شناسه خبر : 84623
دوشنبه 18 مرداد 1400 , 15:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست رئیس بنیاد شهید با اهالی رسانه برگزار شد

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه 18 مرداد به مناسبت روز خبرنگار در نشستی صمیمی با خبرنگاران و اهالی رسانه گفت‌وگو کرد.

مهندس سعید اوحدی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک روز خبرنگار گفت: تقارن آغازین روزهای محرم، سالگرد شهادت شهید محسن حججی که به‌عنوان روز بزرگداشت مدافعان حرم نام‌گذاری شده و گرامیداشت مقام خبرنگار شاید از حکمت‌های الهی باشد که باید آن را به فال نیک گرفت.
رئیس رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم، قدرت انتخاب و اختیار را یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات در عالم خلقت خواند و افزود: خداوند پس از اینکه قدرت اختیار و انتخاب را به انسان عنایت کرد، تاکید می‌فرمایند که ای انسان ما تو را به راه راست هدایت کردیم و راه را به ‌تو نشان دادیم، یا شکرگزار آن هستی یا ناسپاس.
اوحدی با اشاره به حدیث «انا الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاة» اضافه کرد: این‌ها جزو علاماتی هستند که خداوند برای انتخاب مسیر درست در اختیار ما قرار داده است و هر کسی طبق این علامات دست به انتخاب بزند جاودان خواهد شد.
معاون رئیس جمهور با اشاره به واقعه عاشورا و تقابل خیر مطلق و شر مطلق در برابر هم، عنوان کرد: در واقعه عاشورا در ظاهر لشکر عمر سعد پیروز شد، اما آنچه در تاریخ ماندگار می‌شود، حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران بزرگوار ایشان هستند؛ چرا که خود خداوند در قرآن فرمودند شهدا زنده و جاوید هستند.
وی افزود: وصیت‌نامه شهدا و کلام و گفتار ایشان هم که همیشه زنده و ساری و جاری است، مصداق همان بشارت «یستبشرون بالذین یلحقو بهم» است که خداوند در قرآن درباره شهدا می‌فرمایند.
اوحدی با اشاره به ندای «هل من ناصر ینصرنی» به‌عنوان آخرین کلام حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا، عنوان کرد: حضرت اباعبدالله با وجود اینکه می‌دانست کسی دیگر همراه او نیست، اما باز این ندا را سرداد تا در طول تاریخ باقی بماند و هرکسی در هر زمانی تا به قیامت گره از کار کسی بگشاید به این ندای حضرت سیدالشهدا لبیک گفته است. اگر ما هم در رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دنبال گره‌گشایی از بهترین خلق هستیم، به امید توفیق لبیک به همین ندای حضرت اباعبدالله است.
رئیس رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگر صحبت‌های خود ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای رسانه و خبرنگار عنوان کرد: ما در کشور حدود 250 شهید، 50 جانباز و 5 آزاده خبرنگار داریم و اگر امروز برای بزرگداشت مقام این عزیزان اینجا جمع شده‌ایم، نه یک مراسم کلیشه‌ای بلکه برای تأکید بر جایگاه خطیر خبرنگاران و رسانه به‌ویژه در این برهه بسیار حساس تاریخی است.
اوحدی با بیان اینکه ما امروز در یک جنگ نرم تمام عیار هستیم، اضافه کرد: ویژگی جنگ نرم آسیب محور بودن آن است. ما به کثرت شاهد هستیم که ارتش رسانه‌ای دشمن با تمام قوا در میدان حاضر شده، مشکلات ریز و درشت کشور را پیدا می‌کند و آن را برجسته می‌کند. نمونه آن را هم در روزهای اول شیوع کرونا شاهد بودیم که کمبودها را با ضریب بالایی اعلام می‌کردند و سعی داشتند مردم را به جان یکدیگر بیندازند.
وی افزود: جنگ نرم برخلاف جنگ سخت یک حرکت بسیار پیچیده است که مرز مشخصی ندارد و در این حرکت رسانه در صف اول خط مقدم است. لذا رسالتی که شما خبرنگاران عزیز و اهالی رسانه دارید، بسیار سخت و سنگین است و به‌ویژه در شرایط بسیار حساس و خطیر امروز، نقش خبرنگار زمان‌شناسی، هوشیار و هوشمند بودن، شناخت شرایط و صدق در کلام است.
«غلامعلی افشار»، پدر شهید خبرنگار «علیرضا افشار»، «محمدرضا نوروزپور»، مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، «علی متقیان» مدیرعامل ایسنا، «مهدی شفیعی» مدیرمسئول روزنامه ایران، «جعفر عزیزی» سردبیر سرویس اجتماعی سازمان صدا و سیما، «علیرضا شیروی» مدیرکل مطبوعات خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از میهمانان این نشست هم ضمن تبریک روز خبرنگار، انتشار اخبار حوزه ایثار و شهادت و کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را افتخار خواندند و در پایان تجلیل شدند.
در این مراسم همچنین تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف که در تهیه و انتشار اخبار بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری داشتند، تقدیر شدند.
انتهای پیام/

منبع: ایثار
اینستاگرام
سلام،آقای اوحدی ای کاش گوشه ای ازکارهای انجام شده وقابل توجه برای ایثارگران را بیان میکردی(نه ازکارهائی که میخواهیم انجام بدهیم)
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi