شناسه خبر : 99489
دوشنبه 28 فروردين 1402 , 12:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افزایش ۲۰ درصدی حقوق و مستمری ایثارگران پرداخت می‌شود

فاش نیوز - پاکدل گفت: حقوق حالت اشتغال جانبازان و خانواده شهداء و همچنین مستمری بازنشستگی خانواده شهداء و جانبازان معادل ۲۰ درصد افزایش داشته که پرداخت می‌شود.

 

افزایش ۲۰ درصدی حقوق و مستمری ایثارگران اردیبهشت پرداخت می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس، «محمود پاکدل» معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید اظهار داشت: حقوق حالت اشتغال جانبازان و خانواده شهداء و همچنین مستمری بازنشستگی خانواده شهداء و جانبازان معادل ۲۰ درصد افزایش داشته که در اردیبهشت ماه به همراه معوقه فروردین پرداخت می‌شود.

وی افزود: مبلغ کمک معیشت جانبازان و آزادگان به استناد بند ب تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بایستی برابر آیین نامه هیات وزیران تعیین شود که در حال رایزنی با ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان برنامه و بودجه برای تدوین نهایی آن هستیم و به محض تصویب در هیات وزیران از ابتدای سال ۱۴۰۲ و به میزان مبلغی که تصویب می‌شود، قابل پرداخت است.

پاکدل در پاسخ به این پرسش که برای ارتقاء سطح معیشت ایثارگران چه برنامه‌ای دارید نیز بیان کرد: اولویت با دهک‌های پایین درآمدی است، کمک معیشت برای ۱۰ هزار نفر از جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد در برنامه‌های این معاونت قرار دارد، سایر بخش‌های بنیاد شهید هم به تناسب وظایف برای ارتقای سطح معیشت از جمله مسکن، اشتغال، خودرو و تسهیلات بانکی برنامه‌هایی دارند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگر در خصوص افزایش حق پرستاری ایثارگران نیز توضیح داد: حق پرستاری به میزان هر k (ضریب اعلامی کمیسیون پزشکی که معادل حداقل حقوق ماهانه کارگران پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ تومان است) که در صورت تامین اعتبار از اردیبهشت ماه با معوقه فروردین پرداخت می‌شود.

اینستاگرام
اگر معادل حداقل قانون کار است که متن صریح قانون است چرا پارسال دولت این حق را نداد و با منت ۳۸ درصد را اجرا کرد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi