شناسه خبر : 77708
شنبه 29 شهريور 1399 , 18:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به رسمیت شناختن اسرائیل مجوز ادامه جنایت در بحرین و یمن

آمریکا به واسطه توافق بحرین با اسرائیل، مجدداً به نقض حقوق بشر در بحرین و برخی کشورهای عربی مشابه می‌بندد.
تارنمای شبکه ان‌بی‌سی آمریکا ضمن انتشار تحلیل فوق می‌نویسد: پیمان سازش میان اسرائیل و بحرین و امارات، ‌در خدمت اقتدارگرایی و سرکوب معترضان در بحرین است.
هرچند ترامپ ممکن است در آستانه انتخابات بخواهد چند امتیاز تحت عنوان رهبر صلح‌آور برای خودش منظور کند اما در حقیقت این توافق چیزی نیست مگر تقویت ارکان تسلیحاتی، اقتصادی و دیپلماتیک حکومتی که سرکوب‌گر جنبش دموکراسی‌خواه و جویای آزادی بحرین است امارات در سایه برقراری روابط با اسرائیل اکنون قرار است از آمریکا تسلیحات پیشرفته نظامی خریداری کند و بحرین هم (همسو با ابوظبی) به دنبال تحکیم نیروی دفاع هوایی خود است. این دو کشور در حالی به دنبال جلب حمایت و همکاری نظامی با آمریکا و اسرائیل هستند که این روابط به آنها نوعی مصونیت در قبال نقض گسترده حقوق بشر و نادیده گرفتن قوانین جنگی را اعطاء می‌کند.
عفو بین‌الملل در حد فاصل ژوئن 2017 تا ژوئن 2018 دست کم 169 مورد از احضار، بازجویی، تعقیب، زندانی کردن و ممنوع‌السفر کردن مخالفان دولت بحرین یا اعضای خانواده آنها را ثبت کرده است (کشوری که اکثریت جمعیت آن شیعه است). تنها در یکی از این موارد، در ماه مه 2017، مقام‌های دولت بحرین ابتسام السایق، فعال حقوق بشری در بحرین را بازداشت و شکنجه کردند و در حالی که چشمانش را بسته بودند او را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.
بحرین در ائتلاف عربستان در جنگ یمن حضور داشت همچون ریاض مسئول «کشتار غیرنظامیان و فاجعه انسانی در یمن است که در گزارش‌های متعدد سازمان ملل به آن اشاره شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi