شناسه خبر : 49060
چهارشنبه 10 شهريور 1395 , 16:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجلس یک فوریت طرح افزایش خدمت ایثارگران به ۳۵ سال را تصویب کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب یک فوریت طرح اصلاح ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری ، ایثارگران شاغل را مجاز به خدمت تا ۳۵ سال در دستگاه‌های دولتی کردند.

فاش نیوز - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب یک فوریت طرح اصلاح ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری ، ایثارگران شاغل را مجاز به خدمت تا ۳۵ سال در دستگاه‌های دولتی کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی درجریان بررسی یک فوریت طرح اصلاح بند «الف» ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری به ایثارگران شاغل در دستگاه های دولتی اجازه دادند در صورتی که مایل به ادامه همکاری با دستگاه دولتی ذیربط خود تا 35 سال هستند می توانند به همکاری خود ادامه دهند و از مزایای 30 سال در هنگام بازنشستگی استفاده کنند.
بر اساس این گزارش ، کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا به عنوان طراح در دفاع از ان گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان، ماده ۲۱ قانون حمایت از آزادگان و ماده ۲۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و بند «الف» ماده ۴۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم، ایثارگران در امور مربوط به استخدام، امتیازات شغلی و سایر امتیازات مقرر در قوانین و مقررات از یک مقطع تحصیلی بالاتر بهره‌مند هستند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه نهادها و دستگاه‌های اجرایی علیرغم تصریح به احتساب یک مقطع تحصیلی بالاتر برای ایثارگران، همچنان ایثارگران دارای مدرک کارشناسی را با وجود تخصصی بودن شغل با ۳۰ سال سابقه خدمت بازنشسته کرده و کشور را از برکات وجود این عزیزان محروم می کنند.
وی گفت: بنابراین برای ابهام‌ زدایی از بند «الف» ماده ۱۳۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، این طرح ارائه شده است.
نمایندگان ملت در بهارستان با ۱۲۳ رأی موافق، ۳۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲7 نماینده حاضر در مجلس، یک فوریت این طرح را به تصویب رساندند که بر اساس ان ایثارگرانی که از احتساب یک مقطع تحصیلی بالاتر نیزبرخوردارند مشمول حکم این ماده می‌شوند و می‌توانند تا ۳۵ سال خدمت کنند.


 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
پیشنهاد می کنم ایثارگران گرامی فریب مصوبات رنگارنگ را نخورید و مثل سایر کارکنان غیر ایثارگر دولت بازنشسته شوید .
زیرا صندوق های بازنشستگی هیچ کدام از این مصوبات رو اجرا نمی کنند و انوقت در ایام کهولت بجای اینکه از این ایام لذت ببرید، باید با کفش های اهنی در دادگاهها طی طریق کنید . انقدر قوانین ضد و نقیض در این حوزه وجود دارد که باورتان نمی شود .
برای مثال اگر جانبازی بخواهد 35 سال کار کند و طبق قانون جانبازان بازنشسته شود صندوق بازنشستگی حکم اخر رو حساب می کند ولی به ازای هر سال افزایش سنوات ان 2.5 درصد قانون مدیریت خدمات کشوری را اضافه نمی کند . به نحوی که برایند حقوق کارمند عادی با ایثارگر یکی می شود .
مجمع عمومی سالیانه شرکت سرمایه گذاری آیت ایثار برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری آیت ایثار با ارائه گزارش حسابرس مستقل و بازرس برگزار شد.

مجمع عمومی سالیانه شرکت سرمایه گذاری آیت ایثار برگزار شد به گزارش ...، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه شنبه 9 شهریورماه در جلسه مجمع عمومی سالیانه شرکت سرمایه گذاری آیت ایثار ضمن تبریک هفته دولت و همچنین کسب رتبه برتر دستگاه‌های اجرایی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در جشنواره شهید رجایی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط حسابرس مستقل از وضعیت مالی شرکت سرمایه گذاری آیت ایثار گفت: بر اساس این گزارش، عملکرد این شرکت نسبت به گذشته بسیار مناسب‌تر شده است.
سردار محسن انصاری افزود: برای نخستین بار سود سهام این شرکت بین سهامداران که جانبازان بالای 25 درصد هستند تقسیم شده است. همچنین مجمع عمومی این شرکت در موعد مقرر تشکیل شده، جلسات هیئت مدیره به صورت منظم تشکیل و حسابرسی ها به روز است که نشان از آرامش و ساماندهی شرایط شرکت دارد و همه این ها در کنار اخذ تعداد 10 گواهینامه استاندارد، نشانگر تلاش اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت در جهت نظام مند سازی و حرکت شرکت برابر مقررات است که جای تقدیر و تشکر دارد و همیشه سعی شود حرکت همه سطوح موسسه بر محور قانون باشد.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر لزوم به روز رسانی و تدوین آئین نامه های جدید گفت: شرکت آیت ایثار در چرخه اقتصادی کشور فعال است و باید سعی کنید در جذب نیروهای این شرکت اولویت با ایثارگران باشد و در فعالیت اقتصادی سیاست‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
سردار انصاری همچنین بر توجه به گفتمان سازی در این زمینه تأکید کرد.
در این جلسه گزارش مدیرعامل، هیئت مدیره و همچنین شرکت مفید راهبر به عنوان حسابرس مستقل شرکت آیت ایثار ارائه شد.
انتهای پیام/
عرض سلام لطفا شرکت ایت ایثار راطلاع
سلام.....طرح یکفوریتی جانبازان شاغل دستگاههاتااکمال۳۵ سال خدمت باارتقای یک مقطع تحصیای بالاتربسیارعالی امابرای جانبازان بازنشسته اعاده بخدمتدر این طرح مطرح نشده است وبنظرم کاری انکس کردکه تمام کردلطفاقانون رادرحالت ابهام نگذارید....ممنون
سلام لطفا جهت اطلاع جانبازان درخصوص پرداخت سهم که 25 سال شرکت ایت ایثار نداده این موضوع مصاحبه سردار انصاری را اطلاع رسانی فرمایید
با سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگوران. میخواستم بدانم که ایا قانون جامع ایثارگران تایید شد یا نه هنوز؟ از کجا پیگیری کنیم. من فرزند جانباز زیر 25 درصد هستم و میخواهم بدانم ایا سهمیه کنکور شامل ما هم می شود یا نه. ممنون میشوم جواب دهید و پیگیری نمایید. با تشکر
اسفند 91 تصویب ‌شد ولی یقینا تا حالا برای اجرای اون بهانه نبودن بودجه کافی رو عنوان میکردند که به لطف معجزه الهی در فاش شدن فیشهای حقوق نجومی مسولین(ذخایر نظام) مشخص شد بودجه جای دیگه هزینه میشده در ضمن به بنیاد محل سکونت خود مراجعه کنید یا در اینترنت سرچ کنید تا به اطلاعات کافی دست پیدا کنید
دولت معزز...!!با کلیدی که داشت فقط توانست قفل خزانه بیت المال رابرای مدیرانش باز کند تا حقوق های آنچنانی ببرند ولی هرکاری کرد ...یا نکرد...!! نتوانست قفلی رابرای محل پرداخت اندک لایحه خدمت رسانی به ایثارگران باز کند؟!!!
مثلا" فرزند من که ازدواج کرد نتوانست از لایحه خدمت رسانی برای دریافت وام (وام ازدواج ونه حقوق ودریافته ای میلیونی...) استفاده کند.
آری عزیزان در کشوری که مدیرانش از دماغ فیل افتاده اند وحقوق های آنچنانی به راحتی برده اند چیزی برای قهرمانان واقعی نمی ماند
بازهم یکصدا بگیم: رای ما.........؟!!!!
فرزند جانباز عزیز زیر ۲۵درصد قانون مصوب مجلس در ۲۷/۲/۹۵طبق نظر شورای نگهبان حلاف شرع شناخته شده وشورای نگبان ان را تایید نکرد
شورای نگهبان لایحه احکام دایمی رو که شامل ایثارگران بخصوص جانبازان زیر 25% رو رد کرد بدلیل کمبود بودجه و خلاف شرع دلم خوش بود سهمیه کنکور دارم حداقل ممکنه نظر شورا برگرده ؟
سلام. برادر یا خواهر عزیز! شورای نگهبان با مفاد قانون و اینکه چگونه اجرا شود کاری ندارد بلکه این نهاد وظیفه اش این است که قوانین مصوب مجلس را با شرع و قانون اساسی مطابقت دهد. اگر براثر بی توجهی نمایندگان مجلس قانونی تصویب شود که محل هزینه آن مشخص نباشد شورای نگهبان بدون توجه به اینکه چه قانونی است و مربوط به کجاست آن را به مجلس بازگشت می دهد تا محل هزینه کردش را مشخص کند. این ایراد به مجلس وارد است و شورای نگهبان به چیزهای دیگر کاری ندارد.
عده ای هستند که نه جنگ را دیده اند ونه در ک درستی از شهدا وجانبازان مسلم است که قوانین خشکوخالی آنها را رد می کنند خدا یا خانه ظلم وظالم را هرچه سریعتر ویران کن
شاغل در بانک ۱۵درصد ۱۸ ماه خدمت جبهه مدرک دیپلم میتوان بیشتر از سی سال خدمت نموذ
مشمول رزمندگان با حاقل 12 ماه جبهه هم باشد
معلمان رزمده ای که قصد داشته باشند پس از اتمام 30 سال از قانون حمایتی از ایثارگران تا 35 سال استفاده کنند حق استفاده از پست های مدیریتی ندارند وفقط می توانند تدریس کنند این را اموزش وپرورش گیلانغرب به ایثارگران تاکید می کند ایا این دهن کجی به رزمندگان فرهنگی نیست !!!
چرا جانبازان با مدرک دیپلم 35سال خدمت نمی کنند کارای این افراد از کارشناسای با ارزشتر است کار بر دوش این افراد است
چرا جانبازان با مدرک دیپلم 35سال خدمت نمی کنند کارای این افراد از کارشناسای با ارزشتر است کار بر دوش این افراد است
ضمن ارادت فراوان به شهدای گرامی بخصوص شهدای جنگ ;ایران وعراق که انان که صالحتر بودند شهید شدن ضمن احترام به خانواده درجه اول این عزیزان ایا باید سایر قوانین مانند ایثار گران تمام حق وحقوق جامعه به ایشان تعلق بگیرد وفرزندان وفلان وفلان ایران ما در طول تاریخ شهدا وایثار گران فراوان داشته که ایران رو حفظکردن از حمله اسکندرتیمور، افغان، صدام، عثمانی اعراب، مغول، ترک، روس ولنگلیس و،،، ایا پدران وفرزان انها که اجداد تمام ایرانیها بوده ان از این مملکت دفاع نکردند، شهید ندادن، جانباز ندادند دفاع از هر ایرانی از وطن واجب است در هردوره زمانی چه حال چه گذشته چه اینده پس این همه از جنگ گذشته ایا هنوز باید در هر چیزی اولویت داشته باشند وقوانین را برا خود تصویب کنند البته شهدا نوکرشون وخانوادشونم ولی دیگران از نام انها پلکانی برای مقام وثروت ساختن ودیدیم مدیریتشان را بخصوص در این اواخر اینها چه گلی در مدیریت ایران بر سر ایرانی زدند که همه قوانین رو برای خود تصویب میکنند وفرزندان ونزدیکان خود هنر داشتید ایران رو میساختید به کدامین هنرتان مینازید که همه قوانین رو برای خود می خواهید جایی خواندم بهترین وموفق ترین شرکتهای دنیا میانگین سنی بیست وهفت تا سی سال رو دارن خداوکیلی شما یکم به مردم فکر کنید برید خونه استراحت خودتون هم میدانید مردم از مدیریت کشور نازنین ایران راضی نیستن چرا مثل کبک سرتان را زیر برف کردید ایا دهه شصت که جوانان انقلاب را اداره کردن جنگ را اداره کردن سن بالا داشتن نه عزیزانم باید جاتون رو بدید به جوانان تا با جوانی وجویای نام شدن کشور رو اداره کنند دیگه برای این مدیران به اندازه چندین برتبر فرصت بوده الان وضعیت اینه باز هم چنان قدرت کورشون کرده که با لابی گری قوانین را به نفع خودشون تصویب میکنن به والله شهدای راستین انقلاب وجنگ این کشور رو میبینن ناراضی ان نه اینکه ما هیچ موفقیتی نداشتیم ولی اونجور نبوده که ارزو نداشتیم یکی از مواردی که همیشه تا ابد افتخار خواهم کرد زدن پهباد جاسوسی امریکا بود چه لذتی بردم اون هم با ارتفاع بسیار بالا واون هم با سیستم دفاعی ساخت خودمون ولی ای کسانی که چند ماه رفتید نه جسارتا همه عزیزان اونها که خودشونرو طلبکار میدونن بستونه بستونه بستونه لطفا تشریف ببرید مدیریت رو بدین جوانان
شما چرا گير داديد به ايثاگران بد نيست سري بزنيد به دانشگاهها كه داراي هيات امنائ هستند ببينيد چه قوانين رو براي خودشان تصويب مي كنند ببينيد كه چطور پنهاني و خيلي بي صدا براي خودشون بدون مصوبه مجلس قانون جابجايي و تغيير رشته و تصاحب پست هاي مديريتي را تصوي كرده اند شما به سازمان تحقيقات كشاورزي سري بزنيند و ببينيد آقاي هيات علمي برا حق مديريت چطور به سرگله هم مي زنند و تحمل رئيس اداره و گروه را براي كارمندان عادي تحمل نكرده و آنها رو عزل و خوشون را مالك اين پس ها ميدونند و پستي كه دتا ديروز بايت 300 تومون مديريت پرداخت ني شد امروز با تصدي يك نفر هيات علمي بالاي 3600000 تومان مديريت پرداخت مي شه كجائيد دستگاههاي نظارتي كجائيد نمايندگان مجلس كجاست عدالت ؟؟؟كجاست متاسفانه ديوان عدالت عداري هم اختيارات هيات امناء رو اخيراٌ براي اين موضوعات قانوني اعلام كرده
در جبهه در یه خط میجنگیدیم الان لیسانس و غیر لیسانس که ۳۵ سال نمیشه خدمت کرد. و تازه حقوق سی را گرفت مسخره ها تلفن من اینه یه مرد جواب بده
اینجانب30سال خدمت6ماه10روزایثارگرمتولد1347شناسنامه1350 4322
باسلام. تصویب مجلس وشورای نگهبان درخصوص اعطایک مقطع تحصیلی وتا35سال خدمت رزمندگان همش شعاره برادرمن. بنده با15ماه خدمت داوطلبانه درجبهه ها بامدرک کارشناسی با33سال خدمت دراسفند95 بازنشسته ام کردندواستانداری خوزستان گوشش به این حرفا بدهکارنیست. تواین مملکت هرکه برا خودش قدرتیست. تازه پس ازسه سال واندی باقیمانده سنوات خدمت را دادند.. ظلم تاکجا. آیاکسی هست که این نظریه ها وتظلمات رابخواند؟؟؟؟
اینجانب جانباز 35درصد وفوق دیپلم دارم بایک مقطع بالاتر که می شود لیسانس. می توانم 35 سال خدمت کنم الان 30 سال و5 ماه است خدمت می کنم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi