شناسه خبر : 83787
دوشنبه 31 خرداد 1400 , 13:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فاصلۀ اجتماعی را با افراد احمق رعایت کنیم

هیچگاه خود را مقصر نمی دانند. همیشه حالت تهاجمی دارند و از زمین و زمان طلبکارند. خود را علامۀ دهر می پندارند، به دانش نداشتۀ خود می بالند...

جانباز رمضانعلی کاوسی - می گویند «هرگز از جلو به یک گاو، از عقب به یک خر و از هیچ طرفی به یک احمق نزدیک نشو.» جهان پر از آدم های احمق و بی شعور است. عکس العمل ما در مواجهه با این قشر باید چگونه باشد؟ برای شناختن احمق‌ها اول باید به خصوصیات اخلاقی و رفتاری آنها پی ببریم.

دانشمندان علم روانشناسی معتقدند: احمق‌ها مسئولیت پذیر نیستند و هیچگاه خود را مقصر نمی دانند. همیشه حالت تهاجمی دارند و از زمین و زمان طلبکارند. خود را علامۀ دهر می پندارند، به دانش نداشتۀ خود می بالند و با دلایل واهی و توجیه بیهوده در بیشعوری خود ثابت قدمند. همیشه حق به جانبند و به خود اجازه می دهند دیگران را سرکوب کنند. همیشه دستور می دهند و معتقدند همه باید نوکر دست به سینۀ آنها باشند.

 حال و حوصلۀ تحقیق و تفحص در مورد درست یا غلط بودن موضوعات مختلف را ندارند. همواره با زرنگی در تلاشند نتیجۀ زحمات دیگران را به اسم خودشان ثبت کنند. تا موقعی که به نفع خودشان است، از قوانین پیروی می کنند. ظرفیت ندارند با آنان شوخی کنید، اما به وفور به بدبختی دیگران می خندند و پوزخند می زنند.

 به راحتی خرابکاری خود را منکر می شوند و معتقدند هیچگاه اشتباه نمی کنند. عاشق ثروت، مقام و موقعیت اجتماعی و مرعوب کردن دیگرانند. به شدت دروغگو و عیب جو هستند و در قاموس آنها ایثار و فداکاری محلی از اِعراب ندارد. به نحوی با شما گفتگو می کنند که اعتمادتان را جلب کنند، اما سر بزنگاه علیرغم قولی که داده اند پشتتان را خالی می کنند.

 نزد آنها خشم و بدزبانی بهترین ابزار برای پیشبرد اهدافشان است. اغلب اوقات خشمگین اند. این افراد در برابر اتفاقات ساده و پیش پا افتاده هم خشم خود را بروز می دهند. غُر زدن از صفات لاینفک آنهاست. منت گذاشتن، برچسب منفی زدن، مدام گله و شکایت کردن، جر و بحث کردن زیاد، تهمت زدن از جمله ویروس های کلامی است که توسط احمق ها منتشر و باعث تخریب ارتباطات سالم بین انسان‌ها می شود.

 بی شعورها و احمق ها خیلی زود دربارۀ دیگران قضاوت و رفتار آنها را تحلیل می کنند. برای کسب پرستیژ اجتماعی در حضور دیگران افراد را نصیحت می کنند. آنها معمولاً با دستمال کثیف اقدام به تمیز کردن آینه می کنند. خوشبختانه گذشت زمان آنها را خسته می کند و به مرور درمی یابند راهکار بهتری برای ادامۀ زندگی و رفتار با دیگران وجود دارد.

تکلیف ما در قبال این افراد چیست؟

 همیشه به هوش باشیم که بحث و جدل با احمق ها و افراد وقیح، سبب خُرد شدن و ضایع شدن خود ما می شود، آنان چیزی برای از دست دادن ندارند. باید به خود بباورانیم که زندگی محدود دنیا، این فرصت را به ما نمی دهد که بخواهیم وقت گرانبهای خود را مصروف انسان های احمق و فرومایه بکنیم.

اگر احمقی با صفاتی که ذکر شد، سنگی به سمت ما پرتاب کرد، خود را به تغافل بزنیم و نگرانی به خود راه ندهیم. نگرانی های بی مورد نه تنها از غصه های فَردای ما نمی کاهد بلکه شادی های حال ما را هم از بین می برد.

باید حتی المقدور فاصلۀ اجتماعی خود را با افراد احمق و بی شعور رعایت کنیم و نگذاریم انرژی های منفی آنان در وجود ما رخنه کند.

اینستاگرام
سلام احمقهای زیادی دور من هستند که یاد گرفتم از قبل احمق بودنشان من به موفقیتهای زیادی برسم . در عین حال بگم گوش کردن زیاد به حرف احمق ها باعث می شود به سرنوشت اسف بار من دچار شوید . فکر کنید یکی توی این سایت وزین بیاد بگه گرخیدی قنبر ؟
به نظرتون کی احمقه ؟ من یا اون ؟
گاهی انسان از جهالت, علم ودانایی می اموزد .مثلا بنده موفق بودم تا از کارهایی که که یک احمق می کند عکس ان را جواب دهم .امتحان تست بله ,خیر داشتیم در دانشکاه دوستم هرچه می زد من بر عکس اون زدم ونمره هام خوب شد .البته این مثال ربطی به مقوله احمقی ندارد .منظورم میشود خلاف کار اونها روکرد ورشد هم کرد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi