شناسه خبر : 31538
سه شنبه 14 بهمن 1393 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استان مرکزی میزبان ۷۰ یادواره شهداست

عزیزالله شیخی، معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: تمامی ملت‌های آزاده دنیا باید با الهام‌گیری از انقلاب ملت ایران برای آزادی و خروج از زیر یوغ استکبار جهانی حرکت کنند.

وی بیداری اسلامی در دنیا را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: ترس رژیم صهیونیستی از حماس و حزب‌الله لبنان، نمونه علنی قدرت اسلام و از معجزات انقلاب اسلامی است.

این مقام مسئول در بخشی از سخنان خویش ضمن تبریک فرا رسیدن سی و ششمین بهار انقلاب، گفت: برگزاری یادواره شهدای انقلاب با مساعدت و همکاری سپاه از جمله برنامه‌های بود که با حضور جمع کثیری از خانواده معظم شهدای و مردم شهید پرور این شهرستان برگزار شد.

وی دیدار با خانواده شهدا را از اهم برنامه‌های این دهه در این نهاد برشمرد و گفت: درج بیانات مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) در سربرگ نامه‌های بنیاد از جمله برنامه‌‌هاست.

شیخی با بیان این مطلب که برپایی مراسم مهمانی لاله‌ها پنجشنبه، 16 بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: برگزاری مسابقات ورزشی از جمله کوهپیمایی، همایش پیاده‌روی خانوادگی و دیگر رشته‌های ورزشی از برنامه‌هاست.

وی از برگزاری جشنواره نقاشی کودک و نوجوان در استان خبر داد و گفت: به منظور حضور پرشورتر کودکان در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن‌ ایستگاه‌های نقاشی با محوریت انقلاب و ایثار و شهادت در مسیر راهپیمایی استقرار می‌یایبد.

شیخی همچنین، به برگزاری یادواره شهدای زیر 15 سال انقلاب و دفاع مقدس نیز خبر داد و گفت: این مراسم به منظور نکوداشت ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری جنگ شادی، بازدید دانش‌آموزان از موزه شهدا، نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس و تخصیص یکی از زنگ‌های انشاء با نام شهدا و انقلاب، آذین‌بندی شهر با تصاویر شهدا، معرفی شخصیت شهدای 6 تا 16 سال، اعزام راوی به مدارس، اجرای تئاتر «از نیم تا مین» به کارگردانی شهرام سلطانی از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه هایی همچون تقدیر از هنرمندان جامعه هدف بنیاد شهید استان و تکثیر نرم افزاهای چند رسانه‌ای با محوریت شهدای انقلاب در ایام الله دهه فجر، اضافه کرد: به مناسبت آشنایی نوجوانان و جوانان در ایام‌الله دهه فجر نمایشگاه آثار شهدا در استان برگزار می شود.

این مقام مسئول در پایان، برنامه‌های سامان یافته در این نهاد در ایام‌الله دهه فرخنده فجر را بیش از 300 برنامه عنوان و بیان کرد: بدون تردید برنامه‌های این دهه با مشارکت و حضور پررنگ مردم همیشه در صحنه استان برگزار و در پایان این ایام نیز برگ زرینی دیگر در سند افتخارات مردم استان و دیگر اقصی‌نقاط جهان به ثبت خواهد رسید.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi