شناسه خبر : 97050
یکشنبه 18 دي 1401 , 16:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی:

طرح سامان‌دهی کارکنان دولت شامل ایثارگران نمی‌شود

در صورتی که دستگاهی از اجرای قانون، استنکاف کند، مورد تخلف، به دستگاه اجرایی ارجاع خواهد شد...

فاش نیوز - نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی از مستثنی بودن ایثارگران در طرح سامان‌دهی استخدام کارکنان دولت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری پارلمانی ما، "ولی اسماعیلی"، نماینده مردم گرمی استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه رسیدگی به طرح سامان‌دهی استخدام کارکنان دولت در صحن علنی مجلس، با اشاره به قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران تأکید کرد: ایثارگران در این طرح مستثنی هستند؛ چراکه جامعه ایثارگری دارای قانون خاص خود به نام قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران است و بر این مبنا از شمول این قانون مستثنی هستند.
نماینده مردم گرمی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما به‌طورکلی ایثارگران را در طرح سامان‌دهی استخدام کارکنان دولت مستثنی کردیم و با توجه به این‌که قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، قانون کامل و جامع برای ایثارگران است، این قشر از جامعه از شمول مستثنی شده‌ است.
نماینده مردم استان اردبیل در بهارستان خاطرنشان کرد: هر چند که قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دارای افت‌وخیزهایی‌ست و باید به‌روزرسانی شود؛ اما اجرای کامل آن برای ایثارگران می‌تواند بسیاری از مشکلات، معضلات و مطالبات آن‌ها را برطرف کند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم متذکر شد: ایثارگران قانون خاص خود را دارند و بر اساس مصوبه قانون بودجه، از لحاظ اشتغال، فرزندان آنان شامل تبدیل وضعیت در ادارات، مؤسسات، وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دولتی خواهند شد و خوشبختانه این موضوع با نظارت مجلس به‌خوبی در سطح کشور در حال اجرا شدن است.
 
نماینده مردم "گرمی" در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تخلف برخی از دستگاه‌ها و استنکاف از اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران تصریح کرد: در صورتی که دستگاهی از اجرای قانون، استنکاف کند، مورد تخلف، به دستگاه اجرایی ارجاع خواهد شد.
همچنین برخی از وزارت‌خانه‌ها که ترک فعل کنند مسئولان آن‌ها برای پاسخ‌گویی به مجلس شورای اسلامی فراخوانده خواهند شد و  پس‌ از آن یک مهلت دوماهه داده می شود؛ و در صورت عمل نکردن به وعده خود، پرونده آنها به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در پایان درمورد تمدید قانون تبدیل وضعیت یادآور شد: تلاش مجلس و نمایندگان ملت، اجرای کامل و حداکثری قانون تبدیل وضعیت است. اما تمدید آن برای سال آینده بستگی به تصمیم دولت خواهد داشت.
 
طرح سامان‌دهی استخدام کارکنان دولت شامل یک ماده واحده و هشت تبصره است.
نمایندگان ملت امروز یکشنبه 18 دی‌ماه بررسی جزئیات طرح سامان‌دهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه را در یک ماده واحده و 18 تبصره آغاز کردند.
 
گفتنی‌ست در این طرح تمهیداتی برای تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی، حجمی، طرح‌های عمرانی و سایر عناوین مشابه پیش‌بینی شده‌است.
یادآور می شود که کلیات این طرح در جلسه علنی 5 تیرماه سال جاری در صحن علنی تصویب و سپس به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.
اینستاگرام
سلام، بنده که از قانون جامع چیزی هایدم نشده چون آقایون لطف کردند بعد از سی سا ازمتطقه عملیاتی به منطقه امنیتی تقویم دادند، همه افراد به جلو وزین برچسب به دوستان، چقدر نامردی، چقدر جفا
سلام آقای نماینده جنابعالی در زمان درگیری و جنگ چند ساله بودی؟ اصلا درم شمااز جنک و بدبختی اون دوران چیه؟ چیزی از ان ایام را لمس کردی
سلام فعلا با دستکاری در آیین نامه ها مشکلات خودتونو حل و فصل کنید بی خیار ملت باشید،
سلام چه کنیم با جماعتی که بنام ما از دوش ما بالا میرند و به ریش ما میخندند
جناب آقای نماینده مجلس در ابتدا قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را کاملاً اجرایی و عملیاتی بکنید سپس بیایید ایثارگران را از سایر خدمات جانبی مستثنی کنید تا خدایی نکرده ایثارگری دو جا استخدام نشه و بیشتر حقوق نگیره ... حالا دو ساله شما نتوانسته ‌اید ایثارگران را تبدیل وضعیت کنید ... بسیاری از ایثارگران با سن بالا در شرایط مخاطره آمیزی هستند که شاید هیچ وقت به خاطر شرایط سنی نتوانند تبدیل وضعیت بشوند ... گذشته از همه این ها نگرانی شما این است که تو این مملکت ایثارگری امتیاز بیشتری نگیره ... حالا اگر آقازاده بود اشکالی نداشت ...
بابا شما کجایی ما کجا ...
برادر گرامی طرح ساماندهی کارکنان دولت بر مبنای تبدیل وضعیت نیروهای شاغل دربخش دولتی است. برای جامعه ایثارگری با استناد به قانون جامع خدمات رسانی تبدیل وضعیت صورت می گیرد و درصورت لزوم این قانون تا سال اینده تمدید خواهد شد.
سلام چرا دانشگاه آزاد قانون تبدیل وضعیت را اجرا نمیکنه در صورتی که در قانون جامع ایثارگران به صراحت جز دستگاههای مشمول قانون هست ولی بعضی از روسای دانشگاه آزاد هرکسی رو که دوست داشته باشند به غیر از ایثارگران به راحتی استخدام میکنند واقعا خیلی بی عدالتی میشود
برادر گرامی برای پیگیری موضوع تبدیل وضعییت به کمیسیون اصل 90 مجلس و نهادهای نظارتی شکایتکنید.
سلام
برای اجرای قانون و گرفتن حقمون هم باید دست به دامان شکایت بشیم آخرشم معلوم نیست به نفعمون رای بدهند یا نه دیوان عدالت اداری که چند سال قبل به نفع سازمان تامین اجتماعی رای داد
یعنی چی که تبدیل وضعیت بستگی به دولت داره؟! قانون مقطعی ساختید؟ قانون شانسی؟ یک سال آره یک سال نه؟ اگر واقعا دلسوز ایثارگران هستید تبدیل وضعیت را دائمی کنید نه اینکه هر سال چشم انتظار سال آینده باشیم و سال بعدش بگن تمام شد!!
پس طرحی های علومپزشکی در سالهای اینده قرار نیست دیگه تبدیل وضعیت شوند؟ این قانون فقط برای دو سال بوده ؟ دستتون درد نکنه اینطوری هوای فرزندان جانباز را دارید؟ چرا تبدیل وضعیت را دائمی نمیکنید ؟ همه امید ما به این تبدیل وضعیت است....
حضرت آقای نماینده
میشه ، خواهشا دست یتیم، نوازانه تان را از سر ، ایتام ایثارگر ، بردارید،
مجلس تمام گشت و به آخر رسید عمر

ما همچنان در اوّل وصف تو مانده‌ایم ...
عمر گرانمایه در این صرف شد ...
مدیریت محترم فاش نیوز .. با عرض سلام .. استدعا دارد در صورت امکان پاسخگوئی بفرمائید ، خبری در مورد تبدیل وضعیت فرزندان کارکنان دولت در مناطق جنگی اطلاعی دارید یا خیر ؟ چون واقعا در این تبدیل وضعیت ایثارگران ما خانواده هایی که پدرانمون در زمان جنگ در این مناطق خدمت کرده اند همچنان منتظر خبری هستیم و آخرین خبری که داریم اینه که با موافقت ستاد نیروهای مسلح و نمایندگان محترم مجلس ، جهت موافقت دولت به معاون اول ریاست جمهوری مکاتبه شده ( تیر ماه 1401 ) که تاکنون خبری نشده ؟؟!! .. ممنون میشم در این خصوص پاسخی مرحمت نمائید .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi