شناسه خبر : 108971
دوشنبه 14 اسفند 1402 , 12:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خطاب به منتخبان مردم

سخنی برای بعد از این

منتخبین مردم در سه ماه باقی‌مانده تا بازگشایی مجلس دوازده‌هم، این فرصت را دارند که به همراه دیگر همفکران منتخب و کسانی که آنها را در رسیدن به مجلس یاری کردند...

فاش نیوز - انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید؛ مردم قدرشناس با لبیک به امام خود و هزاران آرزو، تعداد زیادی از نامزدها را روانه مجلس کردند و عده‌ کمتری از نامزدها باید تا اردیبهشت صبر کنند و منتظر ادامه این مسابقه سیاسی باشند.
باید در نظر داشت که هدف مردم از این مشارکت هوشمندانه فرستادن عده‌ای به مجلس و زدن مهر پایان به خدمت عده‌ای از نمایندگان نبود؛ بلکه هدف از این مشارکت و فرستادن منتخبین خود به مجلس، ایجاد تحول توسط آنهاست؛ تحول در قوانین به منظور گره‌گشائی در زندگی مردم و تحول در شیوه نظارت مجلس بر اجرای درست قوانین.

مردم تکلیف خود را اداء نمودند و رای دادند؛ و از این پس حق آنان است منتخبین خود را - که بزودی به عنوان نمایندگان آنان در مجلس کار خود را آغاز می کنند - نظاره‌گر باشند و منتظر بنشینند تا آنان با عمل به وعده‌های انتخاباتی خود، برای بازکردن گره‌‌های زندگی آنان تدبیر کنند.
منتخبین مردم در سه ماه باقی‌مانده تا بازگشایی مجلس دوازده‌هم، این فرصت را دارند که به همراه دیگر همفکران منتخب و کسانی که آنها را در رسیدن به مجلس یاری کردند، شعارهای خود را به برنامه تبدیل نمایند؛ تا به محض ورود به خانه ملت آنها را عملیاتی کنند.
در پایان باید این نکته را یادآور شد که بعد نظارتی مجلس به عنوان یکی از دو کارویژه مجلس است و  نمایندگان جدید باید با ابزارهای نظارتی که در اختیار دارند، مجدانه و بدون تعارف، نظارت خود را اعمال نمایند. بدون تردید نتیجه نظارت دقیق و سالم، کاهش قیمت تمام شده اداره کشور، کاهش تخلفات و اختلاس‌ها، و در نهایت، ایجاد آرامش در فضای عمومی جامعه، افزایش امنیت روانی مردم، ارتقاء سلامت نظام اداری، افزایش امید در مردم و اعتماد آنان به نظام اسلامی را به همراه خواهد داشت. این کاهش‌ها و افزایش‌ها میسر نمی‌گردد مگر آنکه نمایندگان با پرهیز از منافع شخصی، تعارض منافع خود را به حداقل برسانند.
به امید رسیدن مجلس شورای اسلامی به جایگاه رفیع «عصاره فضائل ملت» بودن و رسیدن به تراز انقلاب اسلامی!

|| دکتر سید محمدرضا میرشمسی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi