شناسه خبر : 97137
چهارشنبه 21 دي 1401 , 09:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بررسی حل مشکل مسکن ایثارگران در کمیسیون عمران مجلس

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه 20 دی ماه پس از نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حل مشکل تأمین مسکن ایثارگران تأکید کرد.
 
بررسی حل مشکل مسکن ایثارگران در کمیسیون عمران مجلس/درخواست از مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تأمین مسکن و تکمیل پروژه‌های عمرانی ایثارگران

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست مشترک مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: ساماندهی گلزارها و مزارهای مطهر شهدا در سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت. بخشی از این گلزارهای مطهر علی‌رغم گذشت زمان طولانی هنوز ساماندهی نشده و خانواده‌های معظم شهدا انتظار دارند هر چه سریع‌تر عملیات ساماندهی این گلزارها به پایان برسد لذا در این نشست از اعضای کمیسیون خواهش کردیم کمک کنند تا فرآیند این کار تسریع شود.
 معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تأمین مسکن ایثارگران و اجرای قانون جهش تولید مسکن برای ایثارگران عزیز ضرورت دارد، افزود: تعداد زیادی از ایثارگران فاقد مسکن هستند و بخشی از این افراد حتی توانایی تأمین آورده اولیه برای طرح نهضت ملی مسکن را هم ندارند، لذا مقرر شد با جلساتی که کمیسیون عمران برگزار می‌کند، تدابیری برای تأمین مسکن این افراد طی دو الی سه سال آینده صورت بگیرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: تعدادی پروژه عمرانی در سطح کشور وجود دارد که باید به ایثارگران در استان‌ها در حوزه‌های درمانی، بیمارستانی، آسایشگاهی و توان‌بخشی خدمت رسانی کنند که تکمیل این پروژه‌ها نیازمند تأمین منابع مالی هستند. از این رو مقرر شد در بخش‌های مختلفی که کمیسیون کار می‌کند، کمک به تکمیل این پروژه‌ها نیز مدنظر قرار بگیرد.
وی در خصوص آخرین وضعیت خدمات درمانی جامعه ایثارگری نیز گفت: عمده خدمات درمانی به ایثارگران تحت عنوان بیمه تکمیلی ارائه می‌شود و البته عقب‌افتادگی و بدهی طولانی‌مدت در این حوزه وجود داشت که اخیراً با کمک سازمان برنامه و بودجه بخشی از آن مرتفع شده و هم‌اکنون پرداخت ها در سراسر کشور سه الی 4 ماه عقب است که به نسبت سایر بیمه‌ها وضعیت مطلوبی است و امیدواریم تا پایان سال با کمک سازمان برنامه و بودجه سایر بدهی‌ها در این خصوص پرداخت شود.

منبع: ایثار
اینستاگرام
سلام ودرود
بلی واما در باره مسکن وبیمه ایثارگران
الحمدالله نشستن وبر خاستن کردندی انقدر نشست وبرخاست کردندی که امسالم تمام شدندی وایثارگران هم طبق روال گذشته کلاه سرشان رفتندی
ولی حالا خوبست چون همه زبانم لال این دروغهارا فهمیدندی
پس زیاد مهم نیستندی
چطوری وقتی وام را نمیدهند خانه بخریم؟ میگن اول خانه بخرید بعد وام میدهیم! بعد مگه مبلغ وام چقدره؟ ما یک خانه کلنگی داریم و توان نوسازی نداریم اگر این وام را بدهند تا یک خانه بخریم ، از آنطرف میگن نباید خانه داشته باشید !
ایشان گفنه ظرف دو یا سه سال آینده مشکل حل شود. یعنی توپ افتاد زمین دولت بعدی.تا اون موقع هم خدا بزرگه. حال توی این دو سه سال ایثارگران فاقد مسکن چه کنند خودشان می دانند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi