شناسه خبر : 89109
شنبه 21 اسفند 1400 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش بی‌بی‌سی از تأکید ایران بر عقب‌نشینی نکردن در مذاکرات

شبکه دولتی انگلیس در تحلیل بیانات اخیر رهبر انقلاب تأکید کرد: رهبران ایران بر خودداری از عقب‌نشینی در مذاکرات وین اصرار دارد.
بی‌بی‌سی گفت: «مقام‌های عالی ایرانی تأکید کرده‌اند که در روزهای پایانی مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای حاضر به عقب‌نشینی نیستند. آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، گفته است که ایران از «حضور منطقه‌ای»، «پیشرفت علمی هسته‌ای» و «قدرت دفاعی» خود کوتاه نخواهد آمد. و ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری نیز گفته دولتش به‌دنبال رفع تحریم‌ها است، اما از خط قرمزهایی که رهبر تعیین کرده عقب‌نشینی نخواهد کرد.
آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، در جلسه‌ای با اعضای مجلس خبرگان رهبری، با‌ اشاره به مسائل مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی گفت: «هیچ یک از این بازوهای قدرت ملی نباید به نفع یک رکن و بازوی دیگر قطع شود.»
او «کوتاه آمدن» در مقابل آمریکا برای رفع تحریم‌ها را «خطایی بزرگ و ضربه به قدرت سیاسی» خواند و گفت: «حضور منطقه‌ای، به ما عمق راهبردی و قوت بیشتر ملی می‌دهد چرا از آن صرف‌نظر کنیم؟»
او همچنین بر «پیشرفت علمی هسته‌ای» تأکید کرد و گفت این حوزه «به تامین نیازهای کشور در آینده نزدیک مربوط می‌شود و اگر صرف‌نظر کنیم، چند سال بعد پیش چه کسی و به کجا دست دراز کنیم؟»
ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران هم روز پنجشنبه گفت دولتش در مذاکراتی کاملاً عزتمندانه به‌دنبال رفع تحریم‌ها است و از هیچ‌یک از خطوط قرمز اعلام شده عقب‌نشینی نکرده و نخواهد کرد.
همزمان، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفته آمریکا در برخورد با «پیشنهادات اصولی ایران»، پاسخ‌هایی «غیرقابل‌قبول» داده و اصرار بر «توافق سریع» نشان می‌دهد آمریکا اراده‌ای برای یک «توافق قوی» ندارد. برخی خبرگزاری‌های ایران نوشته‌اند همچنان سه چهار موضوع اصلی و فرعی در مذاکرات باقی است که به مسئله تحریم‌ها و تضمین‌ها برمی‌گردد وطرف غربی باید اقدام لازم را انجام دهد.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi