شناسه خبر : 109291
یکشنبه 27 اسفند 1402 , 10:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری همایش توانمندسازی تشکل‌های ایثارگری

فاش نیوز - اولین همایش توانمند سازی تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان سمنان با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین "مطیعی"، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه سمنان با هدف شناسائی ظرفیت‌ها و توانمندی مدیریتی تشکل‌های مردمی حوزه ایثار و شهادت برگزار شد.

 

برگزاری همایش توانمندسازی تشکل‌های ایثارگری استان سمنان دفاع‌پرس، اولین همایش توانمندسازی تشکل‌های ایثارگری استان سمنان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان، «حسین شکرویان» مدیر کل بنیاد استان، معاونان ستاد استان و جمعی از نمایندگان تشکل‌های مختلف ایثارگری شب گذشته (شنبه) در سالن جلسات موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار سمنان برگزار شد.

در این نشست نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان طی سخنانی اظهار داشت: تشکل‌های ایثارگری به عنوان حلقه وصل و پل ارتباطی میان بنیاد و جامعه معزز ایثارگری هستند که باید برای تحقق اهداف سازمانی بنیاد، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات بیش از پیش تقویت شوند.

حجت‌الاسلام مطیعی با اشاره به لزوم پیش بینی آموزش‌های بروز و موثر در این زمینه خاطر نشان کرد: برای حل و فصل مشکلات ایثارگران، ارتقاء جایگاه ارزشی آنان و بهبود خدمت رسانی به این عزیزان باید به کمک بنیاد شتافت تا ایثارگران نیز با دسترسی آسان‌تر به تشکل ها، حرف خود را به گوش مسئولان رسانده و مطالبه گری کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کاستن از هجمه‌های ضد فرهنگی دشمنان تاکید کرد و گفت: تشکل‌های ایثارگری در راستای تقویت ایمان، آگاهی، مشارکت مردم و خلق و تولید سرمایه اجتماعی نقشی بسزا و کم نظیر دارند لذا با قدردانی از این فرصت طلائی با نگاهی تحولی و استقبال از نظرات سازنده اهل فن باید بدنیال تقویت این تشکیلات باشیم.

حجت‌الاسلام مطیعی برنامه ریزی منسجم، مدون و آینده نگرانه توام با نیاز سنجی دقیق برای آموزش‌های نوین با بهره گیری از تجارب اهل فن و اساتید برای شکوفایی، بالندگی و تعالی تشکل‌ها را از بنیاد خواستار شد.

حسین شکرویان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در ابتدای این جلسه طی سخنانی با اشاره به رویکرد‌های تحولی و اهدف کلان بنیاد بویژه در حوزه ایثار و شهادت گفت: تقویت و توانمند سازی تشکل‌های ایثارگری به عنوان پل ارتباطی میان بنیاد و جامعه هدف، مصداق بارز نگاه تحولی مدیران کلان بنیاد است.

وی یادآور شد: تشکل‌ها از گذشته نقش بسیار موثری در خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران داشته اند و بازوان توانمند بنیاد در مسیر خدمت رسانی کیفی هستند و بر این اساس در نظر داریم کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید و صاحب نظران با هدف آشنائی با اصول برنامه ریزی راهبردی برای سازمان‌های مردم نهاد، آشنائی با اصول توانمند سازی، ایجاد رشد، پویایی و شتاب و مبانی ارتباطات انسانی در سال آینده برگزار کنیم.

مدیر کل بنیاد تصریح کرد: قشر ایثارگر نسبت به سایر اقشار در امور خیریه همواره یک گام جلوتر است و حضور خیرین و اهداء کنندگان اعضا در میان جانبازان و ایثارگران برگرفته از نگاه معرفتی و بینش و سلوک انسانی و اخلاقی این قشر ارزنده است که در روزگاری، از جان و جوارح وجودی خویش گذشتند و امروز نیز به فراخور مفتضیات از اموال و دارائی خود در راه رضای خداوند و خشنودی همنوعان خود انفاق می‌کنند و این امر زیباترین تجلی ایثار در ایثار است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi