شناسه خبر : 60928
پنجشنبه 08 شهريور 1397 , 12:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مردمداری و ولایت پذیری، خصلت شهیدان رجایی و باهنر

مردمداری و ولایت پذیری خصلت شهیدان رجایی و باهنر بود

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با صدور بیانیه ای به مناسبت هشتم شهریور و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، گفت: مردمداری، خدمت صادقانه و ولایت پذیری خصلت این شهیدان سختکوش دولت بود.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در این بیانیه که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، عنوان کرده است: اگرچه 2 نفر از بهترین خادمان نظام جمهوری اسلامی در جنایت تروریستی منافقان کوردل به درجه شهادت نائل آمدند اما تفکر و رفتارشان سرلوحه خدمت به مردم شد.
وی افزوده است: هفته دولت فرصت مغتنمی فرا روی جامعه است تا ابعاد شخصیتی شهیدان رجایی و باهنر و شاخص های دولت اسلامی بازخوانی و آگاهی بخشی شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرده است: تلاطم طوفانی شهادت این مردان بزرگ، موج عزت و سربلندی و آزادگی و پیروزی را برای ساحل پهناور انقلاب اسلامی به ارمغان آورد و دشمنان را به گرداب پستی سپرد و موجب شد تا ملت رشید ایران اسلامی در سایه سار تبعیت از ولایت‌فقیه مسیر افتخار و پیشرفت را با اقتدار بپیماید.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از این بیانیه آورده است: اگرچه دوره دولت شهید رجایی کوتاه بود اما پیام های ارزنده رفتاری و تعهد در خدمت را دارد و منشوری جاودانه و الهام بخش برای تمامی دولت‌های جمهوری اسلامی ایران در بستر تاریخ قلمداد می شود..
وی عنوان کرده است: درخت انقلاب اسلامی با خون های شهیدانی همچون رجایی، باهنر، بهشتی آبیاری شده است بنابراین مردم و مسئولان باید با حفظ وحدت ملی در راستای حفظ ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی حرکت کنند.
شهیدان «محمد علی رجایی»(رئیس جمهوری) و حجت الاسلام و المسلمین «محمدجواد باهنر»(نخست وزیر) هشتم شهریور ماه سال 1360 با انفجار در دفتر نخست وزیری از سوی منافقان کوردل به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
هشتم شهریور ماه با عنوان روز کارمند نامگذاری شده است.
3017/6013/

انتهای پیام /*

اینستاگرام
سلام ، شهادت مهمترین خاصیت دین مبین اسلام و مذهب مقدس شیعیان است که حیات با برکت مردان بزرگ را بوسیله شهادت جاودان میسازد و الگوی ملت ولایتمدار قرار میدهد.
بطور کلی هزینه تمامی جنگهایی که بر علیه نظام اسلامی و مردم مسلمان تحمیل میشوند از جمله جنگهای نظامی و دفاعی ، سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و جنگهای پنهان و جاسوسی و ستون پنجم و غیره گرچه هزینه های جنگهای دفاعی اعم از تقدیم هزاران شهید و پذیرش هزینه های مالی برای تهیه سلاح لازم را مردم با تقدیم بهترین عزیزان و حتی پیشکش تعدادی گردو و تخم مرغ تامین کردند و این هزینه ها در ظاهر بسیار بیشتر از سایر جنگها بنظر میرسد اما قربانیان جنگهایی مانند جنگ سیاسی از بین سیاستمداران مورد پذیرش و تامین میگردد که امروز بنام سیاستمدارانی که از قطار انقلاب پیاده شدند یاد میشوداما بطور کلی تمامی جنگها و هزینه هایشان زنجیر وار عامل اتحاد و انسجام بین مردم مسئولان میباشد که لازم است برخی سیاستمداران نادانسته با ایجاد دو قطبی بین مسئولان و مردم را فاصله گذاری نکنند بلکه تمام اهتمام و تلاش خود را برای درک و فهمیدن فرمایشات و فرامین رهبر معظم انقلاب بکار ببرند و عامل اتحاد و کاهش فاصله فرضی باشند.
دهه با عظمت قربان تا غدیر موید پذیرش هزینه های جنگ توسط کلیه مسلمانان جهان با دشمنان اسلام است. عید قربان تجلی وحدت و انسجام ملت مسلمان گرد خانه خدا و استمرار آن رسالت تا ایستگاه و نقطه قطعی توحید بین تمام ادیان در شیرینی و شادی عید غدیر است.
اگر
اگر ماجرای سقیفه نبود امروز آگاهی از روشهای مبارزه با دشمنی که در حکومت نفوذ کرده نمی دانستیم بنابراین حضرت فاطمه الزهرا (س) پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) در ابتدای غصب خلافت در کنار حضرت امیر (ع) مبارزه را بنیان گذاری و مشروعیت بخشید تا مدت 25 سال روش حضرت آموزش چنین مبارزه ای سخت و دشواری میباشد که دشمنان مسلح به بمب اتمی به مسلمانان تحمیل کردند اما توانستیم با همان 25 سال آموزش و درسهای ولایتمداری پشت دشمن را به خاک مذلت برسانیم.
کفه تحلیل قدرت در جهان امروز به نفع مسلمانان تغییر کرده که نتیجه اتحاد و انسجام مسلمانان حول محور ولایتمداری و اهمیت 25 سال درسهای حضرت امیر (ع) میباشد لذا چنانچه مقدور میباشد همانطور که حضرت امیر (ع) بسیاری از دشمنان نادان که قربانی توطئه دشمنان شدند با بصیرت اندک مردم آن دوران بخشید با عنایت به عنایت به بصیرت ملت ایران و سنت حسنه آزادی زندانیان غیر عمد حتی المقدور نسبت به بخشش برخی سیاستمداران نادم و پشیمان که اعتراف کردند به اشتباه از قطار انقلاب پیاده شدند اقدام فرمایند تا پس از پیروزی بی نظیر و مسجل در جنگهای سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و غیره نمایشی از قدرت سپاه پاسداران و اثبات اقتدار نظام امنیتی - اسلامی بتواند مبنا و پیش درآمدی برای اعلام پیروزی در آخرین جنگ اقتصادی و اعلام شکست دشمنان در چهلمین سال انقلاب اسلامی قرار گیرد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi