شناسه خبر : 94396
یکشنبه 01 آبان 1401 , 14:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خبر جدید از تغییر وضعیت ایثارگران

 
قاضی زاده هاشمی از روند رو به رشد تغییر وضعیت ایثارگران گفت و بیان کرد: وضعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر تعیین تکلیف شده است و در حال طی کردن مراحل اداری هستند و فقط در نهاد‌های عمومی غیر دولتی با مقداری چالش روبرو هستیم.

قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، به رشد تغییر وضعیت ایثارگران اشاره کرد و گفت: وضعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر تعیین تکلیف شده است و در حال طی کردن مراحل اداری هستند.

وی افزود: یک تعداد اداره و نهاد غیر دولتی هم وجود دارند که در بخش نهاد‌های عمومی غیر دولتی قرار می‌گیرند. در این دستگاه‌ها برای تغییر وضعیت ایثارگران هنوز چالش وجود دارد که بعضی از شهرداری‌ها از جمله آن‌ها محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تلاش‌ها برای تحقق تغییر وضعیت ایثارگران به صورت کامل اظهار کرد: هم از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و هم از سوی مجلس این موضوع در حال پیگیری است و در این راستا هم سازمان اداری و استخدامی و هم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی تغییر وضعیت ایثارگران در نهاد‌های عمومی غیر دولتی انجام می‌شود گفت: این دستگاه‌ها باید این کار را انجام می‌دادند و عدم انجام آن تخلف محسوب می‌شود. یک ستادی در این زمینه در مجلس تشکیل شده است، اما متاسفانه ابزاری که دستگاه متخلف را تنبیه کنیم در اختیار نداریم. طبیعتا این موضوع مستلزم طرح دعوا در دیوان عدالت اداری است.

قاضی زاده هاشمی با تصریح بر اینکه خانواده‌ای شهیدی که تحت پوشش بنیاد نباشد نداریم، اظهار کرد: یکسری پرونده وجود دارد که خانواده اظهار دارند فرزند یا سرپرست آن‌ها به شهادت رسیده است که طی مراحل قانونی به اثبات نرسیده است، اما کسی که شهادت آن احراز شده باشد تحت پوشش بنیاد است و خدمات دریافت می‌کند؛ هر چند ممکن است نوع خدماتی که افراد دریافت می‌کنند متفاوت باشد.

منبع: شهرآرانیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi