شناسه خبر : 99449
یکشنبه 27 فروردين 1402 , 12:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دانشنامه دفاع مقدس علمی‌ترین تولید در حوزه دفاع مقدس است

فاش نیوز - سردار کریمی گفت: دانشنامه دفاع مقدس علمی‌ترین تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس محسوب می‌شود و از جهات مختلف هم برای نسل فعلی و هم برای آیندگان قابلیت استفاده و کاربرد دارد.

 

دانشنامه دفاع مقدس علمی ترین تولید در حوزه دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک،سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: یکی از محورهای مهم شعار سال تولید است که باید در بخش های مختلف کشور محقق شود و مورد توجه جدی قرار گیرد و در حوزه دفاع مقدس باید تولید با جدیت در دستور کار باشد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه تولید علم یکی از مولفه های مهم در حوزه دفاع مقدس است،گفت: دانشنامه دفاع مقدس علمی ترین تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس محسوب می شود و از جهات مختلف هم برای نسل فعلی و هم برای آیندگان قابلیت استفاده و کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید علم در حوزه دفاع مقدس منجر به گفتمان سازی و نهادینه ساختن فرهنگ ایثار و شهادت جامعه خواهد شد ،افزود: دانشنامه دفاع مقدس یک جهاد علمی و فرهنگی و گامی بلند در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است و می تواند فرهنگ دفاع مقدس در جامعه را نهادینه و به گفتمان عمومی تبدیل کند.

سردار کریمی دانشنامه دفاع مقدس را یک کار فرهنگی و پژوهشی و پشتوانه ای راهبردی، فکری و معنوی برای نسل جدید و آیندگان دانست و گفت: تهیه این مهم علاوه بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس را از تحریف و فراموشی نجات می دهد موجب عملیاتی شدن این فرهنگ برای نسل جدید خواهد شد.

وی تأکید کرد: بهره مندی از گنج دفاع مقدس تنها از طریق نظریه پردازی و تولید علم امکان پذیر است و به برکت کنگره شهدای استان مرکزی و تهیه بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس زمینه برای هرگونه کار علمی و پژوهشی فراهم است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: یکی از ضرورت های مهم امروز در کشور الگوگیری از فرهنگ نجات بخش دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ به نسل های آینده است و دانشنامه دفاع مقدس نقش مهمی در این مهم دارد.

وی یکی دیگر از محورهای تحقق تولید در حوزه دفاع مقدس را تولید محتوا و جدی گرفتن جهاد تبیین خواند و گفت: جهاد تبیین باید در کلیه فعالیت های فرهنگی مورد توجه باشد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه محور فعالیت های گام دوم کنگره شهدای استان مرکزی تبیینی است،گفت: تبیین در کنار سایر رویکردهای کنگره انجام می شود و تولید محتوای اثربخش و تحقق جهاد تبیین در دستور کار است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از ضرورت هایی که باید مورد توجه کمیته های تخصصی دانشنامه دفاع مقدس باید ارتباط با مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و مساجد است و اقدامات انجام شده باید در این مراکز به خوبی تبیین و تشریح شوند تا جامعه از حماسه های هویت ساز در دوران دفاع مقدس به خوبی آگاه شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi