شناسه خبر : 108909
یکشنبه 13 اسفند 1402 , 07:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یمن به انگلیس پیشنهاد داد

تحویل کشتی غرق‌شده انگلیسی در قبال ورود کامیون‌های حامل غذا و دارو به غزه

فاش نیوز - عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که ما به قطر پیشنهاد دادیم که کشتی «غرق شده» انگلیس را در مقابل ورود کامیون‌های امدادی به نوار غزه آزاد می‌کنیم. 

 

تا سال ۲۰۱۵ یعنی تا زمانی که ائتلاف عربستان با چراغ سبز و حمایت تمام جانبه آمریکا جنگ بزرگ علیه یمن را آغاز کرد، صنعا از نیروی دریایی که قادر به تعیین معادلات در دریای سرخ و یا حمایت از آب‌های منطقه‌ای یمن باشد، برخوردار نبود و یک پایگاه دریایی در الحدیده با سلاح‌های دفاعی قدیمی و فرسوده داشت. اما دولت یمن علی‌رغم سال‌ها جنگ گسترده، محرومیت و تحریم طی دهه گذشته موفق شد ناوگان دریایی خود را از شرایط کاملاً ضعیف به سطحی ارتقا دهد که بتواند آمریکا و متحدان غربی آن را به چالش بکشد؛ چالشی که گویا تا اطلاع ثانوی پایانی ندارد.
کشتی انگلیسی کاملاً غرق شد!
خبر دیگر از مقاومت یمن است. کشتی روبی‌مار انگلیس که هدف حمله موشکی ارتش دولت نجات ملی یمن (انصارالله) قرار گرفته بود، بعد از ۱۳ روز کاملاً غرق شد. 
دولت مستعفی یمن دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی انگلیسی روبی مار که 14 روز پیش در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفته بود، دیروز در دریای سرخ غرق شده است.گفتنی است، نیروهای مسلح یمن طی هفته‌های اخیر در واکنش به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه غزه، هدف قرار دادن کشتی‌ها به مقصد بنادر اراضی اشغالی را آغاز کرده و همچنان با وجود اقدامات نظامی آمریکا و انگلیس به این عملیات خود در دریای سرخ ادامه می‌دهند.
کشتی غرق‌شده در مقابل کامیون‌های امدادی به غزه!
«محمدعلی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن، روز شنبه در حساب کاربری خود در شبکه «ایکس» اعلام کرد که مجدداً تاکید می‌کنیم که ما به قطر پیشنهاد دادیم که کشتی «غرق شده» انگلیس را در مقابل ورود کامیون‌های امدادی به نوار غزه آزاد می‌کنیم. عضو شورای عالی سیاسی یمن افزود: «ما انگلیس را مسئول همه نتایج می‌دانیم.»
موضع ثابت صنعا
وزارت خارجه یمن رژیم صهیونیستی و همپیمانانش را مسئول تشدید تنش در نوار غزه، دریای سرخ و باب‌المندب دانست و بر موضع ثابت خود در ممانعت از دریانوردی کشتی‌های این رژیم تاکید کرد. وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن دیروز (شنبه) در بیانیه‌ای تاکید کرد، «با توجه به سرسختی رژیم صهیونیستی که مورد حمایت آمریکا و انگلیس قرار دارد، موضعگیری ثابت یمن ممانعت از رسیدن کشتی‌های متعلق به این رژیم است.»
حادثه امنیتی در سواحل یمن
سازمان تجارت دریایی انگلیس نیز دیروز از دریافت گزارشی درباره حمله‌ای در غرب المخا در یمن خبر داد. خبرگزاری رویترز به نقل از سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد: «گزارشی درباره حمله‌ای در ۱۵ مایلی غرب سواحل المخا در یمن دریافت کردیم.»
خبر دیگر آن‌که «عارف العامری»، سخنگوی احزاب یمنی مخالف تجاوزات ائتلاف سعودی علیه این کشور، تاکید کرد: «آمریکا باعث گسترش قحطی و گرسنگی در یمن شده چرا که حلقه تحریم‌های اقتصادی را علیه این کشور تنگ‌تر کرده است.»
پایگاه‌های اسرائیلی در آتشِ حزب‌الله
مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در اطراف پایگاه نظامی «جل العلام» را با موشک هدف قرار داده است. براساس این بیانیه، موشک‌های شلیک شده به طور مستقیم به هدف برخورد کرده است. حزب‌الله اعلام کرد: «مبارزان مقاومت اسلامی ساعت ۱۰:۱۰ صبح روز شنبه تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در مجاورت مقر جل‌العلام با سلاح موشکی مستقیما هدف قرار دادند. این در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها انجام شد.» حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد حمله‌ای پهپادی به فرماندهی بخش تازه تاسیس رژیم صهیونیستی در الجلیل غربی انجام داد. حزب‌الله همچنین یک پایگاه صهیونیست‌ها را هدف قرار داد. حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مجاهدان مقاومت اسلامی در ساعت ۰۵:۴۰ بامداد روز شنبه به فرماندهی بخش تازه ایجاد شده در لیمان (در الجلیل غربی) با پهپاد تهاجمی حمله هوائی کردند که دقیقا به هدفش اصابت کرد.» این حزب افزود: «این عملیات در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها انجام شد.»
۳ شهید در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی
از طرف دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی دیروز در یک حمله پهپادی یک خودرو را در شهرک الناقوره در جنوب لبنان هدف قرار داد. در پی این رخداد مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از شهادت سه نیروی خود در این حمله خبر داد. برخی از منابع گفته‌اند که یکی از شهدا از فرماندهان حزب‌الله است. همچنین به گزارش روز شنبه ایرنا، واحد توپخانه رژیم صهیونیستی مناطقی در اطراف دو شهرک «طیرحرفا»، «الجبین» و «شیحین» در جنوب لبنان را گلوله باران کرد.
ماجراهای امنیتی با اتباع خارجی در لبنان!
خبر دیگر آن‌که یک دیپلمات اسپانیایی در حال عکسبرداری در ضاحیه جنوبی لبنان توسط نیروهای امنیتی حزب‌الله بازداشت شد. روزنامه «الاخبار» نوشت دستگاه امنیتی مقاومت لبنان چند روز قبل یک فرد خارجی را در منطقه «الکفاءات» در ضاحیه جنوبی شهر بیروت در حال عکسبرداری با تلفنش در یکی از خیایان‌ها بازداشت کرد و در ادامه او را به یکی از دستگاه‌های امنیتی لبنان تحویل داد. الاخبار به افشای ابعاد جدید از همکاری غربی‌ها با رژیم صهیونیستی با هدف تحقق اهداف این رژیم در لبنان اشاره و اعلام کرد که اخیرا یک دیپلمات اسپانیایی با یک تلفن همراه پیشرفته به طرز مشکوکی درحال تصویربرداری در ضاحیه جنوبی بیروت بود که دستگیر شد. این اتفاق پس از ماجرای گروه‌ مسلح هلندی و یونیفل در ضاحیه جنوبی فاش شد. این اتفاق چند روز قبل از مشکلی بود که میان شهروندان لبنانی و نیروهای یونیفل رخ داد که با خودروهایشان وارد ضاحیه جنوبی و به طور دقیق منطقه حی السلم-حی البرکات شده بودند. روزنامه الاخبار همچنین درباره ماجرای گروه مسلح هلندی نوشت تعدادی از نیروهای امنیتی حزب‌الله چهارشنبه ۶ مسلح هلندی را در «بئر العبد» در ضاحیه جنوبی بازداشت کردند، آنها سلاح شخصی، گلوله و مهمات همراه داشتند و مشخص شد که این ۶ نفر از اعضای گروه ویژه‌ای بودند که دولت هلند برای تخلیه شهروندان خود در صورت گسترش جنگ اعزام کرده است.
رئیس پارلمان لبنان: همه پشت مقاومت‌اند
«نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان، با اشاره به موضع واحد لبنانی‌ها در قبال تجاوزات دشمن صهیونیستی گفت که ما به دنبال جنگ نیستیم و حزب‌الله هم از روز اول تقابل با اشغالگران، به هیچ وجه از قواعد درگیری فراتر نرفته و تنها مواضع نظامی دشمن را هدف قرار داده است. به گزارش تسنیم، وی در ادامه به صهیونیست‌ها هشدار داد که در صورت گسترش جنگ، تنها حزب‌الله نیست که مقابل اسرائیل می‌ایستد بلکه همه لبنان پشت مقاومت هستند و از کشور خود دفاع می‌کنند.
وزیر خارجه لبنان: اسرائیل نباید حزب‌الله را دست‌کم بگیرد
در این میان همچنین خبر می‌رسد که وزیر خارجه دولت پیشبرد امور در لبنان تاکید کرد که به اطلاعاتی از سوی رژیم صهیونیستی دست یافته که نشان می‌دهد این رژیم با آتش‌بس در غزه مخالفت خواهد کرد. «عبدالله بوحبیب»، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان، روز شنبه در جلسه‌ای در همایش دیپلماتیک آنتالیا اظهار کرد که لبنان نشانه‌هایی از اسرائیل دریافت کرده مبنی بر اینکه با آتش‌بس مخالفت خواهد کرد و... او همچنین گفت که کشورش خواهان جنگ نیست و رژیم اسرائیل نباید قدرت حزب‌الله را دست کم بگیرد.
آخرین رویدادها
* رسانه صهیونیستی‌ها آرتص نوشت که ارتش اسرائیل چندین بار به اشتباه به جای مناطق حضور حزب‌الله، شهرک‌های اسرائیلی را هدف قرار داده است!
* تصاویری زیبا از راهپیمایی هزاران نفر از رزمندگان بسیج مردمی یمن از صنعا و سایر استان‌ها به سمت بندر الحدیده با شعار حمایت از فلسطین و آمادگی برای مبارزه با دشمنان محور مقاومت در رسانه‌ها منتشر شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi