شناسه خبر : 32060
شنبه 02 اسفند 1393 , 10:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اهدای لوح «سرزمین برادری» به همسر یک شهید اهل سنت

جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و علمی کشور با حضور در منزل شهیدان جلالی‌زاده، یاد و خاطره این شهید را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا اعزامی به کردستان، صبح امروز، پنج‌شنبه - 30 بهمن‌ ماه - جمعی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور در منزل شهیدان ماموستا ملاعلی و مسلم جلالی‌زاده که در تیرماه سال 1361 به دست ضدانقلاب به شهادت رسیدند، حضور یافتند و با خانواده این شهیدان دیدار کردند.

 

در این دیدار برادر و فرزند شهیدان جلالی‌زاده در سخنانی یادآور شد: پدر و برادرم از کارکنان صداوسیما مرکز کردستان بودند که در سال 1361 به دست ضد انقلاب به شهادت رسیدند؛ البته در این حرکت تروریستی برادر دیگرم جلال جلالی‌زاده نیز که اکنون از اساتید دانشگاه تهران و نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره ششم بوده است به مقام جانبازی نائل آمد.

 

وی یادآور شد: ضد انقلاب به دلیل اینکه میان برادران تشیع و تسنن اختلاف ایجاد کنند پدرم را که یکی از ماموستاهای تأثیرگذار در استان کردستان بود، به شهادت رساندند. حذف این عوامل وحدت را از بین می‌برد.

 

در این دیدار ماشالله شاه مرادی‌زاده، یکی از بازیگران سینما و تلویزیون در سخنانی گفت: تا وقتی زنده هستیم اجازه نمی‌دهیم که کسی به شهدا و خانواده آن‌ها بی‌احترامی کند؛ چرا که شما چشم و چراغ جامعه اسلامی ما هستید و شماها می‌توانید راه و چراغ ما باشید.

 

وی افزود: من خودم در اوایل دوران دفاع مقدس به عنوان رزمنده در مناطقی از استان کردستان حضور داشتم و از نزدیک شاهد فداکاری و قهرمانی نیروهای پیش‌مرگان کرد بودم. آن‌ها همیشه پیش‌رو بودند. بدون شک اگر جلالی‌زاده‌ها نبودند اکنون کشور امنیت نداشت.

 

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر حضور کاروان «سرزمین برادری» جمعی از اعضای این کاروان با حضور در بیمارستان بعثت از بخش‌های مختلف این بیمارستان دیدار و با حضور در بخش‌های انکولوژی کودکان، عفونی و بزرگسالان نیز به عیادت بیماران پرداختند.

 

همچنین این کاروان به بازدید از خانه کرد (موزه مردم‌شناسی شهر سنندج) پرداختند و با فرهنگ و آداب مردم کردستان آشنا شدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi