شناسه خبر : 98189
یکشنبه 30 بهمن 1401 , 09:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سید حسن نصرالله: انفجار اجتماعی در اسرائیل نزدیک است

تظاهرات میلیونی در ایران محاسبات غرب را به هم ریخت

دبیرکل حزب‌الله لبنان در جریان سخنرانی خود به مناسبت بزرگداشت فرماندهان شهید با اشاره به این که تظاهرات میلیونی 22 بهمن محاسبات غربی‌ها را به هم زد گفت، رسانه‌های غربی-عربی راهپیمایی‌های میلیونی در ایران را سانسور کردند. او همچنین با اشاره به کابینه جدید و احمق رژیم آپارتاید اسرائیل، وقوع یک انفجار داخلی در این رژیم را محتمل دانست.
«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه (27 بهمن-16 فوریه) در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید سخنرانی کرد. وی در جریان این سخنرانی گفت: «در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید به خانواده‌های شهید راغب حرب، سید عباس موسوی و حاج عماد مغنیه تسلیت می‌گوییم. بدون شک درد دوری این عزیزان هنوز در قلب ما باقی مانده و از بین نرفته است.» وی یادآور شد: «سلسله دستاوردهای ما به لطف خون فرماندهان شهیدمان و البته تمام شهداء محقق شده است. این دستاوردها شامل دستاوردهای ملت فلسطین، ارتش سوریه و تمام محور مقاومت می‌شود.»
راهپیمایی 22 بهمن
نصرالله با اشاره به راهپیمایی میلیونی مردم ایران در روز ۲۲ بهمن و ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: «رسانه‌های غربی- عربی راهپیمایی‌های میلیونی در ایران را سانسور کردند. این درحالی است که اگر در جایی ده‌ها نفر دست به اعتراض بزنند سریعا این اعتراضات را تحت پوشش رسانه‌ای قرار می‌دهند.» آن‌طور که مهر نوشته، وی همچنین تصریح کرد: «تمامی کسانی که روی سقوط جمهوری اسلامی باز کرده بودند و به ویژه صهیونیستها، دچار اشتباه محاسباتی شدند. من به آنها می‌گویم که روی سقوط جمهوری اسلامی هیچ حسابی باز نکنید.»
اوضاع آشفته رژیم صهیونیستی/ کابینه احمق
دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: «اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی به طور بی‌سابقه‌ای به هم ریخته است. کابینه احمق کنونی در اسرائیل، صهیونیست‌ها را به سمت دو درگیری بزرگ سوق می‌دهد؛ یکی در داخل و دیگری در خارج با فلسطین. شاید این درگیری به دیگر نقاط منطقه نیز امتداد پیدا کند.» وی یادآور شد: «وضعیت کنونی در رژیم صهیونیستی به شدت برای این رژیم نگران‌کننده شده است. اوضاع این رژیم اکنون به گونه‌ای شده که صهیونیست‌ها خود برای اولین بار از احتمال وقوع جنگ داخلی در این رژیم خبر می‌دهند.»
سید حسن نصرالله در همین راستا اضافه کرد: «نگرانی در نزد سران رژیم صهیونیستی کاملاً واضح و آشکار است. شهرک نشینان صهیونیست دیگر هیچ اطمینانی به سران این رژیم ندارند و این موضوع کاملاً روشن است.» سید حسن نصرالله در ادامه تداوم مبارزات فلسطینیان در برابر صهیونیست‌ها را ستود و عنوان کرد: «ما در برابر مردم فلسطین و به ویژه نسل جوانان در قدس اشغالی و کرانه باختری به نشانه احترام می‌ایستیم. جوانان فلسطینی نشان دادند که ما امروز بیش از هر روز دیگری به یک انتفاضه جدید نزدیک هستیم.»
انقلاب ادامه‌دار بحرین
سید حسن نصرالله همچنین در جایی دیگر از سخنانش با اشاره به انقلاب مردم بحرین در برابر رژیم آل خلیفه گفت: «بدون هیچ شک و تردید ملت بحرین از جنبش ملی خود دست نخواهد کشید. همچنین بحرینی‌ها از مسئله فلسطین نیز دست نمی‌کشند. من از همین‌جا به آنها درود می‌فرستم. ملت بحرین، ملتی است که طعم ظلم و زندان را چشیده است.»
تلاش آمریکا برای سیطره بر لبنان
دبیرکل حزب‌الله همچنین با اشاره به تلاش‌های ایالات متحده آمریکا برای سیطره بر لبنان، عنوان داشت: «از سال ۲۰۱۹ آمریکا تلاش‌های خود برای بازگرداندن لبنان به تحت سیطره خود را مجددا آغاز کرد. اوباما اذعان کرد که تنها راه ساقط کردن نظام‌ها بدبین کردن افکار عمومی نسبت به رهبران آن‌هاست.» نصرالله با اشاره به بحران اقتصادی اخیر در لبنان تأکید کرد: «لبنان امروز در مواجهه با ابزارهای رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی آمریکا قرار گرفته است و این خود یک چالش محسوب می‌شود. قیمت دلار در رأس ابزارهایی قرار دارد که آمریکا از آنها علیه لبنان استفاده می‌کند.» وی یادآور شد: «ما باید در برابر پروژه آمریکایی‌ها علیه لبنان بایستیم و با آن مقابله کنیم. آنچه که به آمریکایی‌ها برای پیشبرد هدفشان کمک می‌کند، وجود فساد و اشتباه در مجموعه‌های مورد هدف است.»
زلزله ترکیه و سوریه؛ دروغ‌های آمریکا
سید حسن نصرالله همچنین به فاجعه زلزله در سوریه و ترکیه هم اشاره کرد و گفت: «به ملت‌های سوریه و ترکیه و نیز بازماندگان قربانیان به دلیل این فاجعه تسلیت می‌گویم. آنچه که اتفاق افتاده یک امتحان انسانی است.» وی در ادامه عنوان کرد: «اولویت در شرایط کنونی با تسریع روند نجات کسانی است که زیر آوار باقی مانده‌اند. همچنین کمک به آوارگان و آسیب دیدگان در زلزله سوریه و ترکیه باید در اولویت قرار گیرد.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به استانداردهای دوگانه آمریکا و غرب در قبال فاجعه انسانی در سوریه و ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: «دروغ بودن ادعاهای حقوق بشری ایالات متحده آمریکا در جریان فاجعه اخیر کاملا نمایان شد.» وی افزود: «جامعه جهانی در قبال فاجعه زلزله در سوریه و ترکیه، در عرصه‌های گوناگون با استانداردهای دوگانه برخورد کرد. کسانی که آسیب دیدند و در دو طرف مرزها زیر آوار ماندند، انسان بودند اما همه ما دیدیم که جامعه جهانی و بسیاری از کشورهای جهان چگونه میان قربانیان زلزله در سوریه و ترکیه تفاوت و تمایز قائل شدند. این نشان دهنده انحطاط انسانی است.»
نصرالله با تأکید بر لزوم کمک به زلزله زدگان سوریه و ترکیه یادآور شد: «همگان را به کمک به زلزله زدگان سوریه و ترکیه فرا می‌خوانیم تا بدین ترتیب، فاجعه دیدگان در هر دو کشور به زندگی طبیعی خود بازگردند و از این چالش سخت عبور کنند.» وی با اشاره به اقدامات لبنان در کمک‌رسانی به زلزله زدگان در سوریه و ترکیه گفت: «دولت لبنان تیم‌های امدادرسانی را برای کمک‌رسانی به زلزله زدگان اعزام کرد و این کار بسیار مهمی محسوب می‌شود.»
مذاکرات هسته‌ای ایران
دبیرکل حزب‌الله لبنان به مذاکرات هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی هم اشاره کرد و گفت: «یکی از علل و عواملی که باعث شده است تا مذاکرات هسته‌ای با ایران به نتیجه نرسد این بود که تهران نشستن با آمریکا بر سر یک میز برای مذاکره را رد کرد. ایران نیک می‌داند که نشستن بر سر یک میز برای مذاکره با آمریکا به معنای کوتاه آمدن از خیلی چیزها است.»
«ما تماشاچی نیستیم!»
سید حسن نصرالله همچنین درخصوص استخراج نفت و گاز از میادین نفتی لبنان در میدان کاریش نیز گفت: اگر متوجه شویم که اهمالی وجود دارد و دشمن از میادین ما اقدام به استخراج نفت و گاز می‌کند، با چنین موضوعی برخورد خواهیم کرد. وی در ادامه با هشدار به ایالات متحده آمریکا درخصوص تلاش برای ایجاد هرج و مرج در لبنان گفت: «آمریکایی‌ها باید بدانند که اگر در لبنان هرج و مرج ایجاد کنند، ما در برابر این هرج و مرج دست بسته نمی‌ایستیم و به عنوان تماشاچی نقش‌آفرینی نخواهیم کرد.» وی یادآور شد: «اگر شما آمریکایی‌ها بخواهید در لبنان هرج و مرج به وجود‌آورید باید بدانید که این هرج و مرج به اسرائیل نیز کشیده خواهد شد. ما آماده هستیم تا سلاح خود را به سمت اسرائیل نشانه بگیریم.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi