شناسه خبر : 94075
یکشنبه 24 مهر 1401 , 09:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید «اشرفی اصفهانی» در دفاع از اسلام و انقلاب پیشقدم بود

حضرت امام خامنه‌ای در مورد شهید دستغیب فرمودند: من عمیقاً به ایشان ارادت می‌ورزیدم. این پیر سالخورده و روشن ضمیر در دوران جنگ تحمیلی، لباس نظامی بر تن کرد، اسلحه به دوش گرفت و در صحنه‌های گوناگون نبرد حضوری فعال داشت و همواره در دفاع از اسلام و انقلاب پیشقدم بود.

 
زمانی که انقلاب اسلامی با فضل الهی به رهبری امام خمینی (ره) و تلاش مردم به پیروزی رسید، گروه‌هایی که مخالف رژیم پهلوی بودند، بنا بر اشتراک ظاهری که در هدف با انقلابیون مسلمان داشتند، با امام همکاری کردند و از ایشان سهمی از انقلاب می‌خواستند، اما امام با توجه به مطالعه و شناخت عمیقی که از گروه‌های مختلف سیاسی داشتند و بنا بر تکلیفی که دین به عنوان یک رهبر بر دوش ایشان نهاده بود، با این خواسته آن‌ها مخالفت می‌کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی: شهید اشرفی اصفهانی در دفاع از اسلام و انقلاب پیشقدم بود/ اتونشر

یکی از این گروه‌ها، گروه «مجاهدین خلق» بود که پس از آنکه امام به درخواست آنها پاسخ مثبت ندادند، این گروه تصمیم به حذف پایه‌های سیاسی حکومت، علما و مردم کرد تا مردم را از راه انقلاب اسلامی بازدارد، اما موفق نشد و تا به امروز هر چند سعی کرده است آسیب‌های متعددی به نظام جمهوری اسلامی وارد کند و به ظاهر هم آسیب وارد کرده است، اما موفق نشده است گرایش قلبی مردم به نظام جمهوری اسلامی و ارادت آن‌ها به ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی را سلب کند.

یکی از شخصیت‌هایی که مجاهدین خلق وی را ترور کرده است، آیت‌الله شهید «عطاءالله اشرفی اصفهانی» است. وی پنجمین شهید محراب است که سال ۱۲۸۱ در خمینی‌شهر به دنیا آمد و روز ۲۳ مهر ۱۳۶۱ در حالی که برای اقامه نماز جمعه آماده می‌شد، در مسجد جامع کرمانشاه با انفجار نارنجک توسط فردی به نام «محمدحسین خداکرمی» ترور شد و به شهادت رسید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی: شهید اشرفی اصفهانی در دفاع از اسلام و انقلاب پیشقدم بود/ اتونشر

بعد‌ها نشریه مجاهد وابسته به سازمان مجاهدین خلق ایران با برعهده گرفتن مسئولیت این عملیات، خداکرمی را به عنوان یکی از عوامل خود معرفی کرد.

از آنجا که امروز سالگرد شهادت شهید اشرفی اصفهانی است، نشریه خط حزب‌الله وابسته به پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شماره ۳۶۲ با عنوان «الگوی خوبی‌ها» به انتشار خاطره رهبر معظم انقلاب اسلامی از شهید اشرفی اصفهانی پرداخته است که شما را به مطالعه آن دعوت می‌کنیم:

رهبر معظم انقلاب اسلامی: شهید اشرفی اصفهانی در دفاع از اسلام و انقلاب پیشقدم بود/ اتونشر

«آیت‌الله شهید «اشرفی اصفهانی» عالم ربانی، مجاهدی پارسا و عاشق حضرت امام (ره) بود و همواره از حضرت امام (ره) مدد می‌گرفت.

من عمیقاً به ایشان ارادت می‌ورزیدم. این پیر سالخورده و روشن ضمیر در دوران جنگ تحمیلی، لباس نظامی بر تن کرد، اسلحه به دوش گرفت و در صحنه‌های گوناگون نبرد حضوری فعال داشت و همواره در دفاع از اسلام و انقلاب پیشقدم بود.

یاد و خاطره این بزرگواران هرگز نباید از تاریخ انقلاب اسلامی و اذهان مردم پاک شود و از کنارشان به سادگی گذشت.»

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi