شناسه خبر : 109349
دوشنبه 28 اسفند 1402 , 10:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لزوم تدوین فرهنگ‌نامه شهدای اصناف و بازار مازندران

فاش نیوز - سرهنگ پاسدار «سلامی» بر لزوم تدوین فرهنگ‌نامه شهدای اصناف و بازار استان مازندران تأکید کرد.

 

لزوم تدوین فرهنگ‌نامه شهدای اصناف و بازار مازندران دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در دیدار با «نادعلی کهنسال» مدیرکل صمت مازندران با اشاره به نقش اصناف و بازار در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: بیشترین کمک‌ها از طریق اصناف و بازار به جبهه‌ها انجام شد که رنگ و بوی مجاهدت می‌داد و امروز هم باید رویه مجاهدت و حماسه آفرینی در جامعه تقویت شود که باعث افزایش روحیه خدمت به مردم می‌شود.

وی افزود: لازم است امروز روحیه مجاهدت در بازاری‌ها تقویت شود و ما این قشر را برای نشر و ترویج ارزش‌ها به نسل جدید و هم به خاطر زحمات و تلاش‌هایشان نباید فراموش کنیم و باید در ایامی، چون سوم خرداد بازار رنگ و بوی مجاهدت به خود گیرد.

این مسئول بر ضرورت تشکیل کارگروه اصناف و بازار در ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت تاکید کرد و گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ شاهد تحول و تحرک بیشتر در این قشر باشیم.

وی بیان کرد: تجلیل از پیشکسوتان اصناف و بازار در دفاع مقدس، آموزش دو واحد درس معارف دفاع مقدس به کارکنان این قشر در کارگروه اصناف و بازار پیش‌بینی شود که آموزه‌های دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم.

سرهنگ سلامی همچنین با تأکید بر اینکه مستندسازی نقش اصناف و بازار در دفاع مقدس و جبهه مقاومت در سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گیرد، اذعان داشت: جمع آوری خاطرات اصناف و بازاریان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به جامعه برکت می‌دهد و باید در اولویت قرار گیرد.

وی بر لزوم تدوین فرهنگ‌نامه شهدای اصناف و بازار اضافه کرد: نقش اصناف و بازار باید در سامانه جامع دفاع مقدس بارگذاری شود.

این مسئول با اشاره به ۵۰ یادمان شهدای گمنام استان که نیمه تمام است تصریح کرد: نیازمند کمک خیرین این بخش هستیم تا هر چه زودتر شاهد تکمیل این یادمان‌ها باشیم.

وی با تأکید بر جانمایی نماد اصناف و بازار در دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران اذعان داشت: کمک به موزه باعث تقویت کار‌های حوزه جهاد و مقاومت در جامعه می‌شود.

«نادعلی کهنسال» مدیرکل صمت مازندران نیز با اشاره به نقش اصناف و بازار در دوران دفاع مقدس گفت: از تعداد ۱۲۹ معدن استان که تعینن تکلیف شدند ۶۶ معدن ساماندهی شدند و در برنامه‌های این حوزه نیازمند تدوین برنامه هستیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi