شناسه خبر : 98075
چهارشنبه 26 بهمن 1401 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انگلیسی‌ها چگونه آمریکایی شدند؟!

فاش نیوز - یکی از اولین کلونی‌هایی که انگلیسی‌ها در آمریکا ایجاد کردند، در ویرجینیا بود. از آنجایی که بسیاری از مهاجران، شهرنشینان آن زمان انگلیسی بودند که نه کشاورزی بلد بودند و نه روش دامداری را می دانستند، برای غذا، دست به دامن سرخپوست‌های محلی می‌شدند و غذا دریافت می کردند. اما گاهی وقت ها سرخپوستان دست و دلباز به دلیل کمبود مواد غذایی، توانایی تغذیه کامل سیل مهاجران انگلیسی های وارد شده به آمریکا را نداشتند.

 بنابراین ساکنان اصلی آمریکا یعنی همان سرخپوستان هم گاهی دست و دل‌بازی نشان نمی‌دادند؛ چون قبیله خودشان گرسنه می ماند. یک بار وقتی نزدیک بود کار انگلیسی های مهاجر  به گرسنگی بکشد، انگل های مهاجر ناجوانمردانه به سکونتگاه‌های بومیان حمله کردند و تقریبا" تمام مواد غذایی‌شان را دزدیدند. و این آغاز یک درگیری نسبتا" طولانی بین دو طرف بود که روی تاریخ آمریکا هم اثرگذار شد و آن را آلوده و سیاه و سراسر از جنایت و خیانت از طرف انگلیسی های وارد شده به آمریکا کرد.
در یکی از کلیدی‌ترین اتفاقات، اوپکانکانو، رئیس پوآتان‌ها، دستور حمله و تلافی و قتل عام انگلیسی‌های دزد را داد.
سرخپوستان حسب رسم جنگ های عرف بین خودشان، در این حمله به دزدان انگلیسی، هرکس که گیرشان آمد را از بین بردند، که شامل زن و بچه هم می‌شد.

اوپکانکانوی، دست و دلباز، که شناخت متقاوتی از دنیا داشت و طبق قوانین خودشان فکر و عمل می‌کرد و می پنداشت که دریافت اروپایی ها از خشونت، نباید با دریافت مردم خودش از خشونت فرقی داشته باشه. بنابراین فرهنگ بومیان آمریکا و بین خودشان و برای مردم خودش، قتل عام معنی‌دار بود، و با تکیه بر همان معنی، قوم بازنده پس از تحمل خشونت حداکثری، کاسه کوزه‌ اش را جمع می‌کرد و می‌رفت. هر چند بسیار به ندرت جنگی میان قبایل سرخپوست روی می داد و اصولا" چون سرزمین آمریکا بزرگ و دارای مناطق وسیع کشاورزی و دامداری پر رونق بود و بومیان نیز به قوانین بین خودشان سخت پایبند بودند جنگی میان قبایل متعدد و فراوان آنها رخ نمی داد. بنابراین تصور کردند حسب عرف و رسمشان، انگلیسی‌ها هم بعد از مشاهده این خشونت، جمع می‌کنند و می روند آنطرف‌تر! و دیگر دزدی نخواهند کرد.

اما انگلیسی ها که به سلاح و تفنگ بسیار مجهز، و به خوی جنایتگری و می‌خوارگی و آدمکشی آلوده بودند، به بومیان ساده دل، وحشیانه حمله کردند و قبیله سرخپوستان با هزینه ها‌ی بسیار سنگین مواجه شدند؛ که به نابودی و حقارت تمام آنان منجر شد.  اینجا بود که اوپکانکانو فهمید که اینطور نیست و قانون جنگ انگلیسی‌ها چیز بسیار خطرناکتری است و به هیچ قول و قرار و مردانگی پایبند نیستند. نه تنها نرفتند. بلکه نتیجه گرفتند که همه قبیله را به آتش بکشند و جوانان سرخپوست را به دار بیاویزند و به زنان و دختران بومی در نهایت بی‌شرمی تجاوز کنند و آنها را بکشند.

انگلیسی های وحشی مهاجر از اینجا تصمیم گرفتند که باید تمام بومی‌ها را به بدترین وجه کشت و نابود کرد. که این لکه بس ننگینی بر دامن آلوده سیل وارد شدگان انگلیسی به آمریکا بود. در سال‌های بعد دقیقا" همین جنایت های هولناک و خونریزی های بسیار را سخت تر و شدیدتر کردند. اصلا" بومیان و ساکنان اصلی آمریکا را آدم حساب نمی کردند. مثلا" بیشتر از دویست(200) توافق محکم آتش بس و صلح با خیل باقیماندگان و روسای قبایل سرخ‌پوست امضا کردند؛ ولی به هیچ توافقی عمل نکردند و آن را زیر پا گذاشتند و به کشتن سرخپوستان بیگناه همچنان سال ها ادامه دادند و تقریبا" همه آنان را از زن و بچه و مرد، در نهایت قساوت ممکن و وحشیگری محض، نیست و نابود کردند.

توجه کنیم اینکه بگوییم اروپایی‌های امروز، همان اروپایی‌های آن زمان سیاه و هول انگیز اجدادشان هستند، خطاست. اما متاسفانه ساختار سیاست‌سازی، تا حد زیادی شکل بدوی خودش را حفظ کرده. تصمیم‌گیری غربی‌ها هنوز شامل این استراتژی می شود که آنهایی را که از نظر خودشان آدم نمی شوند را باید به سخت‌ترین وجه، اما در لفافه و فریب کشت.. هرچند به زبان نیاورند، یا یک حرف متفاوت را به زبان بیاورند....
وقتی جنگ علیه یمن مظلوم شروع شد، نوشتم که اینها دارند تاوان ظالمانه آن عملیات انتحاری را می دهند که قایق حامل بمب، خودش را برای دفاع از زورگویی، به ناو آمریکا زد. آن زمان، در نقد حرفم نوشتند، این‌ها را نمی شود به هم ربط داد؛ چون اتفاقات و متغیرهای زیادی وارد صحنه شده‌.. که درست بود. اما همه آنها و متغیرها و قوانین بین المللی و جهانی زیر سایه عملیات قلدرانه و قانون‌شکنانه قرار می‌گرفت.

الان تقریبا نه سال از آن روز می‌گذرد و می‌بینید که کوچکترین اراده‌ای برای نجات این کشور فقیر و فلک‌زده ندارند.
مسئله این نیست که توطئه‌ای در کار است. نخیر. چون اصلا ربطی به توطئه ندارد. به شکل سیاست‌گذاری ربط دارد و مسئله این نیست که این سیاست‌ها موفق می شوند یا نه. مسئله این است که روسای قبایل بدوی، فکر می‌کنند غربی‌ها از خشونت می ترسند می روند. همین خطای مهلک، باعث می شود مملکت خودشان را وارد جهنمی کنند که دیگر نمی شود از آن بیرون آمد. علائم این هم در مقیاس کلان دیده می شود، مثل شوکه شدن از حجم و عمق تحریم‌ها، و هم در جزییات، مثل شوکه شدن از پودر کردن مردم جهان و شهید کردن حاج قاسم سلیمانی.
اینکه اشخاصی سطحی‌نگر یا احیانا" پوچگرا دقیقا همان خطای اوپکانکانوی سرخپوست مظلوم را مرتکب بشوند جای تعجب ندارد؛ چون عده ای قلیل در جهان، بدون سیاست صحیح، در بدوی بودن و عدم شناخت از دنیا، با هم اشتراکات زیادی دارند. اما متأسفانه این مقاومت در پذیرفتن واقعیت در درصد قابل توجهی از مردم که حتی آزادی‌خواه و دموکراسی‌خواه هستند هم دیده می شود؛ اما با عملکرد و سیاست عاقلانه می توان سگان هار نظامی و کفتاران سیاستگذار آمریکایی یا اروپایی را مهار کرد.

|| محمدرضا سابقی

اینستاگرام
سلام
طبق گفته خود شما اول انگلیسی های متجاوز شروع به کشتار کردند و این شروع کارشان بوده و جنایتکاری های بعدی انگلیسی ها ربطی به پاسخ دادن سرخپوستان و کیفیت پاسخ آنان ندارد.
شما بدون این که خواسته باشید و ندانسته در صدد توجیه جنایات غربی ها در خاک صاحبان اصلی آمریکا و بعد در یمن و هرجای دیگر برآمده اید؛ خصوصا در باره یمن و دیگر جاهایی که این گرگهای غربی مردم را می درند، مردم کشورهای مورد هجوم اول مورد تهاجم قرار می گیرند و بعد از کلی بدبختی که جانشان به لبشان می رسد ضربه ای اگر بتوانند به این حیوانات وارد می کنند. کجای این کار به تحریک و جریحه دار کردن آن جنایتکاران ربط دارد؟! بعد هم دماز دیپلماسی با این زبان انسانی نفهم ها و عهدشکن ها زده اید که دیپلماسی و مذاکره هم برای آنها ابزاری برای فشار و تهدید و فریب طرف مقابل است...
اگر شما یک فعال و دلسوز واقعی محیط زیست باشید، حتما ضد آمریکایی هستید؛ چون آمریکا بزرگترین آلوده کننده محیط زیست در جهان است

اگر شما یک فعال صلح جهانی باشید، حتما ضد آمریکایی هستید؛ چون آمریکا بیشترین نقش را در هدایت مستقیم و غیر مستقیم جنگ ها و خونریزی ها در جهان در دهه های اخیر داشته است و میلیون ها انسان را به کام مرگ فرستاده است.
اگر شما دموکرات واقعی باشید، حتما ضد آمریکایی هستید؛ چون آمریکا تعداد زیادی از دولت ها و حکومت های مردمی از شیلی تا ایران را با کودتا ساقط کرده و در عوض مانع از سقوط بسیاری از حکومت های دیکتاتوری از جمله سعودی ها بوده است.

اگر شما یک فعال ضد سرمایه داری یا یک چپ واقعی هستید؛ حتما یک ضد آمریکایی هم هستید چون آمریکا تجلی سرمایه داری وحشی مدرن و پست مدرن است که بیشترین درآمدش از تولید و فروش سلاح های کشتار جمعی است.

اگر شما یک مسلمان واقعی باشید، حتما ضد آمریکایی هم هستید؛ چون در یک دهه گذشته آمریکا به دو کشور مسلمان حمله کرده و ضمن تجهیز و آموزش تروریست ها، با ایجاد جنگ نا امنی در استراتژیک ترین منطقه انرژیک جهان تامین انرژی برای جهان سرمایه داری را تضمین کرده است.

اگر شما یک خانواده دوست واقعی باشید، حتما ضد آمریکایی هم هستید؛ چون هالیوود یکی از اصلی ترین ابزارهای فرهنگی سرمایه داری برای اضمحلال خانواده ها بوده است.

اگر شما یک فعال حقوق بشر باشید، حتما یک ضد آمریکایی هستید؛ چون هرساله تعداد زیادی (امسال تا کنون نزدیک به هفتصد نفر) آمریکایی به دست پلیس آمریکا کشته می شوند و این رژیم بسیاری از کسانی که تهدیدی برای جهان خواری او هستند در سراسر دنیا با ترور و صحنه سازی از بین می برد. همچنین انسانهای بسیاری در آفریقا و آسیا به عنوان موش آزمایشگاهی طعمه آزمایشهای دارویی و میکروبی و شیمیایی این رژیم شده اند.

اگر شما یک فعال حقوق کودکان باشید، حتما ضد آمریکایی هم هستید؛ چون بزرگترین حامی دولت کودک کش صهیونیستی امریکاست و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی ماهانه دهها کودک پاکستانی و افغانستانی را به کام مرگ میفرستند.

اگر شما یک ایرانی واقعی باشید، حتما ضد آمریکایی هستید؛ چون بیشترین هجمه های اقتصادی (طرح اصلاحات ارضی،تحریم، بلوکه کردن پولها و.. ) محیط زیستی ( طرح اصل چهارم ترومن) سیاسی ( کودتا، حمایت از جنایت های شاه، تحریک و حمایت صدام به حمله به ایران، حمایت از گروهک های تروریستی همچون منافقین و..) و تبلیغاتی و فرهنگی (از هالیوود تا فاکس نیوز) به ایران از جانب آمریکا بوده است.

اگر شما مدافع حقوق زنان و مخالف استفاده از زنان به عنوان کالاهای جنسی باشید، شما حتما یک ضد آمریکایی هستید؛ چون آمریکا و هالیوودش مظهر و مبلغ استثمار جنسی زنان است.
اگر شما مدافع واقعی علم در خدمت بشریت باشید، حتما ضد آمریکایی هستید؛ چون سلاح های پیشرفته و گوناگون آمریکا نماد و پیشرو استفاده ابزاری از علم در جهت نابودی بشر و محیط زیست است.
و دهها دلیل دیگر وجود دارد که اجازه نمی دهد یک انسان آزاده یا یک ایرانی، ضدآمریکای جنایتکار نباشد مگر اینکه....!!
يكي از بازپرسان پرونده‌ي تجاوز و قتل دختر 14 ساله‌ي عراقي توسط پنج سرباز آمريكايي شهادت داد كه اين سربازان به نوبت قرباني را مورد تجاوز قرار داده و سپس يكي از سربازان پس از كشتن والدين و خواهر پنج ساله‌ي قرباني، با شليك گلوله به سر قرباني او را كشته است.
به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، بنيامين بيرس، بازپرس جنايي پرونده گفت: متجاوزان هنگامي كه براي شرب خمر و ورق بازي دور هم جمع شده بودند، تصميم به انجام اين حمله گرفته‌اند. بيرس با استناد به اظهارات جيمز پي باركر، يكي از متهمان گفت كه اين سربازان پس از انجام قتل به سر پست‌هاي خود بازگشته‌اند. اين اظهارات در دومين روز جلسه‌ي رسيدگي به پرونده‌ي تجاوز و قتل عبير قاسم حمزه، دختر 14 ساله‌ي عراقي و قتل والدين و خواهر وي صورت گرفت........
اینکه یک مطلب رو از یک نویسسنده تلگرامی مثل اریک میدزدی و پولشو میگیری اذیتت نمیکنه حق مطلبو بجا میاری
اگر کپی میکنی بکن اقلا کاملشو بزار نه سانسورشدشو
با سلام
اولا دقت بفرمایید ؛ مثل این است که مثلاً بگویی فیلم آژانس شیشه ای ابراهیم حاتمی‌کیا کپی فیلم عصر سگی هالیوودی است.
اگر هر دو فیلم را ببینید متوجه تفاوت های آشکار آنها خواهید شد.
ثانیاً متن زیبای آقای سابقی با اریک فن لائیک و زشت نویس دنیایی تفاوت دارد.
ثالثا لطفاً درست بنویسید و خوب صحبت کنید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi