شناسه خبر : 92861
چهارشنبه 09 شهريور 1401 , 12:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پرداخت پاداش خدمت جانبازان مشمول ماده ۳۸ از شهریور

قاضی‌زاده هاشمی به تشریح فعالیت‌ها و دستاورد‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول یک سال گذشته پرداخت و از پرداخت پاداش خدمت جانبازان مشمول ماده ۳۸ از ماه جاری خبر داد.

 

تشریح عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در برنامه «صف اول» /پرداخت پاداش خدمت جانبازان مشمول ماده ۳۸ از این ماه آغاز می‌شودسید «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه سه‌شنبه (۸ شهریور) به مناسبت هفته دولت با حضور در برنامه زنده «صف اول» شبکه خبر با گرامیداشت یاد و نام شهیدان برخی فراز‌های بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیئت دولت را تشریح و بر ضرورت اجرای این رهنمود‌ها تأکید کرد.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: در گام نخست سازماندهی مأموریت‌ها در قالب گزارش شناخت انجام شد و مأموریت‌های بنیاد هم با لحاظ رهنمود‌های امامین انقلاب، قوانین پایه و بالادستی، قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بازخوانی و تکالیف سایر دستگاه‌ها و منابع مورد نیاز مالی برای خدمات‌رسانی احصا شد و با کمک دولت یک برنامه راهبردی برای بنیاد تدوین شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به محاسبه بار مالی قوانین ایثارگری گفت: به نرخ سال ۱۴۰۰ رقمی حدود ۱۲۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای قوانین ایثارگری مورد نیاز بود و در سال ۱۴۰۰ بودجه بنیاد ۳۱ هزار میلیارد تومان بود و با این شرایط تنها حدود ۱۹ درصد قوانینی که بار مالی دارد اجرا شد که این مبلغ با حمایت دولت و مجلس در سال جاری به ۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون رئیس جمهور در مورد بنگاه‌های اقتصادی بنیاد افزود: برخی بنگاه‌های بنیاد خارج مأموریت ما کار می‌کنند و حتماً به تدریج با روش‌هایی که به ما اجازه داده شده است از بنگاه‌داری خارج می‌شویم و نقش سهامداری غیرمدیرتی خواهیم داشت و برنامه زمانبندی شده برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: زمانی که من بنیاد شهید و امور ایثارگران را تحویل گرفتم، نماد بانک دی نماد بسته بود. مشمول ماده ۱۴۱ شده و مشکلات جدی وجود داشت و ما وظیفه داشتیم بی‌ثباتی را به ثبات برسانیم و مجمع سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ این بانک برگزار شد و امیدواریم نمایندگان ایثارگران در آینده مدیریت این بانک را به عهده بگیرند و قبل از آن تلاش شده است وضعیت این بانک بهبود پیدا کند و اکنون از بانک‌های موفق در زمینه جذب منابع است.

وی در مورد پرداخت معوقات ایثارگران تصریح کرد: پرداخت پاداش خدمت جانبازان مشمول ماده ۳۸ از این ماه آغاز می‌شود و پاداش این عزیزان نیز مانند سایر افرادی که بازنشسته می‌شوند محاسبه و به نسبت منابع مالی که به بنیاد تخصیص پیدا می‌کند پرداخت می‌شود و این مطالبه ۱۰ ساله جانبازان برای نخستین بار در این دولت محقق می‌شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
بازهم جانبازان حالت اشتغال تبصره یک بنیاددراین میان بلاتکلیف هستندومعلوم نیست پاداش بازنشستگی جانبازان تبصره یک چطوروازکی اجراءمیشود؟!
سلام
شما مدیران فاش نیوز بهتر بود اول پیگیری کنید چرا در آیین نامه جدید بنیاد شهید خلاف قانون مجلس عمل شده و حق مرخصی حذف شده؟
بگید اگه واقعا کنار ما جانبازان هستید بگید چیکار کردید برا این موضوع؟
حتی در سایت در موردش نگفتید!
با حذف ذخیره مرخصی جانبازان پاداش جانبازان نصف شده!
حق الناس!
سلام. باید از تاریخ مجروحیت ایثارگران ماده سی و هشت یا حالت اشتغال را محاسبه کنید و مرخصی آنها را حساب کنید
سلام و عرض ادب خدمت همه مسئولان مربوطه بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی. محبت کنید اول مرخصی ایثارگران ماده سی و هشت یا حالت اشتغال را تنظیم کنید بعد باید از تاریخ مجروحیت حساب کنند
با سلام خدمت دست اندرکارانی که این قانون را نوشتند . کمی تو قانون کمی اگر دقت میکردند خوب بود چرا تاریخ شروع بازنشستگی را از زمان دریافت خقوق را حساب کردند میبایست این را از زمان تاریخ اعزام به جبهه یا مجروحیت حساب میکردند .شاید یک جانباز عمرش به ۶۰ سال نرسید یا تو تاریخی که حقوق از بنیاد براش در نظر گرفتن چند سالی طول کشیده .انصافا و قانونی هم باشد همان تاریخ اعزام یا مجروحیت باید مد نظر باشد .عیر این حق کشی . برای جانبازان است جانباز با این اوضایی که دارد به سن ۶۰ سال و ۳۰ سالی که قانون براش نوشتن هرگز میسر نمیشود .. در جایی .که بخشودگی .یا تخفیفی بدهند بدتر .. به ضرر جانباز شده .. و تا اون موقع اکثرا خودشون ..هیچ استفاده ای نمیبرند .کمی اگر بازنگری شود بهتر است بستگی دارد به مجلس و کسانی که قانون را کمی ..به ضرر جانباز نوشتند یا علی .وخداحافظ
پرداخت بازنشستگی بدون مرخصی چه فایده ای داردیعنی نصفش بریدن .طبق قانون باید مرخصی هم بدن ولی.اینهاخودسرحذفش کردن واین قانون یاروکچل دزدکه رئیس سازمان برنامه وبودجه است مثل حق پرستاری خودسر حذفش کرده.نمی دانم چی بگیم قاضی زاده گفت حرف هم بزنیداین هم برگشت می خوردیعنی اینهم بهتان نمیدیم بگذاریداینو بگیریم بعدبایک اعتراض قوی وسراسری برنامه وبودجه راازهرچی خائن وصهیونیستی را برای همیشه پاک کنیم .درضمن باید بفکر بقیه جانبازان غیرماده ۳۸هم بوداونها هم دوست وهمیارهمدیگریم
خواهش میکنم منبعد کسی ازنام جانبازان بعنوان ولی نعمتان این انقلاب مایه نذاره.ماجانبازان دیگه عمرمان آخرخط پیاده روهست شاید رفتیم زیرماشبن شاید هم فلج شدیم.اخه این چه وضعی مرخصی را درپاداش پایان خدمت لحاظ نکردند.به خدا خانه نشینی وجروبحث باعیال ازهمه چیز حتی دراداره خدمت کردن سخت تر است .جانبازی وجود ندارد.همه راحت سردست چپ توقبر خوابیده اند.یعنی مرخصی بی مرخصی.این چه ظلمی است درحق این بیچارگان که به زورنفس میکشند.(جانبازان شیمیایی)فلاکس چایی راپرت میکنند توسرعیال)(جانبازان اعصاب وروان)عصا ویلچر پروتز چه بگم زندگی ندارند چقدرظلم بس است به خدا.
لعنت بر انهاکه حق جانبازارا میخورندمثل ذخیره مرخصی مثل پاداش که بایداززمان مجروحیت حساب بشه مثل دودرجه بالاترازکادرمثل همترازی حقوقشان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi