شناسه خبر : 95565
یکشنبه 29 آبان 1401 , 12:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرای دقیق قانون جامع ایثارگران در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران گفت: اجرای دقیق آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.
 
اجرای دقیق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد
رضا رحیمی‌نسب در جمع ایثارگران صنعت آبفای مازندران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای والامقام دیار علویان بر ضرورت استفاده مدیران دستگاه‌ها از مشاوران قوی در امور ایثارگران تأکید و گفت: مطالعه و اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی بر اساس قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از سوی دستگاه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.
دبیر مشاوران وزرا در امور ایثارگران بر لزوم توجه به شرح وظائف استخدامی و رفع نیازمندی‌های این عزیزان، جدی گرفتن طرح سپاس، مشارکت و همکاری در جهت ساماندهی گلزار شهدا و اعمال یک درصد اعتبار دستگاه‌ها در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.
سعید کهن‌سال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه ما وظیفه نظارت و پیگیری موارد مرتبط با جامعه ایثارگری را داریم، اظهار کرد: ایثارگران عزیز توانمندی و روحیه خدمتگزاری را در دستگاه‌ها به منصه ظهور گذاشتند.
کهن‌سال با اشاره به روحیه بالای ایثارگران در تمامی عرصه‌ها، اذعان داشت: امروز مشکل دشمنان با فرهنگ ایثار و شهادت و اعتقادات ما است، دشمن فرمایشات مقام معظم رهبری را به گوش رئیس‌جهور آمریکا می‌رساند و این نشان از جنگ علیه باطل دارد که توجه به ایثارگران راه درست مبارزه است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اعلام کرد: ایثارگران حاضر در صنعت آبفای مازندران که کار صادقانه و دلی ارائه می‌دهند، برخی‌ها تبدیل وضعیت شدند؛ در بخش برق‌رسانی به گلزار شهدا طبق قانون عمل شد که قابل تقدیر است.
وی از ساماندهی یک گلزار دو مزاری توسط شرکت برق منطقه‌ای مازندران خبر داد و گفت: اگر ما در بنیاد با انگیزه و پای کار باشیم نتیجه خوب است، با ۱۲۲۸ تیم در یک روز توانستیم طرح سپاس را اجرا کنیم، مشکلات را شنیدیم و برای احصای آن در کارگروه در حال تلاش هستیم.
وی با بیان اینکه تازگی شهید و شهادت را به وضوح می‌توان در منزل شهدا دید، ادامه داد: ۲۶ درصد از ۲۹۹۶ مزار شهدا هنوز ساماندهی نشد، در این راستا برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم ساماندهی را از محل تملک دارایی‌ها که امسال با افزایش ۵ برابری همراه بود و همچنین تخصیص ۶ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور به مازندران اجرایی کنیم.
کهن‌سال اضافه کرد: بحث خدمات‌رسانی آب و برق به مزار شهدا مطرح است که خوشبختانه شاهد همراهی مدیران هستیم، قرار شد مکان‌هایی که تاکنون برق‌رسانی نشد تجهیز شود؛ ما در مازندران ۷ هزار و ۳۱۶ نفر از جامعه ایثارگری جویای داریم، نگاه ما در حوزه کارآفرینی با هدف ایجاد اشتغال پایدار است، در این راستا درخواست ما این است عمل به ماده ۲۱ قانون و جذب تعدادی از این افراد به شرکت توزیع برق منطقه‌ای مازندران با معرفی بنیاد صورت گیرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از برنامه ریزی برای پایگاه‌سازی ایثارگری در دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای بند ل تبصره ۹ برای دریافت تاریخ شفاهی ایثارگران خبر داد و خواستار همکاری صنعت آبفای مازندران در این خصوص شد.
کهن‌سال در پایان اظهار کرد: نگاه ما به جامعه معزز ایثارگری رویکرد انقلابی، جهادی و اعتقادی است، امروز تأثیرپذیری این فرهنگ را در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم.
منبع: ایثار
اینستاگرام
الها پروردگارا معبودا توفیقی عنایت بفرما که مسئولین محترم به جای استفاده مکرر از کلمه « باید »
عبور کنند
و اعلام کنند انجام شد آنچه باید می شد
آمین یا ب العالمین
آقای محترم ما درجایی کار میکنم که به بهانه‌ی نبود بودجه جانبازان را مجبور می‌کند دیر سر کار حاضر شوندساعت های کاهشی جانبازان را به صورت اضافه کار پرداخت نمی کند و می گوید مثلا با توجه به درصد ساعت ۹ ویا۱۰ و ....صبح سر کار حضور پیدا کنید و با این احوال خود را منتسب به دفتر رهبری می داند
درباب مشکلات جانبازان خیلی مطالب نوشته شده ونوشته خواهد شد.ویقین پیدا کردیم که این مشکلات به لطف بی پایان :باید: های مسیولین محترم تمام نخواهد شد.
بنده جانباز شاغل دولتی هستم.
برای کاهش ساعت کاری بنده دراداره چنان موضعی گرفته میشود که مگر بعثی ها با آزادگان گرفته باشند!!!

با این توضیح:
تا سال1396تقریبا مشکل کمتری در رابطه با کاهش ساعت کاری ویا اقدام برابر بخشنامه مربوطه وجود داشت.
درنیمه دوم سال 1396که دیوان ناعدالت اداری رای به عدم ذخیره مرخصی دادرویه ادارات هم تقریبا تغیر کرد (درگفتگوبابرخی ایثارگران دیگر ادارات دیده شده)
درقانون وبخشنامه دولت به صراحت گفته شده: کاهش ساعت کاری جانباز متناسب با درصدهر جانباز درصورتیکه به هردلیل(دقت نمایید به هردلیل) ازکاهش ساعت کاری استفاده ننماید به سه صورت اجرا گردد.
یک:ذخیره به عنوان مرخصی استحقاقی(این بندتوسط دیوان عدالت اداری درسال1396 لغو گردید)
دو: افزودن به عنوان سنوات خدمتی
سه: پرداخت به عنوان اضافه کارساعتی

حالا که مورد اول حذف گردیده ودو بند باقیمانده ادارات حاضر به انجام هیچکدام از این دو مورد نیستند وجانبازان را مجبور به استفاده ساعتی می نمایند.
بنده نوعی (طبق اسناد ومدارک معتبر اداری موجود وقابل ارایه درصورت لزوم) نتوانستم به دلیل کاراداری (حالا طبق قانون مربوطه شما بگید به هردلیل)بطورکامل هرسال از مرخصی جانبازی استفاده کنم ومانده مرخصی من نه بصورت اضافه کاری ونه بصورت سنوات خدمتیم محاسبه نگردید(مدارک موجوداست) واداره ی من می گوید نه پول اضافه کاری ساعتی داریم ونه به سنوات شما می افزاییم!!!

با مشاور امورایثارگران وزارت مکاتبه وتماس مکرر گرفتم جالبه چی جوابم می دهد حاج آقای مشاور وزیر؟
می فرماید : در وزرات هم این مشکل هست و بنده فقط می توانم نامه ای بنویسم ولی هیچکدام از مدیران به نامه ی ما محل نمی گذارند!!!(این سخن اززبان یک مشاور امورایثارگران جناب وزیر عجیب نیست؟!)

به نظر خواننده ی این متن مشاوران چکاره اند؟

آیا قصد بدبین کردن ایثارگران دارند یا واقعا چیزی اردستشان بر نمی آید؟ اگر چنین است چرا خودرا مشاور می نامند؟ بهترنیست مشاوره را رهانمایند؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi