شناسه خبر : 90247
یکشنبه 01 خرداد 1401 , 16:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به روز رسانی قوانین ایثارگری در مجلس

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به روز رسانی قوانین از جمله قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در دستور کار خود قرار داده است...

فاش نیوز - به روز رسانی قوانین ایثارگری در دستور کار کمیسیون اجتماعی، به عنوان کمیسیون مادر تخصصی ایثارگران قرار دارد.

 ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی و انگوت و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی اظهار داشت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال حاضر به روز رسانی قوانین از جمله قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در دستور کار خود قرار داده است و پس از تعطیلات خرداد ماه موضوع را به جد دنبال خواهد کرد.

 نماینده ایثارگر مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در حال بررسی قوانین ایثارگری در کمیسیون اجتماعی هستیم که برخی از این قوانین از جمله تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران از جمله آن می باشد. بر این اساس وزرای مربوطه را نیز به کمیسیون دعوت کردیم تا در مورد نحوه چگونگی و پیشرفت اجرای قانون در دستگاه ذیربط خود توضیح دهند.

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم ادامه داد: هفته گذشته نیز در رابطه با اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در مخابرات، وزیر ارتباطات و فناوری را به مجلس دعوت کرده و از ایشان توضیح خواستیم و برای اجرایی شدن کامل قانون بودجه سال جاری به مدت دو هفته به ایشان وقت دادیم.

 عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل یادآور شد: قرار شده است تا پس از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس، از وزارتخانه ای که تاکنون از اجرای قانون تبدیل وضعیت استنکاف کرده‌اند؛ وزرای مربوطه در کمیسیون اجتماعی حضور یابند و دلایل و مستندات خود را به نمایندگان ملت توضیح دهند.

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در پاسخ به سوال استنکاف از دستگاه های اجرایی قانون گفت: مجلس وظیفه قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون را دارد. اگر دستگاهی از اجرای قانون استنکاف و ممانعت کند، وزیر ذی‌ربط به مجلس دعوت شده و پرونده برای رسیدگی به کمیسیون اصل ۹۰ که مسئول رسیدگی به شکایات است ارجاع خواهد شد.

 نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت به روزرسانی قوانین ایثارگری متذکر شد: آنچه که در این مورد از دست ما بر خواهد آمد، کوتاهی نخواهیم کرد. در مورد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، این قانون احتیاج به بازنگری و اصلاحات اساسی دارد. هرچند که تاکنون در این مورد طرح ارائه نشده؛ اما پیگیر آن هستیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح تسری امتیازات جانبازان درصد بالا به درصد پایین نیز یادآور شد: طرح تسری امتیازات جانبازان بالای ۲۵درصد به درصد پایین با وجود طرح در صحن علنی مجلس رای لازم را به دست نیاورد و متاسفانه مسکوت مانده است.

 اسماعیلی در پایان متذکر شد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس باید مدت ۶ ماه از طرح آن در صحن مجلس بگذرد تا دوباره بتوانیم آن را مطرح کنیم.

* معرفی

اینستاگرام
شما فقط حرف میزنید و دریغ از عمل
آذر 94 در کمیسیون اجتماعی مجلس تصوصیب کردید تسری کف جانبازی به 25 درصد. بعد از 7 سال آیا عملی کردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امید ایثارگران به این دوره مجلس که اکثرا ایثارگر هستند خیلی زیاد است. مخصوصا رزمندگان و چانبازان زیر 25 درصد. ولی وقتی این اخبار عدم رای مجلس به تسری امتیازات منتشر می شود باعث دلسردی و ناامیدی ایثارگران می شود.
نمایندگان مجلس همیشه در حق جانبازان زیر ۲۵ کم لطفی میکنند خواهشا مرز درصد ها را حذف کنید بعضی از امتیازات که نیاز به بودجه ندارد نمونه اش سهمیه بندی آزمون دانشگاه ها ست که اصلاح نشد سالهاست که بین جانبازان فرق میگذارند و بنیاد جانبازان هم بنیاد بالای ۲۵درصدهاست خود بنیاد هم چندان موافق اختصاص امتیازات به زیر ۲۵ درصدها نیست حتی اگر برایشان بار مالی نداشته باشد !!!
با سلام‌
اگر چاخان نیست باز و بعد بگید تا اسفند بعدم بگید تو بودجه ۱۴۰۲تمدید میکنیم تهشم بگید برید دیوان نا عدالت اداری شکایت کنید ،زودتر ایثارگران شرکتی صنایع دفاعی کشور را تبدیل وضعیت به رسمی کنید
جناب آقای ولی اسماعیلی نماینده محترم گرمی وانگوت با سلام اینجانب وتعدادی ازهمرزمان که بسیجی بودیم باحکم ماموریت بسیج به منطقه عملیاتی سردشت اعزام درحین پاکسازی منطقه درسال68مجروح شدیم والآن کارافتاده کلی حالت اشتغال بنیادشهیدمی باشیم چون قانون حالت اشتغال برای شهدا وجانبازان یکی است این قانون برای شهدا یکسان عمل میکندولی درموردجانبازان سلیقه ای عمل می شود چراجانبازان بعدازقطعنامه راازجانبازان ماده 38جداکرده واسمشان راگذاشتند جانبازان تبصره یک ماعضو بسیج دارای حکم ماموریت وبه دستورنیروهای مسلح به منطقه ای عملیاتی اعزام شدیم حقوق ما جانبازان تبصره یک نصف حقوق جانبازان ماده38ونصف حقوق دوستان دوران بسیجیمان می باشد ازحضرت عالی عاجزانه تقاضا مندیم درموقع بازنگری واصلاحات قانون خدمات رسانی به ایثارگران فکری به حال جانبازان بعداز قطعنامه انجام شود یاماراازجانبازان ماده38تفکیک نکنندحق وحقوق ومطالبات مان رابدهندو یانیروهای مسلح مربوطه ازماکارافتادگان بسیجی حمایت کنندحقوق مارادربنیاد پایمال میکنندباحقوق کم ونصف نیمه شرمنده خانواده ایم خدایا پناه برتو سپاسگزاری اززحمت کشان فاش نیوز
چند تا مقاله از واگذاری خودرو گفتین و دیگه خبری نشد مثل همیشه فقط آبروی جانبازان رو روپوش خودتون کردین و بازیش دادین ممنون زحماتتون
باسلام واحترام
جناب آقای اسماعیلی سلام
رزمندگان داوطلب دارای سابقه کمتر از 6ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها کاملا فراموش شده اند
در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، از هر گونه امتیاز بی نصیب هستند 34سال از پایان جنگ تحمیلی میگذرد
آیا هنوز اولویت به این قشر جهت امتیاز دهی ،نرسیده است؟!!!!!!!!!!!
ازاینکه هیچ امتیاز نمیدهید
واقعا ظلم است بی عدالتی است بی انصافی است تبعیض است توهین است و........
یک پیشنهاد:
لااقل به تناسب سابقه جبهه به این قشر امتیاز بدهید نه بکلی هیچ
با سلام
لطفاً در خصوص تخصیص وام مسکن به فرزندان جانباز بیست و پنج درصد و از کار افتاده کلی پیگیر گردد تا در کمیسیون اجتماعی تصویب شود
جانبازان اعصاب و روان در این دوره سخت بسیار آسیب پذیرند بدادشان برسید ....
به نظر مياد شما بايد نخست خودتان(نمايندگان) را بروزرساني كنيد.
افراد بازمانده از جنگ تحمیلی و رزمندگان به ظاهر سالم ، بعد33 سال شهروند عادی نیستند !! حتی اگر سلامت شان مورد تایید باشد !
جناب اقای اسماعیلی عزیز نماینده محترم در منابع طبیعی قانون تبدیل وضع ایثارگران چرا اجرا نمی شود . ایا با وجود قانون فوق که برای انها ایجاد حق شده است ومسئولین مربوطه سهل انگاری یا به هر دلیلی قانون را اجرا نمیکنند به اصل نظام بد بین نمیشوند؟ خواهشمند است بررسی وطبق قانون نظارت فرمایید ومسئولین متخلف را از روی صندلی خدمت کنار بگذاریدتا افراد خدوم جایگزین گردند بسیار سپاسگذاریم
سلام شما لطف شما پیش کش، شر مرسانید
دولت ومجلس که کلمه انقلابی را با خود ب یدک میکشدقانون برنامه ی ششم توسعه را
که ۵ساله از تصویب ان میگذرد را اجرایی کنید
مخصوصا بند ب ماده ۸۸
باسلام : آقای اسماعیلی صحبت های خوب می فرمائید ولی درعمل برای جانبازان انجام نمی شود مثلاًیک مورد فقط دراین 35سال که ازجنگ که می گذارد برای جانبازان 20درصد قرار شده که کسر کار حداقل به اندازه درصد جانبازی ازکسرکار تصویب نمایند ولی هنوز نتواسته اید این کار بسیار کوچک که نه بار مالی ونه هزینه برای دولت دارد راانجام نمائید.
با سلام جناب آقای اسماعیلی این رزمندگان معسر نجار.بنا.گارگر.کشاورز.یا بیکار. کجای حرف شما جایگاه دارن!! چرا فقط به ایثارگران شاغلین دولتی فکر می‌کنید.؟ رزمندگان معسر که شغل آزاد دارند و کشاورزان و کارگران نجار هستند چی چون اینا جایی استخدام نیستن باید حقشان را خورد باسه میلیون پانصد میشه زندگی را پیش برد!! اینها(رزمنده گان معسر) حجب حیا دارند صداشون در نمیاد ولی متاسفانه مسئولین فقط سنگ این جنگاوران دلاورمردان ۸سال دفاع مقدس رابه سینه می‌زنند در عمل خبری نیست ظاهراً دربوجه ۴۰۱رئیس کمیسیون ایثارگران مبلغ چهار میلیون و ششصد هزار تومان را برای رزمندگان معسر پیشنهاد کرد ولی متاسفانه با ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سرش را هم آورد سلام. لطفا تا دیر نشده فکری به حال این تبعیض فاحش ملموس بشود.وگرنه...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi