شناسه خبر : 86967
دوشنبه 08 آذر 1400 , 10:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جلوه‌های عرفانی و فرهنگی شهید «فخری‌زاده»ناشناخته است

حجت‌الاسلام آقاجانپور به برجستگی‌های شخصیت دانشمند شهید محسن فخری‌زاده اشاره کرد و گفت: جلوه‌های عرفانی و فرهنگی شهید فخری‌زاده همچنان ناشناخته مانده است.

حجت‌الاسلام «سید ضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در گفت‌وگویی درخصوص شخصیت علمی، فرهنگی، هنری و علمی دانشمند شهید محسن فخری‌زاده اظهار داشت: همان‌طور که امروز بر همگان روشن شده است، شهید فخری‌زاده یک شخصیت برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور و البته گمنام بود؛ یعنی در زمان حیاتش، کسی ایشان را نمی‌شناخت.

وی با تاکید بر اینکه امروز ملت ایران درباره‌ شهید فخری‌زاده به یک شناخت نسبی رسیده است، افزود: شناخت امروز مردم نسبت به شهید فخری‌زاده مربوط به جلوه‌های ایشان در حوزه علم و دانش و حوزه‌های هسته‌ای و دفاعی و موارد این‌چنینی است. اما آنچه درباره شهید فخری‌زاده همچنان ناشناخته و ناگفته مانده است، حوزه‌های عرفانی، ادبی و فرهنگی است. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تاکید کرد: مردم ایران باید بدانند که شهید فخری‎زاده در دوران دفاع مقدس و همزمان با اینکه در میدان مبارزه حق علیه باطل حضور داشت و زمانی که مزدوران استکبار در کردستان به دنبال بر هم زدن امنیت بودند، به عنوان مسئول فرهنگی و تبلیغی ایفای نقش می‌کرد. 

حجت‌الاسلام آقاجانپور ادامه داد: شهید فخری‌‎زاده در منطقه غرب کشور و دوران دفاع مقدس و در جبهه‌های جنوبی نقش فرهنگی داشت و جالب‌تر آنکه زمانی که این فکر وجود داشت که آیا ما می‌توانیم غائله‌ها و فتنه‌ها را با رویکرد نظامی و یا فرهنگی حل کنیم، شهید فخری‌زاده معتقد بود که ما می‌توانیم از طریق فرهنگ و بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی، خیلی از مشکلات را حل و امنیت پایدار ایجاد کنیم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi