شناسه خبر : 86310
یکشنبه 09 آبان 1400 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لزوم استفاده از ظرفیت کتب درسی برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا

«علیرضا کاظمی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش در یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش آموز که در بهشت زهرا برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که امروز در سالگرد یک اسطوره کشور خداوند توفیق داد که گرد هم آییم. امروز هیچ فعلی ارزشمندتر از این کار نبود و آن را بالاترین وظیفه می‌دانستم، نه به خاطر شهید فهمیده که به خاطر خودمان. ما نیازمند شهدا و لطف و عنایت آن‌ها هستیم و این مناسبت‌ها بهانه‌ای برای توسل جستن به شهدا است.

وی افزود: بهترین سلام‌ها و درود‌ها را به روح بلند و ملکوتی امام که ایجاد کننده این راه و معمار کبیر انقلاب بود و همچنین روح بلند شهدا می‌فرستیم که امروز این فرصت را برای ما ایجاد کردند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز، آغاز هفته بسیج دانش آموزی است گفت: امروز یکی از پر افتخارترین روز‌های تاریخ انقلاب است. نوجوانان بسیاری، چون محمدحسین فهمیده شهید شدند، اما او تفاوت‌های ماندگاری داشت. اگر ابعاد زندگی این شهید عزیز را مرور کنیم از لحظه‌ای که از خانواده جدا می‌شود تا لحظه شهادتش پر از درس است.

کاظمی افزود: شهید فهمیده یک تکنیک بی نظیر در نبرد با دشمن پیاده کرد و به همین دلیل بود که امروز تبدیل به اسطوره و نماد ماندگار در کشور شده است.

سرپرست آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این شهید به جایی می‌رسد که امام راحل او را رهبر خود خطاب می‌کند گفت: امروز متعلق به همه دانش آموزان کشور است که دلشان برای نظام و انقلاب می‌تپد و روحیه استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و ستم در آن‌ها وجود دارد. طبیعتاً دانش آموزان باید از این الگوی ماندگار درس بگیرند.

وی ادامه داد: شهید فهمیده به عنوان نماد ماندگار تاریخ کشور باقی خواهد ماند. نوجوانان ما به این دانش آموز در مواجهه با دشمن اقتدا می‌کنند. نکته بعدی وظیفه‌ای است که بر دوش ما متولیان تعلیم و تربیت است که این الگو‌ها را آنگونه که شایسته است به نسل جدید معرفی کنیم، زیرا این‌ها مروج یک مکتب هستند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از ظرفیت کتاب‌های درسی و برنامه‌های نمادین باید بهره ببریم تا یاد و نام این الگو‌ها را زنده نگه داریم گفت: ولایتمداری شهید فهمیده بی نظیر بود. متن وصیت نامه او را که بخوانیم به این‌ها پی می‌بریم. فرهنگ ایثار، شهادت و از خود گذشتگی را باید در جامعه نشر دهیم. باید خودمان هم از این فرصت‌ها بهره ببریم.

انتهای پیام/

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi