شناسه خبر : 109066
شنبه 19 اسفند 1402 , 09:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کردستان برگزار شد

 

فاش نیوز - سومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کردستان به ریاست استاندار و با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دیگر مسئولان در سنندج برگزار شد.
 
شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کردستان برگزار شد

به گزارش ایثار واحد کردستان، علیرضا شهسواری در سومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان در سنندج به مصوبات جلسه گذشته اشاره و اظهار داشت: کارهای تدوین تقویم جامعه ایثار و شهادت استان، در حال انجام و در مرحله تدوین پروپوزال که توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج انجام می شود، قرار دارد.
وی با اشاره به ضرورت بازنگری در شورای مشاوران ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی استان گفت: با این بازنگری می‌توان در صورت نیاز، مشاوران قوی‌تر و توانمندتری در این دستگاه‌ها مشغول به فعالیت شوند.
وی به موضوع روستای قلعه‌جی برحسب دستور رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: درحال حاضر موضوع شیمیایی بودن این روستا رد شده و در حال بررسی است، ضمن اینکه مردم این روستا عمدتا مشکل پوستی غیرعادی دارند و بررسی این مساله یک مطالبه جدی است، لذا با پیگیری‌های انجام شده قرار است تعدادی به عنوان نمونه به تهران برای انجام آزمایش و تشخیص علت این مشکل پوستی اعزام شوند که ۱۵فروردین به بعد انجام خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در ادامه خواستار بازسازی و نوسازی تابلوهای حاوی سیما و عکس شهدا در سطح استان شد و گفت: برای انجام این کار می‌توان از یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها که به موضوع ایثار و شهادت اختصاص دارد، استفاده کرد.
وی ادامه داد: همچنین برای سال آینده سه کمیته با عناوین علمی پژوهشی، مشاوران ایثارگران و طرح سپاس و کارگروه آسیب‌شناسی در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گنجانده شود.
شهسواری به هفته بزرگداشت شهدا از  ۱۵ لغایت ۲۲ اسفند اشاره کرد و یادآور شد: در این ایام برنامه‌های مختلفی از جمله دیدار با جامعه هدف تحت عنوان جهاد دیدار، اجرای برنامه ملی سلام شهید، غرس نهال، ‌پایش سلامت جامعه هدف و برپایی میزخدمت برای جامعه هدف در بنیاد شهید و مصلاهای نماز جمعه انجام خواهد شد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi