شناسه خبر : 109394
دوشنبه 06 فروردين 1403 , 13:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کج‌فهمی یا خیانت

چه کسانی و چرا شهدا را ممنوع‌التصویر می کنند؟!

گزارش های مختلفی از برخورد مدیران گلزار شهدای تهران با اهل فرهنگ و هنر به دست فاش نیوز رسیده است. حتی یک فریم عکس بدون اجازه این صاحبان شهدا! نمی شود گرفت؛ در شرایطی که بهشت زهرا جایی عمومی است، این ممنوعیت ها ...

فاش نیوز - در شرایطی که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گلزارهای شهدا، خصوصا گلزار شهدای بهشت زهرا(س) را از مهمترین مراکز فرهنگی کشور دانسته و نماینده اصلی و مدیر بنیادشهیدی گلزار شهدای تهران نیز نسبت به ممنوعیت عکاسی و تصویربرداری در محوطه بهشت زهرا و بویژه گلزار شهدا اظهار تعجب و بی اطلاعی می کند! اما در اقدامی عجیب و بی سابقه، علوی، مسئول امور فرهنگی این سازمان که به مدیر عامل بهشت زهرا منتسب است، از این ممنوعیت خبر داد.

گزارش های مختلفی از برخورد مدیران گلزار شهدای تهران  با اهل فرهنگ و هنر به دست فاش نیوز رسیده است. حتی یک فریم عکس بدون اجازه این صاحبان شهدا! نمی شود گرفت؛ در شرایطی که بهشت زهرا جایی عمومی است، این ممنوعیت‌ها هیچ توجیهی ندارد.

در همین زمینه خبرهای زیادی از ممانعت مدیران گلزار شهدای تهران از عکاسی و هرگونه کار هنری برای شهدا به دست فاش نیوز رسیده است. حتی خبرنگار فاش نیوز در حالی که با یک تلفن همراه ساده در حال مصاحبه با یکی از ایثارگران بوده است مورد تذکر این مدیران قرار گرفته است و کسی هم پاسخگو نیست.

ظاهرا برخی تصور می کنند که مالک یک عرصه بزرگی شده اند و از قبال این مالکیت توهمی، اهالی فرهنگ و هنر را آزار می دهند. درست مثل اینکه شما به همراه خانواده به یک پارک بروید و در حال عکاسی به شما بگویند بروید از سازمان پارک‌ها و جنگل‌ها مجوز بیاورید! اگر چه عظمت گلزار شهیدان هرگز با پارک قابل مقایسه نیست ولی مکان عمومی مکان عمومی است و خصوصا اینکه قبر مطهر شهید اصلا چیزی نیست که حیات دنیوی و یا شاکی خصوصی داشته باشد که چرا از آن عکس گرفته شده است. شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت ثروت ملی و متعلق به همه هستند و کسی حق ندارد خود را قیم آن بداند.

دست هایی که در گلزار شهدای تهران جلوی کار فرهنگی برای شهید و فرهنگ ایثار و شهادت را می گیرند خواسته و یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می کنند. در شرایطی که کالای سرقتی مقابل دادسرای جرایم سرقت فروخته می شود و فیلم‌های مستهجن مقابل دادسرای ارشاد؛ و توزیع و تولید کار مبتذل در کشورمان اصلا متولی پیگیری خاصی ندارد، چطور یک عده جلوی عکس‌گرفتن از قبر شهید را می‌گیرند و به این ممانعت افتخار هم می کنند.

اینستاگرام
دست مریزاد به نویسنده این مطلب.
واقعن دستت درد
نکند دو رستگفتی دست مریزا
شهرداری برای منافع پیمانکاران خودی و واریز کردن پول ملت مظلوم ایران از یه جیب به جیب دیگر خودش ، قراردادهای بی مورد زیادی منعقد می کند
مثال هر چند وقت یکبار بدون نیاز و بدون درخواست خانواده معظم شهدا تصمیم به یکپارچه سازی گلزارها می کند ؟!
اینگونه کارهای بی فایده ایا منجر به اشاعه فرهنگ ایثار می شود؟
در حالیکه با همین بودجه می توانست برای صدها نفر از رزمندگان و جانبازان مستاجر ( شهدای زنده) مسکن مناسب تهیه کند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi