شناسه خبر : 109022
چهارشنبه 16 اسفند 1402 , 11:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران ابلاغ شد

فاش نیوز - «برزگر» از ابلاغ آیین نامه تسهیلات بانکی خرید و ساخت مسکن ایثارگران و خانواده معظم شهدا خبر داد.

دفاع‌پرس از زنجان، «عباس برزگر» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسکن ایثارگران و ارائه تسهیلات در این خصوص به جامعه هدف، از جمله برنامه‌های بنیاد شهید به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مسکن بر اساس اولویت شامل جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر والدین و همسران و فرزندان شهدا که تاکنون وام مسکن دریافت نکرده‌اند، فرزندان صغیر جانباز و آزاده متوفی یا همسر جانباز متوفی که دارای فرزند نبوده، مشروط به اینکه ایثارگر قبلا از این خدمات استفاده نکرده باشد، جانبازان ۷۰ درصد که دارای مسکن نامناسب بوده و لزوم تبدیل به احسن منزل مسکونی ضروری باشد، جانبازان تا ۲۴ درصد که قبلا وام مسکن دریافت نکرده‌اند، فرزندان جانبازان ۷۰ درصد که قبلا وام مسکن دریافت نکرده‌اند و ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات بانکی مسکن ایثارگران کمتر از سقف وام مصوب سال ۱۳۹۰ استفاده کرده و پس از فک رهن و تسویه وام دریافتی صرفا در قالب تسهیلات ساخت می‌توانند مجددا از این تسهیلات بهره مند شوند، است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه کرد: سقف تسهیلات سال ۱۳۹۰ در مرکز استان ۳۰۰ میلیون ریال و در شهرستان ها ۲۵۰ میلیون ریال بود.

وی تصریح کرد: مطابق این بخشنامه واجدین شرایط تسهیلات مسکن می‌توانند نسبت به مراجعه به سامانه ایثار من و ثبت درخواست اقدام و پس از طی فرآیند قانونی و احراز شرایط از ابتدای سال ۱۴۰۳ به بانک‌های عامل معرفی شوند.

برزگر با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن جامعه ایثارگری با نرخ سود 4 درصد و با بازپرداخت 20 ساله پرداخت می‌شود، ادامه داد: مبلغ این تسهیلات در مراکز استان‌ها ۵ میلیارد ریال، سایر شهرستان‌ها ۴ میلیارد ریال و روستاها ۳ میلیارد ریال است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه این تسهیلات غیرقابل فروش و انتقال به غیر بوده و فروش این تسهیلات مجاز نیست، تاکید کرد: تسهیلات حمایتی غیر ایثارگری از قبیل تسهیلات کارمندی، شرکتی و نظایر آن مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شوند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi