شناسه خبر : 109393
دوشنبه 06 فروردين 1403 , 13:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا ناجی هنر تابع درگاه مجوزها نیست؟

گروهای مختلف فرهنگی خصوصا در حوزه شهدا و ایثارگران از کارشکنی ناجی هنر برای تولید کار هنری شکایت دارند. مدیر عامل اسبق ناجی هنر هم گفته بود می ریزیم داخل خانه شهید و شما را دستبند می زنیم و جلوی فیلم برداری مستند را می گیریم....

فاش نیوز - درگاه مجوزها قرار بود یگانه درگاه صدور مجوزهای کسب و  کار در جمهوری اسلامی باشد. اما نیروی انتظامی طبق معمول ساز دیگری می نوازد. اخیرا گروه های حزب اللهی فیلم ساز به فاش نیوز خبر دادند باید سالی دوزاده بار برای ناجی‌هنر نامه ببرند تا ناجی هنر مجوز فیلم‌برداری آنها را در سطح شهر تمدید کند! این در حالی است که امنیتی‌ترین مجوزهای وزارت اطلاعات و حساس‌ترین استعلامات نیز اکنون روی درگاه مجوزها قرار گرفته است و ظاهرا ناجی هنر و نیروی انتظامی از درگاه فرار کرده اند.

گروهای مختلف فرهنگی خصوصا در حوزه شهدا و ایثارگران از کارشکنی ناجی هنر برای تولید کار هنری شکایت دارند. مدیر عامل اسبق ناجی هنر هم گفته بود می ریزیم داخل خانه شهید و شما را دستبند می زنیم و جلوی فیلم برداری مستند را می گیریم

جای تعجب است که مدیر عامل ناجی هنر اخیرا به یک مستندساز گفته بود از اسم من سوءاستفاده کرده ای! حال اینکه در قانون و رویه جدید اصلا او سمتی ندارد که خارج از درگاه بتوان از سمت او استفاده ای کرد!

گزارش های مکرر به بازرسی کل فراجا نیز تاکنون نتیجه ای نداده است. حتی مردم تلفنی و کتبی به خود درگاه مجوزهای کسب و کار این مطلب را اعلام کرده اند.

البته شاید توجیه ناجی‌هنر این باشد که برای کمک به فیلم‌سازان این مجوزها را صادر می کند که این نیز قابل قبول نیست؛ چون هیچ فیلم‌سازی نمی‌تواند به راحتی دوازده بار در سال نامه برای ناجی‌هنر بیاورد و ناجی‌هنر هم دوزاده بار مجوز او را تمدید کند.

قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که با عنوان طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز سه­ شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ و تأیید شورای محترم نگهبان، تقدیم رییس جمهور شد.

از چهارماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون، سایر مجوزهای کسب وکار به عنوان مجوزهای ثبت­‌محور شناخته می شوند و اتمام مراحل ثبت­ نام در درگاه ملی مجوزهای کشور به منزله صدور مجوز است. متقاضیان این مجوزها باید در زمان ثبت­ نام در درگاه ملی مجوزها، فرم تعهد به أخذ استانداردهای اجباری و مراعات قوانین و شرایط حرفه­ای مورد تأیید هیأت مقررات­ زدایی و بهبود محیط کسب­ وکار را امضاء نمایند. مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب­ وکار موظف است حداکثر ظرف سه روز کاری پس از تکمیل ثبت نام در درگاه ملی مجوزهای کشور، مجوز به همراه شناسه یکتای صادره برای شخص حقیقی یا حقوقی متقاضی به شکل برخط را صادر کند و مراتب را به اطلاع نهادهای نظارتی، اتاق های ایران، تعاون و اصناف، اتحادیه های صنفی، تشکل های ذی­ربط و دستگاه های اجرائی مربوط از جمله سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان تأمین اجتماعی برساند و مجوزهای صادره را به صورت عمومی منتشر کند.

در تبصره۷ این قانون آمده است:

شش ماه پس از لازم الاجراءشدن این قانون هرگونه استعلام، تمدید یا ابطال مجوز، تنها از طریق شناسه یکتای مجوز صادره از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور قابل انجام است. امکان استعلام شناسه یکتای صادره برای دارندگان مجوزها در درگاه ملی مجوزهای کشور باید برای عموم مردم فراهم باشد. مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار موظف است برای مجوز­های کسب و کار أخذ­شده قبل از لازم ­الاجراء شدن این قانون با درخواست کتبی یا الکترونیکی دارنده مجوز، ظرف یک ­ماه از زمان درخواست، شناسه یکتا صادر کند. کسب وکارهایی که از دو سال پس از لازم الاجراء شدن این تبصره، شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.

با تمام این توصیف‌ها اکنون حیات خلوت صدور مجوزهای خارج از درگاه نیروی انتظامی است که تاکنون پاسخی نداده است.

در تصاویر این خبر سایت رسمی ناجی هنر عکس برداری شده است که در آن صراحتا واحدهای خاص صدور مجوز کاغذی وجود دارد.

رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار وزارت اقتصاد با اشاره به غیرقانونی بودن ارائه مجوزهای کسب و کار به صورت کاغذی به ماموران دولتی گفت: هرگونه درخواستی از سوی مامور دولتی مبنی بر ارائه شناسه یکتا به صورت کاغذی، مطابق قانون جرم است و با مامور متخلف برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید امیر سیاح در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تاکید قانون بر معتبر بودن شناسه یکتا گفت: در ماده ۷ قانون اصل ۴۴ با صراحت از شناسه یکتا به عنوان مجوز نام برده شده است و اگر مامور حکومتی از کسی درخواست مجوز داشت و صاحب مجوز شناسه یکتای خود را نشان داد و آن مامور خواستار برگه کاغذی مجوز شد، آن مامور مرتکب جرم شده و با وی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

|| عباس تپه‌میرزا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi