شناسه خبر : 84581
یکشنبه 17 مرداد 1400 , 10:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خبرنگاران؛ پیشرانان آرمان ‌های انقلاب و دفاع مقدس

خبرنگاران را به حق می‌توان مهمترین و تاثیرگذارترین نیرو‌های پیشران اهداف و آرمان‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس دانست که پا به پای مردم و مسئولان کشور در جهت تحقق آرمان‌های نظام اسلامی ایران گام بر می‌دارند.

 

خبرنگاران؛ پیشرانان اهداف و آرمان‎‌های انقلاب و دفاع مقدسروزبه قمصری؛ خبرنگاری همیشه شغلی بسیار هیجان انگیز، همراه با آگاهی بخشی به مردم جامعه است. خبرنگاران در رسالت کاری خود همواره برای به دست آوردن مطالب تازه و یا کشف حقایق به کندوکاو مشغول هستند و همه می‌دانیم که آن دسته از افرادی که این حرفه را برای زندگی کاری خود انتخاب می‌کنند به خوبی آگاه هستند که پای در مسیری سرشار از هیجان، استرس و خطر گذاشته اند.

در واقع خبرنگاران به واسطه کانال‌ها و دسترسی‌هایی که به منابع مختلف خبری دارند یک پله از مردم عادی جامعه بالاتر هستند و همین موضوع هم موجب می‌شود تا اغلب با قرار گرفتن در موقعیت‌ها و وضعیت‌های حساس با خطرات فراوانی روبرو شوند.

خبرنگاران یکی از مهمترین اقشاری بودند که در جریان روند پیروزی انقلاب اسلامی نقش بیسیار مهم و تاثیرگذاریی داشتند و بر هیچ کس پوشیده نیست که این خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها بودند که در جریان مبارزه با رژیم طاغوت چشم و گوش مردم بوده و با فعالیت بیست و چهار ساعته خود بیانیه‌ها و سخنرانی‌های امام خمینی (ره) و سایر چهره‌های فعال و تاثیرگذار در جریان انقلاب اسلامی را به مردم انقلابی کشور منتقل می‌کردند.

پس از به ثمر نشستن و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) خبرنگاران همچنان رسالت تاریخی خود در تبیین و ترویج مبانی انقلاب اسلامی و دستورات دین مبین اسلام را رها نکردند و حتی دوچندان در این مسیر قدم برداشتند و حتی در این مسیر خسارت‌ها و تلفاتی را هم چه به صورت طبیعی و در جریان کار و چه توسط خرابکاری‌های گروهک‌های منافقین متحمل شدند.

سپس نوبت به دوران دفاع مقدس رسید. ارتش بعث عراق و در راس آن صدام که با استفاده از نوپا بودن انقلاب اسلامی دندان طمع برای این آب و خاک تیز کرده بودند حمله و تجاوزی ناجوانمردانه را به خاک ایران آغاز کردند و بازهم شاهد بودیم که این خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها بودند که در صف نخست اعزام به جهه‌ها قرار داشتند و با تهیه خبر، گزارش و عکس نهایت سعی و تلاش خود را کردند تا آخرین و جدیدترین وقایع جنگ تحمیلی عراق برضد ایران و صدای مظلومیت مردم کشور را به گوش مردم ایران و جهان برسانند و تجاوزگری صدام جنایتکار را که به پشتیبانی آمریکا جهان خوار دست به این اقدام غیرانسانی زده بود را در سطح تمامی رسانه‌های داخلی و خارجی منعکس کنند.

با پایان دوران دفاع مقدس بازهم این خبرنگاران بودند که با مجاهدت‌های مثال زدنی و فراموش نشدنی خود و با سفر به تمامی نقاط کشور در تمامی عرصه‌ها ورود کردند و به اطلاع رسانی در حوزه بازسازی خرابی‌های ناشی از هشت سال جنگ ایران و عراق پرداختند و مردم کشور را از آخرین اقدامات دولت باخبر کردند تا بدانند جمهوری اسلامی ایران بدون فوت وقت و بی هیچ درنگی بعد از پایان دوران دفاع مقدس کار بازسازی و نوسازی شهر‌ها و صنایع کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

عرصه مهم و سرنوشت ساز دیگری که خبرنگاران و اهالی رسانه نقش انکارناپذیری در روشنگری و هدایت مردم کشور داشتند عرصه انتخابات مختلفی بود که از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران برگزار شده است. خبرنگاران و روزنامه نگاران با تولید خبر و گزارش و انجام تحلیل‌های بسیار مفید و موثر در جریان رقابت‌های انتخاباتی کمک بسیار شایان و غیرقابل انکاری به مردم کردند تا در جهت انتخاب فرد و افراد اصلح برای ورود به نهاد ریاست جمهوری، مجلس و حتی شورای شهر درست قدم بردارند.

نقش خبرنگاران در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و حتی ورزش نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است، زیرا نه تنها این حوزه‌ها بلکه تمامی عرصه‌ها در نبود شفافیت و اطلاع رسانی مناسب و شایسته این پتانسیل را دارند تا آلوده شده و درگیر فساد و مسائل مختلفی که به آن‌ها لطمه وارد می‌کند شوند.

حضور و فعالیت خبرنگاران و اهالی رسانه تا آنجا بسیار مهم و غیرقابل انکار است که این موضوع را باید به خاطر داشته باشیم که این فعالیت‌ها و عملکرد آ‌نها است که زمینه بروز و ظهور شفافیت در تمامی عرصه‌های کشور را فراهم می‌کند و اگر نبودند این افراد قطعا و بدون شک زمینه رشد و گسترش فساد و بابرابری در سطح جامعه بیش از پیش فراهم می‌شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi