شناسه خبر : 108887
شنبه 12 اسفند 1402 , 11:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بمباران تجمع کودکان گرسنه اسرائیل، روی شیطان را سفید کرد

فاش نیوز - مرحله اول، اجازه ورود به کامیون‌های حامل غذا به غزه، مرحله دوم، تجمع زنان و کودکان گرسنه دور کامیون‌ها و در نهایت نوبت به‌تانک‌هایی می‌رسد که کمی آن طرف‌تر در حال رصد این «نقشه شیطانی» هستند. شلیک‌ها شروع می‌شود و نتیجه فجیع است: شهادت و جراحت نزدیک به 870 فلسطینی گرسنه و مظلوم ساکن غزه. جنایتی که صدای همه کشورهای دنیا را درآورده است.

رژیم اسرائیل، تاکید ویژه‌ای روی زنده نگه داشتن افسانه «هولوکاست» داشته است. فایده زنده نگه داشتن این افسانه نیز برای صهیونیست‌ها در دو نکته خلاصه می‌شود: اول این که، «هولوکاست» برای صهیونیست‌ها نمادی جهت «مظلوم‌نمایی» بوده و دوم ابزاری برای توجیه اشغالگری. برای فرو کردن این دو نکته در ذهن و فکر افکار عمومی جهان نیز، میلیاردها دلار در قالب فیلم و انیمیشن و... هزینه کرده است. صهیونیست‌ها با این افسانه، به تاریخ‌سازی نیز روی آورده‌اند. به عبارتی همواره تلاش کرده‌اند بگویند، در طول تاریخ مورد ظلم و ستم واقع شده‌اند لذا، حق دارند سرزمین برای خود داشته باشند. اما وقتی پای «غزه» و جنایت‌های این رژیم در این باریکه به میان کشیده می‌شود، «فریب» و «دروغ» بودن همه این‌ها معلوم می‌شود. 
جنایت‌هایی که در غزه روی می‌دهد، به خوبی نشان می‌دهد چرا این رژیم و این قوم، همواره در طول تاریخ «منفور» ملت‌ها بوده‌اند. نشان می‌دهد چرا هیچ ملتی، این قوم نفرین شده را به رسمیت نمی‌شناسد. چرا ایران 45 سال است می‌گوید، «اسرائیل غده سرطانی است و باید از صفحه روزگار محو شود.» نشان می‌دهد این قوم چرا همواره در طول تاریخ «آواره» بوده است. جنایت‌هایی که این رژیم نحس، طی 150 روز اخیر در غزه مرتکب شده، یک رکورد است. هم در نحوه جنایت، هم در میزان جنایت و هم در تعداد کشتارها و تجاوزها و....
دیروز تصاویری تکان دهنده از این باریکه منتشر شد. تصاویر که از دوربین‌های پهپادهای همین رژیم گرفته شده است، نشان می‌دهد، کامیون‌های حامل موادغذایی که با اجازه صهیونیست‌ها، امکان ورود به غزه را یافته‌اند، پس از جمع شدن زنان و کودکان گرسنه به دور آن، از سوی‌تانک‌هایی که کمی آن طرف‌تر منتظر فرصت مناسبند هدف قرار می‌گیرند! آخرین گزارش‌های حاکی است، 109 فلسطینی در این بمباران شهید و بیش از 760 نفر هم زخمی شده‌اند. این «نقشه‌کشی» برای «کشتار کودکان گرسنه» آن‌قدر شیطانی است که صدای اعتراض کشورهای زیادی را در آورده است. کلمبیا، اعلام کرد، قراردادهای تجاری‌اش در حوزه نظامی را با این رژیم یکطرفه قطع می‌کند. چین خواستار جلوگیری کشتار غیرنظامیان در غزه از سوی صهیونیست‌ها شد. وزارت خارجه چین اعلام کرد که «غزه با فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای مواجه است و ما از هدف قرار دادن غیرنظامیان هنگام دریافت کمک‌ها در شهر غزه شوکه شدیم و شورای امنیت باید اقدامی فوری برای آتش‌بس انجام دهد.» 
واکنش شورای امنیت
شورای امنیت سازمان ملل نیز پنج‌شنبه شب ضمن برگزاری نشستی محرمانه، به این حمله وحشیانه پرداخت. خبرگزاری فارس دیروز در این باره نوشت «در سایه افزایش انتقادها از بی‌عملی شورای امنیت در قبال مردم غزه و وتوی مکرر آمریکا، نشست دیگر این شورا شب گذشته برگزار شد. این نشست به درخواست الجزائر به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت و پشت درهای بسته برگزار شد تا حمله دیروز به مردمی که برای دریافت کمک‌های بشردوستانه در خیابان الرشید غزه تجمع کرده بودند را بررسی کند. برگزاری این نشست در حالی است که روز گذشته کشورهای عربستان سعودی، مصر و اردن در بیانیه‌های خود بی‌نتیجه بودن نشست‌های شورای امنیت را یکی از عوامل تشدید حملات اسرائیل در غزه دانستند. حمله‌تانک‌های ارتش اسرائیل به سمت مردمی که در میدان «النابلسی» در خیابان الرشید، برای دریافت کمک از کامیون حامل مواد غذایی تجمع کرده بودند، حداقل 109 شهید و 760 زخمی به جا گذاشته است. دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه نیز گزارش داد که این جنایت را مستند‌سازی کرده است. به گفته این دیده‌بان، ‌تانک‌های ارتش اسرائیل به سمت صف گرسنگان در میدان النابلسی در خیابان الرشید غزه شلیک کردند.» مدیر دفتر امور انسانی سازمان ملل متحد در غزه نیز اعلام کرد که ۷۰۰ فلسطینی بعد از جنایت رژیم صهیونیستی در میدان النابلسی همچنان وضعیت بغرنجی دارند.
مدرسه را هم بمباران کردند
هنوز واکنش‌ها درباره کشتار «صف گرسنگان» تمام نشده بود که دیروز خبر رسید، صهیونیست‌ها، یک مدرسه دیگر را در غزه بمباران کردند. گفته شده این مدرسه در شهرک «حمد» واقع در شمال غرب «خان‌یونس» است که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود. شهادت 3 تن رسانه‌ای شده است اما پیش‌بینی شده شمار شهدا افزایش یابند. از شمال غزه نیز خبرهای تکان دهنده‌ای منتشر شده است. صهیونیست‌ها که مدتی است از ابزار گرسنگی دادن برای کوچ اجباری استفاده می‌کنند، باعث شده‌اند، زنان و کودکان فلسطینی ساکن شمال غزه، به خوردن برگ‌های درخت و علوفه رو بیاورند. دیروز الجزیره نیز اعلام کرد، یک کودک فلسطینی به دلیل استفاده از غذای آلوده، جان باخت. با این وجود، دیروز تصاویری هم از نماز جماعت خواندن ساکنان رفح بر ویرانه‌های مساجد و خانه‌ها منتشر شده است که نشان می‌دهد، با وجود همه این وحشیگری‌ها، امید و توکل در غزه هنوز زنده است.
عبور از روی اُسرا با‌تانک!
رسانه‌های فلسطینی دیروز حتی گزارشی تصویری منتشر کردند که نشان می‌داد نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی را دستگیر و در نزدیکی کارخانه «الستار» در خیابان «صلاح الدین» واقع در محله «الزیتون» (شرق غزه) دستبند می‌زدند اما در نهایت او را به شهادت رسانده و با‌ تانک از روی او عبور کرده و پیکرش را له می‌کنند. فقط دست دستبندزده او سالم مانده است!
شمار شهدا، از 30 هزار نفر عبور کرد
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اما دیروز آخرین آمار مربوط به شهدا و مجروحین غزه را منتشر کرد. «مهر» که این گزارش را به نقل از تلویزیون قطر منتشر کرده است نوشته: «وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار کلی شهیدان و زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون خبر داد و اعلام کرد که شمار شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۳۰ هزار و ۲۲۸ نفر و شمار زخمی‌های این حمله‌ها نیز به ۷۱ هزار و ۳۷۷ نفر افزایش یافته است. علاوه‌بر این بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ جنایت و کشتار را در نوار غزه مرتکب شده است. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در نتیجه حمله‌های ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۹۳ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۹۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.
انتقام
فلسطینی‌ها اما دست روی دست نگذاشته‌اند و جوانان مسلح آن، با آگاهی از این که این جنایات، با هدف به تسلیم واداشتن آنها هم صورت می‌گیرد، ضربات مؤثری به صهیونیست‌ها وارد کردند. به عنوان مثال دیروز «العربی» قطر اعلام کرد، بر اثر انفجار در یک ساختمان واقع در غزه، 15 نظامی صهیونیست کشته یا زخمی شدند. چون صهیونیست‌ها به شدت آمار تلفات خود را سانسور می‌کنند، یافتن آمار دقیق مشکل است. اما کارشناسان می‌گویند، هر عددی که صهیونیست‌ها اعلام کردند ا اگر ضربدر 2 یا حتی 3 کنید، به آن عدد واقعی نزدیک خواهید شد. در همین رابطه سایت تلویزیون الجزیره به نقل از رسانه‌های صهیونیستی نوشت، «ارتش اسرائیل به دلیل ضرباتی که خورده، در شوک به سر می‌برد.» در این گزارش که «جماران» هم آن را بازنشر داده است می‌خوانیم: روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نوشت که ارتش اسرائیل بعد از این همه جنگ در غزه به دلیل متحمل شدن تلفات سنگین در صفوف خود در حالت شوک به سر می‌برد... ستاد مشترک ارتش اسرائیل درخواست جذب 7500 نظامی دیگر به شکل فوری دارد تا بتواند نیروهایش را تقویت کند اما دولت این رژیم به دلیل ضعف در بودجه پیشنهاد جذب فقط 2500 نیرو را ارائه کرده است.
بالگردهایی مملو از نظامیان هلاک شده
در آخرین ساعات روز گذشته اما منابع خبری از جمله تلویزیون العالم اعلام کرد، بیش از 10 بالگرد حامل نظامیان مجروح صهیونیستی که در جریان درگیری با نیروهای فلسطینی زخمی شده‌اند در بیمارستان «سوروکا» واقع در سرزمین‌های اشغالی فرود آمدند. هر بالگرد می‌تواند بین 3 تا 4 مجروح یا جسد حمل کند. بدین ترتیب می‌توان حدس زد چیزی نزدیک به 40 نظامی صهیونیست فقط در روز گذشته به دست جوانان فلسطینی زخمی شده یا به هلاکت رسیده‌اند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi