شناسه خبر : 109252
شنبه 26 اسفند 1402 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نکاتی پیرامون قبل و بعد از انتخابات

فاش نیوز - آغاز تبلیغات انتخاباتی و انجام اقدامات حمایتی خارج از چارچوب های مصوب وزارتی و ضوابط تعیین شده‌ی حفاظتی، توسط تعدادی از مدعیان اجرای «عدالت» و دارندگان شغل «وکالت» و «قضاوت»، هفته ها و ماه ها قبل از رسمیت پیدا کردن ایام رقابت و ورود به صحنه‌ی سیاست! آنهم در منظر و مرئای ماموران، مسئولان و مجریان تامین امنیت و هیئاتِ «اجرا» و «نظارت»!

- برگزاری مجالس بزم و پذیراییِ چندین صد نفره و برپایی محافل توزیع «سِمَت» و «پُست»های آینده، با حضور عده‌ی زیادی از حامیان «شرکتی» و مشارکت کنندگان قومیتی و مصلحتی! آن‌هم نه در منازل شخصی و وصلتی! بلکه در سوله های هزار متریِ «کبیر» و «صغیرِ» شهرک های صنعتی و داخل تالارهای خوش قیمت و مخصوص جشن های عروسی و راحتی، توسط تازه واردان به عرصه‌ی رقابت و یا سابقه داشتگانِ در خانه‌ی ملت!

- شروع اقدامات و اتفاقات آشکار و پنهان و ورود «انصار» و «اعوانِ» برخی نامزدان، بویژه واسطه های «جیب‌پُران» و «پیمانکاران»! در شهرستان، مرکز استان و برگزاری جلسات صرفا «مردانه»ای در تهران، جهت ترتیبِ امور را دادن، تضمینِ «تایید صلاحیت» نمودن و انجام هماهنگی های مورد نیاز در تمام مراحل، از «پیشاثبت نام» تا آخرین نشست های کارشناسیِ مربوط به مجریان و ناظران!

- راه اندازی اتاق های «ضدّ فکر» با حضور تعدادی از خُبرگانِ فنون «زیرآبزنی» و «شایعه پراکنی» و جمع نمودن عده ای از خبرنگاران رسانه های بومی و حتی بستن قرارداد میلیاردی با تیم های خبریِ «مجرَّب» و البته «مخرِّبِ» کشوری در منازل پدری و مکان های برخی وابستگان مالی و‌ فنیِ حامیان و پشتیبانان.

- و.. از موارد نامرسوم، مذموم و البته معلومی است که طی ماه های گذشته، مخصوصا ایام منتهی به هفته ی متصل به روز انتخابات در برخی مناطق و مراکز شهری و روستایی و حوزه های رای گیری، آنهم در منظرگاه و دیدگان ماموران تامینی و‌ مسئولان قضایی، اجرایی و‌ ناظران به انجام رسیده و موجبات ضایع شدن حقوق دیگران و تجاوز به ضوابط متخذه توسط قانونگذاران را فراهم کرده است. در همین زمینه نکاتی را یاداور می شویم.

۱) - این روزها، که هیاهوهای انتخاباتی و‌ مسیر پُر پیچ و خَم رقابتی به پایان رسیده و تا حدود زیادی تکلیف اکثریت نمایندگان منتخب آینده، تا این مرحله مشخص گردیده، حتما این جمله‌ی پُرتَکرار را شنیده، گفته و یا دیده‌اید که:
- انتخابات تمام شده.
- رقابت‌ها به پایان رسیده و الان وقت رفاقت‌هاست.
- به عقب برنگردیم، اختلافات را فراموش‌ نماییم، بیشتر به آینده بنگریم.
- و برای توفیق و موفقیت منتخبان صلوات بفرستیم! و...

در عین حال اما، هیچکس از خود نمی پرسد که برخی از همین انتخاب شدگان و اطرافیان ایشان:

الف) - چگونه روند پیروزی را طی کردند. چه «حق»هایی را «بناحق» زیر پا گذاشتند. «حرام» هایی را که با فتوای برخی ها «حلال» و آبروهایی را که ناجوانمردانه بردند.

ب) - بر خلاف تمام ضوابط اخلاقی و مخالف با همه ی اصول اسلامی، انسانی و دینی، متاسفانه اما روابط اجتماعی، فضای فجازی و رسانه ای را به محلی برای تاخت و تاز علیه رقبا، بویژه داوطلبانِ جبهه ی انقلاب و حامیان نظام و ولایت تبدیل و تا جایی که توانستند برای تخریب چهره‌ی آنان به هر وسیله ای چنگ زدند.

ج) - دروغ بافتند. جعل عنوان نمودند و بعضا حتی خود و همراهان را با پسوند و پیشوندهای غیرواقعی بخورد خلق‌الله دادند. از «لباس»های مخصوص اُمرا، مورد اعتماد صُلحا و «مجالس» وعظِ علما استفاده ی ابزاری، یکباری و مقطعی کردند.

د) - هیچ «درّه»ی «ندریده»ای و «رده»ی ندیده و یا بعضا «نخریده»ای را سالم باقی نگذاشتند. بیوت صاحبانِ رجوع و فحولِ جناح اصول و اصلاح را از فیض هدایا و ثمرات «باغی»، عسل کوهی و مزارع پرورش مرغ، لبنیات و ماهی، بدون بهره رها نفرمودند.

۲) - اینکه برخی نامزدانِ به نقطه‌ی پایانِ رقابت رسیده، به اشتباه فکر می کنند علی رغم همه‌ی بی نزاکتی های جمعی، افرمانی های مدنی، زیرپاگذاری های نظام قانونی، توهین به افکار عمومی و حتی تهدید سایر رقبا به انجام شدیدترین مجازات صورت‌گرفته در قرون اخیری!
..حالا چون به مقصود نایل آمده. بار را به مقصد رسانیده. جسم را به کُرسیِ سبز مجلس کشانیده و نان خود و فامیل را در روغن فرو برده. دیگران اما محکوم به سکوت بوده، باید خلافکاری ها را فراموش کرده و زین پس بر اساس مثال معروف «شُتر دیدی، نه، ندیدم»! عمل نمایند. چیزی جز رسمیت دادن به شکستن ارکان منطقی و مذهبی و سست نمودن اعتبارات و اعتقادات دینی و اسلامی نخواهد بود.

یادمان نرود) - شروع فعالیت های انتخاباتی بر مبنای بنیان های غیرشرعی و مخالف با روح و جسم قوانین اجتماعی، مدنی و منجر به تخریب ذهن
و اعتقادات دینی و مذهبیِ مردمان حوزه های انتخابی، حتی اگر به پیروزی ظاهریِ «مرتکبین» و «منتفعین» نیز ختم شود، سرانجامی جز شکست برای بانیان، حامیان و شخص داوطلبان بدنبال نخواهد داشت. بر همین منطق است که خطاب به آن قلیل «مختلسین» و «متخلفین» عرض می کنیم، گیریم شما موفق شدید با جذب و خرید افکار و‌ اندیشه ها و حتی پرداخت بهای بعضی آرا، بر دیگر رقبا پیشی گرفته و توانستید به جایگاه ثروت و قدرت مورد نظر نایل گردید. نهایتا اما با دل هایی که شکستید، تهمت های ناروایی که به دیگران بستید، اعتقادهایی که تضعیف نمودید، جوانان مؤمنی که از مسجد و محافل هیأتی دلزده فرمودید، گناه و عقوباتِ همان افراد و چهره هایی که در تخلفات، مورد بهره برداریشان قرار دادید و دنیایی که عامدانه تباه کرده، فردای قیامتی که به کم‌ترین بها و بهانه فروختید و..، چه خواهید کرد! آیا اِی آقایان و خانم های لیدر، پادو، مبلِّغ، معلم، معمم، مقنن و مؤثر در شکست رقبا و پیروزی دیگر کاندیداها؟!

فاعتبروا...

|| امان‌الله دهقان فرد(۲۴/اسفندماه/۱۴۰۲)

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi