شناسه خبر : 42998
یکشنبه 09 اسفند 1394 , 09:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش اختصاصی فاش نیوز از

گزارش مصور از افتتاح مجتمع ورزشی جانبازان آسایشگاه شهید بهشتی

قالیباف: امروز سراهای محله، شورایاری ها و فعالیت های فرهنگی و ورزشی در عرصه های مختلف با رویکرد دینی انجام می شود چرا که جوهره کار ما در حوزه فرهنگی رویکرد دینی و تربیتی است.

فاش نیوز - در اولین ساعات صبح که باران چهره شهر را نوازش می کرد، مجتمع ورزشی معلولین و جانبازان آسایشگاه شهید بهشتی منطقه 8 تهران میزبان میهمانان بی شماری همچون محمدباقر قالیباف شهردار تهران، مهندس نوری شهردار منطقه ، رییسی  دبیر شورایاری منطقه، دکتر صمیمی مسوول بنیاد جانبازان و تعدادی از جانبازان نخاعی و خانواده معظم شهدا بود.

ابتدای برنامه با نوای روح بخش قرآن آغاز شد و  پس از آن مرثیه سرایی به مناسبت ایام شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) از دیگر برنامه های جنبی بود که معنویت خاصی به این برنامه بخشید به طوری که اشکها را برگونه های حاضرین جاری ساخت.

بعداز این برناتمه، "ریسی" دبیرشورایاری منطقه 8، ضمن خیرمقدم به حاضرین گزارشی از برنامه های انجام شده در منطقه و برنامه های دیگر در دست اجرا را به حاضرین ارایه کرد.

سپس محمدباقر قالیباف، طی سخنانی توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی را به عنوان دومین برنامه شهرداری تهران معرفی کرد و گفت: از روز اول خدمت در شهرداری تهران تاکید کردم که رویکرد ما در شهر رویکرد اجتماعی و فرهنگی است و از این رو کارهای فرهنگی، هنری و اجتماعی مورد توجه قرار دارد. بر این اساس امروز نیز سراهای محله، شورایاری ها و فعالیت های فرهنگی و ورزشی در عرصه های مختلف با رویکرد دینی انجام می شود چرا که جوهره کار ما در حوزه فرهنگی رویکرد دینی و تربیتی است.        

دکترصمیمی نیز که در این برنامه حضور داشت درمصاحبه اختصاصی با فاش نیوز در خصوص لزوم ورزش برای جانبازان عنوان کردند: ما در بحث با دو طیف جانبازو خانواده جانباز روبه رو هستیم. زمانی که عضو اصلی خانواده آسیب دیده، ترمیم این آسیب برعهده خانواده آنهاست. سلامت روح و جسم و روان تنی نیازمند آن است که  سازوکار و بستر مناسبی برای آنها فراهم شود که خانواده ایثارگران از این بستر مناسب استفاده نمایند. یکی از این بسترها انطباق برنامه های ورزشی مورد علاقه آنان با نوع کلاس پزشکی جسمی آنان فراهم می شود.  برای مثال نوع ورزش جسمی و پزشکی یک جانباز نخاعی با یک جانباز بصیر و یا قطع عضو متفاوت است.

وی همچنین خاطرنشان ساخت:  باید در همه مناطقی که جانبازان زندگی می کنند بستری فراهم شود تا هم جانبازان و هم مردم از آن استفاده کنند. یکی از این برنامه ها افتتاح این ورزشگاه بود که زمین آن توسط بنیاد جانبازان و با مساعدت آقای قالیباف و ساخت آن توسط شهرداری منطقه انجام شد.

فرصت مغتنم بود تا با تنی چند از جانبازان نخاعی که در این برنامه حضور داشتند درخصوص ضرورت ورزش برای جانبازان گفت وگوهایی داشتیم.  

مجید عربی جانباز نخاعی گردنی که مدت 32سال است، پاهایش آسمانی شده در این خصوص می گوید: ورزش برای قشر جانباز و معلول واجب است.  مشکلات ضایعاتی ما بسیار زیاد است اما ورزش توانسته در زندگی شخصی من بسیار تاثیرگذار باشد بطوری که استقلال فردی، اعتماد به نفس در سایه ورزش امکان پذیر بوده است. متاسفانه وجود ورزشگاههایی با امکانات مناسب سازی شده  برای همه جانبازان در بسیاری از مناطق وجود ندارد. توقع جانبازان این است که از این دست ورزشگاهها در همه مناطق ایجاد شود.

جانباز شکری جانباز دیگری است که در عملیات کربلای 4 پاهایش را در شلمچه جا گذاشته نیز می گوید: ورزش برای افرادی در شرایط ما بسیار لازم است. یکی از نیازهای ما، مکانی بود که در آنجا بتوانیم ورزش کنیم و خوشبختانه این ورزشگاه ساخته شد که ازمشارکت همه آنان بسیار ممنون هستیم.

سید مصطفی حدادی زحمتکش، جانباز جوانی است که سالهاست به ورزش روی آورده، می گوید: اگر ورزش برای جانباز نباشد در معرض بسیاری از آسیب های جسمی و روحی است. سلامتی یک جانباز در گرو ورزش است. من  در بیشتر رشته های ورزشی فعالیت می کنم اما رشته اصلی ام بسکتبال با ویلچر و دیگر اتومبیلرانی (رالی) است. ولی آنچه که جانباز به آن نیاز دارد بحث فرهنگی است که نیازمند شادابی جانباز است. برای مثال زمانی که جانباز نیاز دارد که  به سفر برود متاسفانه بسیاری از مکانها برای جانباز مناسب سازی نشده است. 

در پایان از مادر شهید "زوریک مرادی مسیحی" و تنی چند از خانواده شهدای منطقه 8 تهران، قدردانی شد.

گزارش از: صنوبرمحمدی

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi