شناسه خبر : 109051
پنجشنبه 17 اسفند 1402 , 11:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آمادگی نیروی زمینی سپاه برای حمایت از آثار هنری و فرهنگی مرتبط با شهیدان باکری

فاش نیوز - سردار پورجمشیدیان از آمادگی نیروی زمینی سپاه برای حمایت از آثار هنری و فرهنگی مرتبط با شهیدان باکری خبر داد و گفت: قرارگاه حمزه سیدالشهداء و لشکر عاشورا هم آمادگی دارند که در معرفی این شهدا کمک‌های لازم را انجام دهند.

سردار پورجمشیدیان

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «علی‌اکبر پورجمشیدیان» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره برگزاری یادواره شهیدان باکری، اظهار داشت: رزمندگان دوران دفاع مقدس که ساکن تهران هستند، هرساله به منظور قدردانی از شهیدان باکری مراسم بزرگداشتی را برگزار می‌کنند که اقشار مختلف مردم در آن حضور می‌یابند؛ البته این مراسم به غیر از سایر برنامه‌هایی است که به همین منظور در استان‌های اردبیل و آذربایجان‌های غربی و شرقی برگزار می‌شود.

سردار پورجمشیدیان ادامه داد: سخنران اصلی این مراسم که روز پنج‌شنبه ۱۷ اسفند در سالن بزرگ وزارت کشور برگزار خواهد شد، سردار سرتیپ «احمدرضا رادان» فرمانده فراجا است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۹:۳۰ در آن شرکت کنند.

رئیس ستاد بزرگداشت شهیدان باکری افزود: چنین مراسمی که هرساله در تهران به غیر از ایام فراگیری کرونا، برگزار شده است، نشان می‌دهد که با وجود گذشت سالیان طولانی از دوران دفاع مقدس، مردم همچنان مقام شهدا و رزمندگان را ارج می‌نهند و در پاسداشت یاد و نام آن‌ها اهتمام جدی دارند.

وی عنوان کرد: نقش شهیدان حمید و مهدی باکری به عنوان قهرمانان دفاع مقدس و عصاره غیرت و شهامت جوانان آذربایجان بر کسی پوشیده نیست؛ البته نکته‌ای که در رابطه با این دو شهید وجود دارد، مظلومیت آن‌ها به عنوان فرماندهان دفاع مقدس است؛ به عبارت دیگر از نظر شجاعت، دلیری و نحوه شهادت، حمید و مهدی باکری مظلوم هستند.

سردار پورجمشیدیان در ادامه گفت: حمید باکری در جزیره جنوبی مجنون به شهادت رسید و پیکرش در آن سرزمین باقی ماند و علی‌رغم تفحص‌هایی که تاکنون در این منطقه برای جستجوی پیکر شهدا صورت گرفته، پیکر این شهید هنوز پیدا نشده است؛ مهدی باکری هم که در عملیات بدر با وجود اینکه از اتوبان بصره به العماره و پل دجله عبور کرده بود به دلیل تکمیل نشدن محور تک عملیاتی، با همراهانش در محاصره قرار گرفتند و به شهادت رسیدند؛ زمانی هم که پیکرش با قایق به عقب برمی‌گشت، قایق مورد اصابت گلوله‌های ارتش بعثی عراق قرار گرفت و بدین شکل پیکر شهید مهدی باکری به دریا پیوست.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: نحوه شهادت این دو فرمانده دفاع مقدس در افکار عمومی تأثیر به‌سزایی داشته است؛ به نحوی که تاکنون در این زمینه چندین عنوان کتاب چاپ و فیلم‌هایی تولید شده است،؛اما با وجود این، هم‌چنان نیروی زمینی سپاه از فعالان عرصه ادبی و هنر که بخواهند در رابطه با عموم شهدا به ویژه این دو شهید والامقام اثری تولید کنند، حمایت می‌کند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب کشور خاطرنشان کرد: قرارگاه حمزه سیدالشهداء و لشکر عاشورا هم آمادگی دارند که در معرفی این شهدا هرآنچه بتوانند کمک‌های لازم را انجام دهند؛ علاوه بر این در قالب کنگره شهدای آذربایجان‌های شرقی و غربی که سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود نیز اقدامات خوبی برای شناساندن بیشتر این شهدا صورت می‌گیرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi