شناسه خبر : 33304
شنبه 15 فروردين 1394 , 14:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امتیازات نقد، وعده های نسیه

م.ر. ک. جانباز چه امتیازات نقدی دادیم وچه وعده های نسیه ایی که گرفتیم .

امتیازاتی که طرف ایرانی سخاوتمندانه تقدیم زورگویان کرد در مقابل وعده های مبهم چند پهلو آدم را یاد مثل "وعده ما باشد سر جمع آوری خرمن" می اندازد .

هر بیانیه ؛ توصیه ؛ توافقی ؛ که ایران را متعهد و ملزم به اجرای مفاد آن نماید جای بسی تأمل دارد !!!

با کمی دقت در صحبت های گفته شده سیاسیون می توان دریافت ما وارد بازی برد برد نشده ایم .

والسلام .

 

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
حسن روحانی میخواد به هر قیمتی شده اسمشو در تاریخ ثبت کنه ( با لغو تحریمها ) دقیقاً هدفی که حسین باراک اوباما داره ولی کنگره مخالفت میکنه !
همش وقت کشی ..... بقول م . ر . ک ، همش وعدۀ سر خرمن ! من روحانی را قبول دارم ولی در مسئله ی مذاکرات هسته ای نه ! نه ! نه ! (( یعنی این حسن و حسین با هم به توافق نهااااااااااا یی نمیرسند ! ))
جالبه که روحانی در سخنرانی ساعت 18 و 30 دقیقه چقدر ذوق زده شده بود !!؟؟ از نشانه های آدم .... اینه که به چیزی دلخوش میکنند که هنوز اتفاق نیفتاده !!
دوست عزیز بهتره نظر خودتو بگی نه اینکه نظر دیگر کاربران را کپی کنی اینجا من این نظر را قبلا از کاربر دیگری خوانده بودم
اینا خودشون قانونگذاری می کنند‌ ولی اجرا نمی کنند‌ مثل خدمات جامع ایثارگران
دیگه چه انتظاری از اینا دارین
بنظر ميرسد براي بي تابي بايد صبر کرد ولي براي خوشحالي ميتوان اکنون شادي کرد؛ دوستان عزيز بهتر است با دولت کلنجار نرويم زيرا اگر فتحي يا فتح بابي ايجاد شد ما در ذهنيت تاريخ بعنوان مخالف خواهيم بود و مخالفين شما بعنوان موافق و دورانديش.از طرفي اين نکته را توجه داشته باشيد که امام خامنه اي در جريان ريز مذاکرات و داده ها و ستانده ها هستند و ضمنا مشکلات و مضايق را هم در نظر ميگيرند؛ لذا دلواپس نباشيم بلکه تابع باشيم زيرا اين يعني ولايت مداري. شعار اين باشد : هر چه ولايت صلاح دانستند همان هم صلاح ماست.
چَشم حاج علی خراسانی . رسیدن بخیر . ما منتظر میمانیم ولی مطمئناً این صبر ما نشانۀ ولایتمداری نیست ........ خوابم میاد وگرنه بیشتر توضیح میدادم ... باشه برای یک روز دیگه . ضمناً همه دوست دارند تحریمها یکروزه و یکجا برداشته بشه ... / پاینده باد رهبر معظم انقلاب .
علی آقای خراسانی ساده تر از خودت خودتی ........ رهبری با مذاکرات موافقت کردند تا مردم نگن رهبر انقلاب عامل و باعث و بانی تحریمهاست ولی در سخنرانی شان تیم مذاکره کننده را مسخره هم کردند و گفتند : بروید تا هر وقت دلتان میخواهد مذاکره کنید !!
نتانیاهو گفته من نمیگذارم توافقی صورت بگیره / با این جملۀ حسین شریعتمداری موافقم : امتیازات نقد ، وعده های نسیه .........
درود بر خراسانی عزیز کاش م. ر. ک عزیز به امور دیپلماتیک وسیاست بیشتر توجه داشتند وسطحی قضاوت نمیکردند
که این طور جانباز م ر ک قضاوت سطحی می کنه و به امور دیپلماتیک وارد نیست ...ها ؟؟
فقط آمریکا با راستی آزمایش می تونه از پس بعضی قضاوتهای احساسی بربیاد ...میاد گلم ... میاد اون وقت متوجه می شید ما شاگرد اول درس امور بین الملل بودیم ... حالا حرفامونو جدی نگیرد ...
شباهت این توافق به زندگی امروزی ما اینه که امتیاز نقد ، خون پاک شهدا وایثارگران بود و نسیه ، وعده های پوچ روسای دولت و بنیاد شهید جهت حل مشکلات ما است
هرچه بشود یا نشود سر به هوایم
با کفش سیاست نشود جفت دو پایم
محروم ز یاریم به تحریم خداوند
لوزان و لویزان نکند فرق برایم
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
ولن ترضی عنک الیهود و لالنصاری حتی تتبع ملتهم ..سوره مبارکه بقره 120
هرگز یهود ونصاری از تو خشنود نخواهند شد تا آنکه از آیین آنان پیروی کنید ..
ملت مسلمان ایران اسلامی ..
این روزها عده ای بیش از پیش برای روشنگری حوادث سیاسی مملکت تلاش می کنند همانها که دلسوزان و یاران دیرین انقلابند . همانها که صدق ادعایشان در وادی سیاست بازیها و سیاسی کاریهای غیر الهی تا به امروز از گزند سقوط در سراشیبی و بریدن از راه و آرمانهای انقلاب محفوظ مانده است . اما عده ای معلوم الحال بریده و سقوط کرده روشنگریهای آنان را به تمسخر می کشانند و سعی در تخطیه شان دارند . در این راستا باید بگویم :
آهای سوارکاران قدر ! که ادعای کارکشتگی اسب سواری بدون زین دارید ...به کجا چنین شتابان ؟ این ره که تو می روی به ترکستان است !
هنوز چند ساعت از اعلام بیانیه مشترک سپری نشده بود که باز هم بازی متن انگلیسی و متن فارسی شروع شد ! باز هم وزیر محترم شروع به ادای توضیح و توجیه کرد ! و هر چه می گفت رنگ ریاکاری و حیله بازی آمریکای جهانخوار را در اذهان پر رنگ تر می کرد . اگر کسی قد یک نخود شم سیاسی و یه نیمچه سواد انگلیسی برای ترجمه متن توافقنامه ای که روی سایت وزارت خارجه آمریکا است داشته باشد ناخودآگاه یاد شعر مرحومه پروین می افتد و باور می کند : « این عامل فساد ، تیم مذاکره کننده غربی ، نه تنها اسب نجیب نیست ! نه تنها خر چفتک پران نیست ! نه تنها گاو پیشانی سفید نیست ! نه تنها بز نفهم نیست ! بلکه گرگی است که رخت شبان به تن کرده است ...»
دل خوش به آنیم که رهبر عظیم انقلاب با نگاه خردمندانه خود دل ما را پیش تر از این عاشورایی بار آورده است : « حقیقت مطلب را با ملت در میان می گذاریم .. به ملتمان می گوییم . تا حالا هم فهمیده اند ، با دلایل متعدد هم می شود این را قطعی و مدلل کرد که قصد واقعی استکبار و غرب در مقابل ایران جلوگیری از رشد و اقتدار ملت ایران است . مسئله هسته ای یک بهانه است . بهانه های دیگری هم در کار هست .. 93/9/6 »
برای جلوگیری از طولانی شدن بحث در کلامی دیگر خدمت شما عرض می کنم واقعا فرمایش حسین شریعتمداری به حق بود که گفت : ما اسب زین شده را دادیم و اسبی با زین پاره تحویل گرفتیم ... وای برما
اقای جان ما هم با مسئولان خودمان نقد معامله کردیم واز جان مایه گذاشتیم نسیه که هیچ حتی دیگر ما را به رسمیت نمیشناسند شما اگر طالب تحریم وجنگی باز میتوانی نقد معامله کنی ما صلح وارامش میخواهیم ورسیدگی به همین تعداد اندک مجروحان وخانواده شهدا که خودتان هم از انها هستید ودر نوشته هایتان بسیار شاکی از سرویس دهی بنیاد بودید به منافع ملی توجه داشته باشید ما که همیشه نباید با دنیا در جنگ باشیم
مواضع فاش به م.ر.ک عزیز خیلی نزدیک است تمام مطالب ما سانسور میشود مدیر سایت عزیز اتتقاد پذیر باشید چرا اینقدر سانسور میکنید لطفا تیتر بزنید کسانیکه با ما موافقند نظر بدهند
سلام
عزیزان همرزم ما همواره باید پیرو رهبری و دولت باشیم سیاست خارجی پیچ و خم زیادی دارد که نمی شود در اول یک توافق و گفتگو دست خودمان را رو کنیم . بنده حقیر اعتقاد دارم دراین برهه حساس ایثارگران کمی صبر و بردباری داشته باشند تا سیاستمداران وزارت محترم خارجه با فکر ازاد این شطرنج هسته ای را ادامه دهند و انشااله برد با ما خواهد بود شک نکنید.
پاسخ زیباکلام به حسین شریعتمداری ودلواپسان دیگر


صادق زیباکلام با نگارش نامه ای سرگشاده به حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان به یادداشت روز گذشته در رد تفاهم لوزان واکنش نشان داد.
متن نامه صادق زیباکلام را در ادامه می خوانید:
جناب آقای حاج حسین شریعتمداری
مدیرمسئول روزنامه وزین کیهان دامت افاضاته

با سلام و عرض ادب، سرمقاله دیروزکیهان به خامه حضرتعالی تحت عنوان"دستاوردها یا از دست داده ها؟!" که در مخالفت تمام و کمال با توافق هسته ایی لوزان بود را خواندم. نه تعجب کردم و نه شگفت زده شدم. اتفاقا مشابه با مطالب پیشین تان بود. معتقدم بحث پیرامون جزییات آنچه در خصوص توافق هسته ایی می فرمایید عبث است. چرا که اگرغربی ها بجای مفاد آن توافقبه یکی از محضر خانه های رسمی لوزان می رفتند و شش دانگ مملکت سوئیس را هم بنام ما سند منگوله دارمیزدند بازهم جنابعالی آنر کافی نمی دانستید. چرا که اساسا جنابعالی در قضیه هسته ایی چندان بدنبال اینکه چه چیزی بخیر و صلاح کشور وآینده مملکت است نمی باشید.
هسته ایی، و یا درست تر گفته باشم مناقشه هسته ایی برای حضرتعالی صرفا ابزار یا مستمسکی بیش نیست برای گرم نگه داشتن تنورغرب ستیزی و استکبار ستیزی. اینکه کشور چه هزینه گزافی برای هسته ایی می پردازد و اینکه حاصل این هزینه ها برای مملکت چه بوده، خیلی برای جنابعالی اهمیتی ندارند.
مهم آنست که مناقشه هسته ایی کمک می کرد تا پرچم پیکار و دشمنی با غرب را می توانستیم برافراشته تر در اهتزاز در آوریم. مشکل جنابعالی با توافق هسته ایی این نیست که آیا "توافق" است یا "تفاهم"،"سند همکاری" است یا "بیانیه"؛ مشکل شما با لوزان این نیست که آیا تحریم ها در یک مرحله برداشته خواهند شد یا در چند مرحله؛ فردو قراراست دایر باشد یا بایر؛ "حق بازرسی" فقط محدود به تاسیسات هسته ایی شده یا جاهای دیگر را هم می توانند تفتیش نمایند و قس علیهذا. نه جناب شریعتمداری عزیز، همه دلخوری شما از توافق هسته ایی آنست که بخشی از فرش غرب ستیزی را دارد از زیر پاهایتان بیرون می کشد.
البته بنده جنابعالی را همچون تخم چشمانم مبرا از شائبه "کاسبان تحریم" می دانم. اما آیا به مردم حق نمی دهید که برخی مخالفت ها با توافق را متاثر از تعطیلی کاروکسب "کاسبان تحریم" تصور کنند؟ درعین حال از این واقعیت تلخ هم نمی توان گریخت که برای برخی مراکز قدرت مناقشه هسته ایی و لاجرم تحریم ها و بالا رفتن فضای تنش و دشمنی با غرب ابزار سیاسی مناسبی فراهم می آورد تا فضای سیاسی کشور را بسته نگه دارند. همچون احتمال تعطیلی "کسب و کار تحریمی ها" بعنوان انگیزه نیرومندی برای مخالفت با توافق هسته ایی، چرا نبایستی انگیزه های سیاسی در مخالفت با این توافق را هم محتمل ندانیم؟
می رسم به آخرین حرفم. مرقوم فرموده بودید که "متاسفانه نتیجه مذاکرات لوزان کام ملت را تلخ کرد". فکر نمی کنید اگر مردم همچنان خواهان تداوم مناقشه هسته ایی می بودند در آنصورت بجای رای دادن به آقای روحانی به آقای دکتر سعید جلیلی رای می دادند؟ آیا بنظر شما میلیونها نفر از هموطنانمان که با شور و اشتیاق همراه با بیم و امید ماه ها و هفته ها شبانه روز مذاکرات را دنبال می کردند چه می خواستند؟ آیا آن شور و نشاط حکایت از آن می کرد که آرزو می کردند توافق صورت بگیرد یا نه مایل بودند تا غل و زنجیری که هسته ایی بر دست و پای اقتصاد مملکت بسته بودهمچنان بسته می ماند؟ احتمالا جنابعالی شادی و پایکوبی ملت را شبی که توافق اعلام شد را نخواستید ببینید.
واقعا اگر همچنان باوردارید که" توافق لوزان کام ملت را تلخ کرد" یک نظر سنجی ساده می تواند به جنابعالی نشان دهد که چه کسر قابل توجه ایی از مردم خواهان رهایی کشور از مخمص هسته ایی شده بودند.
ایام بکام باد
صادق زیباکلام
شانزدهم فروردین ماه یکهزاروسیصدونودوچهار
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi