شناسه خبر : 108937
سه شنبه 15 اسفند 1402 , 11:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتخابات اخیر و نکاتی که باید مد نظر قرار داد

آنچه آشکار است تعداد آرای شرکت کننده در انتخابات را می‌توان افرادی معرفی کرد که پای کار انقلاب حاضر هستند و درک مبسوطی از شرایط سیاسی کشور دارند. از طرفی با مفاسد...

فاش نیوز - نظام اسلامی طی 45 سال گذشته با انواع تهاجم دشمنان مواجه بوده که دفاع مقدس مهمترین تهاجم دشمنان بر علیه نظام اسلامی ارزیابی شده است که ایثارگران و رزمنده‌ها در خط مقدم دفاع‌ مقدس حاضر شدند و دشمنان را شکست دادند. در ادامه تهاجم دشمنان انواع جنگ‌های فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی را تحمیل کردند.

اما همچنان نیروهای انقلابی، حافظ سنگرهای نظام اسلامی بودند که بدترین تهاجم دشمنان استفاده از سیاستمداران داخل حکومت بود که بوسیله تقابل با فرمایشات رهبر معظم انقلاب تلاش کردند سنگرهای داخل حکومت را نابود کنند لیکن همچنان مردم انقلابی سنگ زیرین آسیا بودند تا با تحمل انواع سختی، کارشکنی و ضدیت، پای نظام اسلامی ایستادند و دشمنان را مایوس کردند.

اکنون پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی ملاحظه می‌گردد، همچنان خون‌داده‌ها و عاشقان ولایت پای کار آمدند تا با اجابت فرمان رهبر معظم انقلاب، به افرادی که خسته از نبرد با دشمنان، پای صندوق حاضر نشدند بگویند اگر چه ما نیز بسیار خسته و آزرده و نگران از آینده فرزندان ایران هستیم لیکن حضور در عرصه‌های سرنوشت‌‌ساز را رها نخواهیم کرد و با مقاومت و ایثاری عاشقانه آمدیم تا افراد منفعل را از مجلس اخراج کنیم و نمایندگانی دلسوز و انقلابی را برای خدمت شایان توجه به مردم انتخاب کنیم.

از آقای رییسی تقاضا داریم همانطور که ملت انقلابی دو سال قبل افراد منفعل و انقلابی‌نما و سازشکار را از حکومت اخراج کردند، لازم است از خواست قاطع مردم در انتخابات مجلس پیروی کنند و عوامل دولت‌های قبل و سکولار را که در جهت مخالفت با منافع ملی و فرامین رهبر معظم انقلاب عمل کردند از دولت اخراج نمایند.

تحلیل‌های متفاوتی از مشارکت در انتخابات ارائه شده و در آینده نیز ارائه خواهد شد که برخی از جانب سیاسیان شکست‌خورده و بعضی از تریبون‌های ضدانقلاب و گاهی منصفانه خواهد بود.

البته آنچه آشکار است تعداد آرای شرکت کننده در انتخابات را می‌توان افرادی معرفی کرد که پای کار انقلاب حاضر هستند و درک مبسوطی از شرایط سیاسی کشور دارند. از طرفی با مفاسد اداری بشدت مخالف و خواهان برخورد جدی و اخراج مفسدان اقتصادی - سیاسی هستند که به نوعی با انقلاب پیوند خوردند؛ در حالی‌که هیچ‌گونه نسبتی بجز فساد اداری، مالی و اخلاقی در نظام نداشتند.

بطور معمول در کشورهایی که انتخابات پارلمانی وجود دارد آمار مشارکت تا 12 درصد نیز وجود دارد که بیانگر عدم تمایل دولت‌ها برای تشکیل مجلس قدرتمند است؛ زیرا چنانچه مجلس قدرتمند باشد بخوبی مقابل بعضی رفتارهای سست دولت‌ها قرار گرفته و مانع خواهند شد؛ برای مثال، در ایران آزادی دولت برای چاپ پول فاقد پشتوانه موجب رشد تورم شد و از سوی دیگر آزادگذاشتن شرکت‌های صادرکننده مواد نفتی و پتروشیمی نیز باعث افزایش قیمت دلار همچنین رشد قیمت مسکن و خودرو شده است.

طبق آمار، حدود 80 درصد کرسی‌های مجلس تغییر خواهد کرد یعنی تمام افرادی که پای صندوق رای حاضر شدند، به نحوی از وضع موجود گله‌مند هستند و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اعتراض به وضع موجود را با حضور پای صندوق‌ها و تغییر ترکیب نمایندگان مجلس رقم زدند.

علی ایحال به نظر می‌رسد با شکست چهره‌های منفعل و واداده و عافیت‌طلب که به دنبال رای چهار سال آینده بودند و حضور نمایندگانی که از غربال مردم انقلابی واقعی گذشتند، می‌توانیم در گامی به جلو خوش‌بین باشیم که خاک شور و شیرین تفکیک شده و به آینده امیدوارتر باشیم. ان‌شاءالله

|| محسن ناطق

اینستاگرام
خوب که چی؟
بازهم ما امدیم ولی شما در مقابل ما چه کردید؟
6سال موضوع درصد جانبازی را پیگیری کردک و بعد کمیسیون تهران مدارکی از من خواست که در موزه هم پیدا نمی شود بروید و کاری نکنید که...
خدا ظالم را لعنت کند
ما امدیم پای صندوق های رای ولی لنگان لنگان با نفسی خسته و چهره ای گرفته فقط بخاطر یاران از دست رفتهء گذشته و اینده.سر فراز باد سر بلند باد ایران اسلامی.نایی و رمقی بماند دز اینده هم هستیم درود بر شهیدان انقباب و جنگ تحمیلی.اما ولی دلزد ازنارضایتی که بعدا خواهیم گفت.نه مثل ط ف ناراضی. که میزان رای ملت را نادیده گرفت و مای صندوقهای رای نیامد.خب النفس چه کارها که تمیکند دوست دازد که مورد تشویق ضد انقلاب و دشنمنان ایران قرار بگیرد. من از تو گله دارم ناراضی رضایتمند دشمن .
الان 4 سال است که مجلس از دست به قول شما منفعلها و نزدیک سه سال است که دولت از دست منفعلها خارج شده چه اتفاقی افتاده فساد که و دزدی که بدتر شده قیمت اجناس که چند برابر شده این دولت فشل هم که بیخیال
اما اتفاق عجبی این است که در دولت قبل که ائمه جمعه و جاعات و سایت های انقلابی مثل شما دم از مردم فقیر میزدید به شکل عجیبی سکوت کرده اید. هم در مقابل گرانی و هم در مقابل جنایات اسرائیل خون آشام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi