شناسه خبر : 108908
یکشنبه 13 اسفند 1402 , 07:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شکست قطعی کمپین تحریم انتخابات؛ مشارکت شبیه انتخابات ۹۸ شد

فاش نیوز - در حالی که یک کمپین بسیار گسترده ضدایرانی برای تحریم همه‌جانبه انتخابات ۱۴۰۲ شکل گرفته بود، اما آمارها از مشارکت در انتخابات نشان از شکست قطعی این کمپین دارد.
در حالی که یک کمپین بسیار گسترده ضدایرانی برای تحریم همه‌جانبه انتخابات 1402 شکل گرفته بود و علی‌رغم آنکه برخی گروه‌ها و اشخاص رادیکال در داخل نیز تلویحاً با آن همراهی کردند، اما آمارها از مشارکت حدود 25میلیونی در این انتخابات حکایت از شکست قطعی این کمپین دارد.
این کمپین مدعی بود که مشارکت در انتخابات ایران بسیار پایین خواهد بود اما مشارکتی نزدیک با انتخابات 1398، آن هم بعد از یک جنگ روانی تمام‌عیار علیه ملت ایران در سال 1401 نشان داد که اولین برداشت از انتخابات باید شکست جریان ضدایران باشد.
مردم علی‌رغم گله‌مندی‌های فراوان اقتصادی و علی‌رغم آنکه گروه‌های سیاسی در برخی استانها نتوانستند رقابت ایجابی قدرتمندی را پایه‌ریزی کنند اما مشارکت پرشوری رقم زدند و صف‌های قابل توجه انتخابات حتی تا آخرین لحظات روز 
11 اسفند ادامه داشت.
به گزارش تسنیم، مهم‌ترین پیام مردم این است که گله‌مندی‌های جدی اقتصادی و اجتماعی اگرچه جدی است، اما این مردم در مخالفت با جریان ضدایران و شکست دادن آن از بسیاری از مسئولان کشور و نیز گروه‌های انتخاباتی 
جلوتر هستند.
شکست پروژه نظرسنجی اپوزیسیون؛ از ۲۵ درصد ریاست جمهوری تا مشارکت ۱۵ درصد مجلس!
همچنین، گفتنی است مشارکت در انتخابات مجلسین سال ۱۴۰۲ مشابه سال ۱۳۹۸ بیش از ۴۰ درصد واجدین شرایط شد. میانگین درصد مشارکت مردمی در یازده انتخابات قبلی مجلس طی ۴۴ سال اخیر بالغ بر 58/8 درصد بوده است.
این موضوع به معنای شکست پروژه نظرسازی اپوزیسیون خارج‌نشین است. 
مؤسسه موسوم به «گمان» که از سوی شبکه اینترنشنال ترویج می‌شود، در ۲ انتخابات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ اقدام به انتشار نظرسنجی کرد.
به گزارش فارس، «گمان» در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مدعی شد که نزدیک به ۷۵ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت نمی‌کنند. به تعبیری دیگر، میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را حداکثر ۲۵ درصد اعلام کرد اما مشارکت مردم در این انتخابات تقریباً ۵۰ درصد شد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi