شناسه خبر : 109262
شنبه 26 اسفند 1402 , 11:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۲۰ تخریبچی که در چند ثانیه با راکت سیانور به شهادت رسیدند

فاش نیوز - منصور رفعتی از نیروهای تخریب لشکر ۲۷ می‌گوید: در جریان عملیات بدر بعثی‌ها مقر تاکتیکی گردان را بمباران شیمیایی کردند که جمعی از تخریبچی‌ها با یک تنفس به شهادت رسیدند.

این عکس برای زمانی است که تجهیزات را بستیم و آماده تقسیم شدن در گردان‌های لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) شدیم. شهید «محسن دین‌شعاری» معاون گردان تخریب داشت منطقه عملیاتی را تشریح می‌کرد. مقر ما در جفیر بود که البته قبل عملیاتها برای تیپ و لشکرها در منطقه‌ای نزدیک به محل عملیات ایجاد می‌شد و که به این محل مقر تاکتیکی می‌گفتند.آن روز حاج‌محسن یک جلیقه تخریب تنش بود که این جلیقه‌ی ابداعی را برای اولین بار می‌پوشید. روی این لباس جیب چاشنی، جای سیم‌چین و جیب C4 [یک نوع ماده منفجره] قرار داشت. تعدادی از شهدا از جمله شهید قدیانی، شهید سیانکی در این جمع بودند.۲ روز بعد از گرفتن این عکس، یکی از سنگرهای بچه‌های تخریب در جزیره مجنون جنوبی توسط هواپیماهای دشمن بمباران شیمیایی شد. راکت سیانور دقیقا مقابل سنگر گروهان سیدالشهدا گردان تخریب اصابت کرد. حدود ۲۰ نفر از بچه‌های تخریب لشکر ۲۷ در یک چشم بهم زدن و با اولین تنفس به شهادت رسیدند.برخی از بچه‌ها فرصت نکرده بودند، ماسک شیمیایی‌شان را بزنند؛ برخی از تخریب‌چی‌ها هم در خواب به شهادت رسیده بودند.عملیات بدر در اسفند ماه ۱۳۶۳ اجرا شد و نیروهای تخریبچی مسئولیت خطیر باز کردن معبر برای نیروهای عمل‌کننده و ایجاد موانع برای جلوگیری از نفوذ دشمن را بر عهده داشتند.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi