شناسه خبر : 89751
سه شنبه 06 ارديبهشت 1401 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛

در گام دوم انقلاب کشور به تو نیاز دارد!

فاش نیوز - در این نوشتار خلاصه ای از تشکیل و توسعه سپاه پاسداران، دستاوردها و توانمندی های آن تبیین شده و در پایان بر ضرورت حیات مقتدرانه سپاه در گام دوم انقلاب تاکید شده است.

سه ماه پس از پیروزی انقلاب به‌ منظور حراست از انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌ فرمان امام خمینی در ۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ش تأسیس شد، و در ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ در سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی گسترش یافت، و سپس در سال ۱۳۶۹  با دو نیروی دیگر با نام‌های نیروی قدس و سازمان مقاومت بسیج توسعه یافت.

مطابق اصل ۱۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وظیفه ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن را بعهده دارد. و بر این اساس در عرصه‌های دفاعی، امنیتی، اطلاعاتی، سازندگی، عمرانی،فرهنگی و.... به فعالیت می‌پردازد.

برخوداری از توان موشکی نقطه‌زن، برخورداری از پهپادهای رادارگریز با طول پرواز زیاد، تجهیزات حوزه چک و خنثی‌سازی بمب و ضد تروریسم، ساخت سامانه های راداری، مخابراتی پیشرفته امن، سامانه های نوین نبرد نامتقارن در پدافند هوایی، خودروهای ویژه، ساخت سلاح و تجهیزات و مهمات مورد نیاز، دفاع ساییری، سازمان گسترده در سطح کشور و فراسوی مرزها، منابع انسانی متعهد وآماده، ساختار پویا و منعطف، و....  با تاکید خود کفایی و توسعه علمی – دفاعی اهم توانمدی های سپاه می باشد.

سوابق برقراری امنیت سپاه در برابر توطئه های جداسازی بخش هایی از کشور در ابتدای پیروزی انقلاب، شرارت گروهک ها در کردستان، امنیت در ترورهای سال 60 و 61، باز پس گیری مناطق اشغالی در جنگ تحمیلی، کودتا، امنیت هواپیمایی در برابر ربایش، امنیت مراکز هسته ای، شرارت گروهکها در شمال غرب و نیز جنوب شرق کشور، تعرض امریکا وانگلیس به ابهای سرزمینی، شکستن انحضار شرکت های غربی و دور زدن تحریم های دشمنان در داخل کشور، امداد رسانی (واکنش سریع)، بازسازی و سازندگی کشور، حفاظت از شخصیت ها و غیره درداخل کشور داشته است.

سپاه براساس رسالت انقلاب و ماموریت سازمانی کمک به ملل مظلوم، فرماندهی محور مقاومت جهان اسلام، شکست داعش وحشی در عراق و سوریه، افزایش امنیت مرزها در فراسوی مرزها، خنثی کردن فعالیتهای رزیم صهیونیستی در جداره مرزهای کشور، سرکوب منافقین، هدف قراردادن پایگاه نظامیان متجاوز در عراق، و پایگاه جاسوسی اسراییل در اربیل و.... را داشته که مایه مباهات ایرانیان و امید بخش مظلومان جهان می باشد. سپاه در راه اهداف انقلاب شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده، که عزت و سربلندی نظام اسلامی را بهمراه داشته است.

به جهت خنثی سازی فتنه های دشمنان، سپاه همواره مورد غضب دشمنان بوده است، وبر این اساس نیز امریکای جنایتکار تروریست پرور، نام سپاه را در فهرست گروههای ترویستی و تحریم قرارداده است ودر تلاش برای محدود سازی و نا کارآمد جلوه دادن ان می باشند.

در شرایط حاضر که دشمنان بشریت با جنگ ترکیبی و تهدیدات همه جانبه و با همه ابزارها و همه روشها و تمام توان علیه انقلاب اسلامی در تلاش اند و رهبر انقلاب فرمان جهاد تبیین را صادر کرده اند، لذا کشور بیش از گذشته به توان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون نیاز دارد، که باید گفت: انقلاب را پاس دار، که در گام دوم انقلاب کشور به تو نیاز دارد!

| دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi