شناسه خبر : 109379
جمعه 03 فروردين 1403 , 22:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

متن ها و مکث ها

با تبریک عید نوروز؛ با توجه به الم شنگه ی اخیر در رسانه های آن ور آب (هجوم بی امان به روحانیت معزز شیعه) ...

فاش نیوز - با تبریک عید نوروز؛ با توجه به الم شنگه ی اخیر در رسانه های آن ور آب (هجوم بی امان به روحانیت معزز شیعه) از شما عزیزان برای هم اندیشی و تبادل نظر، پیرامون مطلب ذیل؛ دعوت به عمل می آورم:

متن ها و مکث ها!

1:« قانون زندگی، قانون ایمان و اعتقاد است. عقیده اندیشه ی است که در وجدان و ضمیر آگاه شخص ضبط شده است. ضمیر و باطن قادر است انسان را خوشبخت و امید وار و سرشار ازنشاط سازد که گفته اند هرکس نانِ قلبش را می خورد.(ژوزف مورفی؛ قدرت فکر، پژوهشی در زمینه بازسازی نیروی اندیشه، اراده و تلقین؛ص33)»

2: «در اندیشه  اسلامی، فقه و سیاست همواره همبسته بودند، و درست به همین دلیل است که فقیهان همواره  در گردونه امر سیاسی به رهبران قوم  بدل می‌شدند...، برای غربی ها ثابت شده است مانعِ اصلیِ اهداف آن ها در ایران، اسلام است. و اگر اسلام را از جوانان بگیرند، همه چیز ما را گرفته اند. در غیر این صورت آینده ی روشنی در انتظار ایران اسلامی است. (فیرحی؛ دین و دولت در عصرمدرن، دولت اسلامی و تولید فکر سیاسی، ج1 ص367)»

3:« آخوند ملا محمد کاظم خراسانی، مرجع کل تقلید از نیمه ی قرن نوزده به بعد، با اشاره به وجه غربی و تهدید آمیزِ دورانِ جدید، هشدار داد : این سیل عظیم که به نام تمدن بشری،  از غرب به سمت ممالک اسلامیه سرازیر است، اگر ماها رؤسای اسلام جلوگیری نکنیم و تمدن اسلامی را کاملا  به موقع اجرا نگذاریم، اساس مسلمانی تدریجا از آثار آن سیل عظیم محو و نابود خواهد بود. (داود فیرحی؛ فقه و سیاست در دوران معاصر، فقه سیاسی و فقه مشروطه،ص 246)»

4: « انقلاب ایران کاری بیش از نابود سازی نهاد باستانی پادشاهی موروثی کرد. آیت الله خمینی [ره] اصول استقلال و آزادی را در کنار اسلام جای داد؛ واقعیت مهم این است که اصل نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی تصریح دارد که این اصول از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ این اصول وظیفه دولت و آحاد ملّت است. (روح الله رمضانی؛ چهارچوبی تحلیلی برای بررسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی،377)»

5: «همگام شدن مردم با روحانیت مبارز تحت رهبری فرهمند آیت الله خمینی [ره] تنها آلتر ناتیوِ سیاسیِ کارآمد بود که اقشار ایرانی را بر انگیخت؛ و به جرگه هواداران نهضت اسلامی درآورد. (میرسپاسی؛ تأملی در مدرنیته ایرانی، بحثی در باره ی گفتمان های روشتفکری و مدرنیزاسیون در ایران، ص 344)»

6:«از نظر آیت الله خمینی[ره]، تنها حاکمی که می تواند با قسط بر ایران حکومت کند، کسی است که از طرف مجتهدین باتقوا و آشنا به احکام الهی انتخاب شود. (نیکی کدی؛ ریشه های انقلاب ایران،ص 325)»

7: « هویت ایرانی تلفیقی اعتقادات مذهبی و تمدن ایرانی، است. سقوط شاه، آمریکا را از یک متحد مهم در منطقه محروم کرد، هیچ یک از قدرت های مخالف امام خمینی[ره] قادر به برانداختن رژیم جمهوری اسلامی نگردید. رژیم مذکور  مادام که طبقات مختلف مردم از رژیم پشتیبانی می کنند حتی بعد از امام خمینی[ره] نیز به بقاء خود  ادامه خواهد داد. (ژرار شالیان، ژان پیر راژو؛ اطلس استراتژیک جهان، ص 131)»

 

جانباز دکتر سیدمهدی حسینی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi