شناسه خبر : 87925
سه شنبه 21 دي 1400 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معرفی کتاب؛ «از منبر تا سنگر»

کتاب «از منبر تا سنگر» روایت‌هایی از زندگی‌نامه ۱۴ شهید روحانی دوران دفاع مقدس استان خوزستان است.

 

«از منبر تا سنگر»از اهواز، کتاب «از منبر تا سنگر» روایت‌هایی از زندگی‌نامه ۱۴ شهید روحانی دوران دفاع مقدس استان خوزستان است که تألیف آن توسط حجت‌الاسلام «سجاد مسروری» انجام گرفته و به‌همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان منتشر شده است.

این کتاب که توسط انتشارات «دکتر نیک» در ۱۵۲ صفحه و در قطع رقعی منتشر شده، هم‌اکنون در مرکز کتابخانه‌ای اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس قرار دارد.

در قسمتی از متن کتاب آمده است:

شهید «قنوتی» در دوران طاغوت فعالیت‌های سیاسی بسیاری داشت؛ به‌گونه‌ای که حتی در زمان زندان هم دست از روشنگری‌های خود و رسوا کردن رژیم پهلوی برنداشت.

زمانی که از طرف ساواک اصفهان او را دستگیر کردند و به زندان بردند، با سخنرانی‌های خود، دیگران را متحول کرد و به یاد دارم در یک روز عاشورا، در زندان سخنرانی می‌کرد که افسر نگهبان برای آرام کردنش، اسلحه را سوی او گرفت و تهدیدش کرد که اگر به سخنرانی ادامه دهد، شلیک می‌کند که شهید قنوتی در جواب گفت: «چه قدر تشنه شهادت در روز عاشورا هستم و اگر لایق آن باشم حتما شلیک خواهی کرد».

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi