شناسه خبر : 42896
سه شنبه 04 اسفند 1394 , 09:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ازمعامله با شهرام جزایری تا ائتلاف با طالبان


نایب رئیس مجلس ششم گفت: اصلاح‌طلبان می‌خواهند مجلسی را تشکیل بدهند که حامی قانون‌شکنی، فساد، جنگ و تحریم نباشد.
به گزارش ایلنا محمدرضا خاتمی، با اشاره به فضای انتخاباتی کشور گفت: متاسفانه انتخابات در شرایطی نابرابر در حال برگزاری است. دست اصلاح‌طلبان برای ورود این میدان آن چنان پر نیست ولی به خاطر علاقه به جمهوری اسلامی ایران و پایبندی به اصول دموکراسی علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌ها وارد میدان انتخابات شده‌اند.
وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان می‌خواهند مجلسی را تشکیل بدهند که حامی قانون‌شکنی، فساد، جنگ و تحریم نباشد، تصریح کرد: این مجلس باید در عین انجام وظایف خود و نظارت بر دولت و سایر نهادهای حاکمیتی همراه خوبی برای دولت یازدهم برای از بین برداشتن محدودیت‌ها و مشکلات باشد تا حاصل آن گشایش در معیشت مردم فضای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و همچنین گشایش‌های بیشتر در سیاست‌های خارجی باشد.
این اظهارات در حالی است که اولا مجلس ششم آلوده به بزرگ‌ترین مفاسد اقتصادی - از ریاست بهزاد نبوی بر یک شرکت نفتی با رانت 8 میلیارد دلاری تا رشوه‌های کلان و هنگفت شهرام جزایری به شماری از نمایندگان این مجلس بود. ثانیا بزرگان همین مجلس و حامیان آنها در رسانه‌های اصلاح‌طلب با صراحت‌ می‌گفتند شعارهای ما در انتخابات، توسعه سیاسی بوده و بنابراین نباید مردم، انتظارات اقتصادی از مجلس داشته باشند. ثالثا برخی از نمایندگان همین مجلس صراحتا خواستار حضور در کنار طالبان و جنگ با آمریکا بودند؛ که مشابه آن قبلا در حمله آمریکا به عراق و خالد بن ولید توصیف شدن صدام از سوی جریان موسوم به چپ پیش آمده بود. مجلس ششم همچنین با تسلیم‌طلبی باعث گستاخی و طلبکاری و فشار آمریکا و غرب علیه ایران شد و سرانجام  برخی اعضای آن در آمریکا و اروپا پناهندگی گرفتند. اهمیت خیانت‌های مجلس ششم و برخی دست‌اندرکاران آن نظیر رضا خاتمی به حدی بود که اروپایی‌ها با اشاره به رد صلاحیت‌ همین‌ ها در انتخابات مجلس هفتم مدعی شدند این انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi