شناسه خبر : 85099
یکشنبه 14 شهريور 1400 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

احیای فرهنگ «دفاع مقدس»، رمز گشایش مشکلات کشور

فرهنگ هر کشوری ضامن سعادت یا ضقاوت آن ملت است. اگر بخواهیم وضعیت یک کشور را از لحاظ میزان موفقیت در آینده متصور شویم، باید به فرهنگ و سبک زندگی آنها توجه کنیم. به هر میزان که اخلاق و روحیات متعالی در یک جامعه جاری و ساری باشد، به همان میزان آن جامعه به رستگاری و خوشبختی نزدیک‌تر است. 

روحیات هر ملتی را از نوع برخورد آنها با هم و احساسی که به یکدیگر دارند می‌توان شناخت. ملت ایران از جمله ملت‌هایی است که خوشبختانه در طول تاریخ به مهربانی، ایثار، غیرتمندی و خیرخواهی شهرت یافته است. روحیاتی که سبک مرامی و زندگی آنهاست و فارغ از دین و مسلک همواره مورد توجه بوده است. این سبک زندگی البته در فراز و فرودهای تاریخی کشور، مانند جزر و مد دریا دچار کم و کاست شده است.

با بررسی تاریخ کشور در می‌یابیم که هر چقدر ملت ایران به سبک زندگی خود وفادار بودند، از میزان آرامش و حس رضایتمندی بیشتری نیز برخوردار شده‌اند، به طوری‌که در طول نهضت اسلامی، نحوه تعامل و دلسوزی ملت ایران برای ایجاد وحدت و انسجام علیه رژیم پهلوی به چشم آمد و همان روحیه در دوره دفاع مقدس سبب شد تا ملت ایران بتواند با دست خالی در برابر احزاب مختلف و متعدد کفر ایستادگی کرده و حق خود را مطالبه کند.

دفاع مقدس در تاریخ معاصر ما چونان قله است که کمالات انسانی و اسلامی را توامان با هم دارد و مانند یک معجون به تقویت بنیه فرهنگی و دینی ملت ایران منجر شد. دوره‌ای که لطافت، غیرت، وحدت و انسجام ملت ایران به اوج رسید و توانست جنگ ـ آن مشکل بزرگ ـ را پشت سر بگذارد.

خوشبختانه امروز دولتمردان در ظاهر هم شده به میان مردم آمده و برخی زیبایی‌های آن دوره را تداعی کرده‌اند، دوره‌ای که قاطبه مردم و مسئولان پشت به پشت هم داده و منسجم در برابر مشکلات قد علم کردند. امروز نیز به دلیل اینکه ایران بزرگ همواره مطمع نظر ابرقدرت‌ها و زورگویان بوده و در مشکلاتی که به آن تحمیل شده گرفتار آمده، وحدت مردم و مسئولین در سامان دادن به اوضاع کشور می‌تواند زنده‌کننده زیبایی‌های دوران دفاع مقدس باشد.

انتهای پیام/

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi