شناسه خبر : 99590
دوشنبه 04 ارديبهشت 1402 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس ‌رژیم صهیونیستی:

اسرائیل درگیر خطرناک‌ترین بحران در تاریخ خود است

فاش نیوز - اعتراضات دامنه داری که در چند ماه گذشته در تل‌آویو و دیگر شهرهای ‌اشغالی در آستانه هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی صورت گرفته است بیش از هرچیز نشان‌دهنده تفرقه و اختلافات داخلی میان صهیونیست‌هاست و به نظر می‌‍رسد که رژیم اسرائیل هیچ‌گاه به مانند امروز تا بدین حد آشفته و درگیر اختلاف داخلی نبوده‌ است. رئیس‌رژیم صهیونیستی نیز هشدار داده است که بحران فعلی خطرناک‌ترین بحران داخلی در تاریخ تل‌آویو است.

صدها هزار معترض صهیونیستی علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو شامگاه شنبه برای ‌شانزدهمین هفته پیاپی دست به تظاهرات زدند. طرح‌های «بنیامین نتانیاهو»، برای تغییر قوانین قضایی و تضعیف دادگاه عالی خشم بسیاری از صهیونیست‌ها را برانگیخته و آنها چهارماه است که همه عصرهای شنبه دست به تظاهرات گسترده علیه مقامات تل‌آویو می‌زنند. معترضان که شمار آنها تا 380 هزار نفر هم اعلام شده، اقدامات کابینه تندرو و راست افراطی بنیامین نتانیاهو را تفرقه افکنانه و باعث سقوط اوضاع عادی در تل‌آویو می‌دانند. آنها به فرار ده‌ها شرکت مستقر در تل‌آویو طی سه ماه گذشته و روند نزولی ارزش شکل به عنوان پول رژیم صهیونیستی ‌اشاره می‌کنند و معتقدند که اگر نتانیاهو با همین دست فرمان جلو برود، سقوط در دهه هشتم تاسیس رژیم صهیونیستی حتمی است. انبوه معترضان روز شنبه در تل‌آویو و دیگر شهرهای‌اشغالی بنرهایی با عبارت «وزیر جنایتکار» به همراه داشتند و خواستار سقوط کابینه نتانیاهو شدند. براساس گزارش الجزیره، «شیلا کاتز»، رئیس‌شورای ملی زنان یهودی در جریان تظاهرات مرکز تل‌آویو گفت: «این اصلاحات قضائی نیست، بلکه سقوط دموکراسی است.» اعتراضات گسترده هفتگی طی ماه‌های گذشته شهرهای‌اشغالی را به بن بست کشانده و برخی مشاغل تهدید به تعطیلی کارها کرد‌ه‌اند. همین هشدارها باعث شده تا نتانیاهو طرح خود برای تغییر قوانین قضائی را به تعویق ‌اندازد، اما این طرح هنوز لغو نشده و از این رو اعتراضات با وجود تعلیق طرح نتانیاهو اما همچنان ادامه دارد.
معترضان صهیونیستی شامگاه شنبه با شعار «شرمت باد نتانیاهو!» خیابان‌ها را تسخیر کرده و خواستار لغو کلی طرح تغییر قوانین قضایی شدند. طرح تغییر قوانین قضایی به نتانیاهو که دارای پرونده باز در دادگاه به‌دلیل پرداخت رشوه است، این اختیار را خواهد داد که قضات موردنظر خود را تعیین کند تا پرونده‌اش را مختومه کنند. این طرح همچنین به پارلمان، که توسط تندروها کنترل می‌شود، این اختیار را خواهد داد تا تصمیمات دیوان عالی را لغو کنند و توانایی دادگاه برای بررسی قوانین را محدود خواهد کرد. براساس گزارش‌ الجزیره، بسیاری از افرادی که با فرزندان خود به تظاهرات آمده بودند، نگران خود و نسل‌های آینده بودند و اعلام کردند با اقدامات نتانیاهو چشم‌انداز آینده تیره و تار است.
هشدار درباره بزرگ‌ترین بحران
نکته قابل توجه آن است که اعتراضات دامنه‌دار در تل‌آویو و دیگر شهرهای‌اشغالی در آستانه هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد و چهره‌هایی مانند ایهود باراک، نخست وزیر و وزیرجنگ پیشین رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که در صورت ادامه بحران داخلی فعلی، شاید دولت یهود نتواند دهه هشتم تاسیس خود را به پایان برساند. شنبه شب همچنین «اسحاق هرتزوگ»، رئیس‌رژیم صهیونیستی که از شرایط بحرانی در سرزمین‌های‌اشغالی به‌شدت نگران است، اعلام کرد که اوضاع آن‌قدر بحرانی است که تاکنون چند پیشنهاد برای استعفا داشته، اما پیشنهاد استعفا را رد کرده است، چون در حال حاضر تل‌آویو در شرایط بحرانی به سر می‌برد. هرتزوگ همچنین نسبت به اوضاع بحرانی در سرزمین‌های‌اشغالی هشدار داد و گفت: «بحران فعلی خطرناک‌ترین بحران داخلی در تاریخ اسرائیل است و بخش‌های مختلف را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.» «اسحاق هرتزوگ» که طی ماه‌های اخیر سخنان خود را درخصوص بحران در این رژیم تکرار کرده است، پیشتر هم گفته بود: «اختلافات جاری در اسرائیل بر سر اصلاحات قانونی برای ما خطرناک است.» وی در ادامه افزوده بود: «این اختلافات می‌تواند پیامدهای دیپلماتیک، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خطرناکی برای اسرائیل به دنبال داشته باشد.» هرتزوگ در هفته‌های قبلی هم اذعان کرده بود: «اسرائیل در شرایط بسیار بسیار بدی قرار دارد. درگیری‌های داخلی ما را تکه تکه می‌کند.» وی گفت: «من تمام تلاشم را برای دستیابی به یک توافق برای پایان دادن به این اختلافات به‌کار می‌گیرم.»
اوضاع بدتر می‌شود
از سوی دیگر،  نتایج یک نظرسنجی که از سوی پژوهشکده مستقل کانتر انجام و از سوی رادیو رژیم صهیونیستی منتشر شده، نشان می‌دهد که نیمی از صهیونیست‌ها معتقدند آینده این رژیم طی سال‌های آتی وخیم‌تر خواهد شد. در این نظرسنجی ۵۵۳ صهیونیست بالای ۱۸ سال شرکت کرده‌اند. این در حالی‌است که تنها ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که آینده رژیم صهیونیستی طی سال‌های آتی بهتر خواهد شد. ۱۹ درصد نیز اعلام کرده‌اند که هیچ تغییری رخ نخواهد داد.
لغو سخنرانی نتانیاهو از ترس
همچنین در شرایطی که اعتراضات علیه کابینه بنیامین نتانیاهو خبرساز است، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مجبور شد تا سخنرانی روز یکشنبه خود در تل‌آویو را لغو کند. دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو این سخنرانی از قبل برنامه‌ریزی شده در شهر تل‌آویو را تایید کرد و گفت که لغو این سخنرانی به‌دلیل نامساعد بودن شرایط امنیتی محل سخنرانی صورت گرفته است. بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، سخنرانی نتانیاهو قرار بود در کنفرانس «فدراسیون یهودیان» در تل‌آویو انجام گیرد. طبق این گزارش، دلیل لغو سخنرانی نتانیاهو تهدید معترضان صهیونیست برای قطع سخنرانی نخست‌وزیر بوده است، معترضانی که مخالف طرح او برای اصلاح ساختار قضائی رژیم صهیونیستی هستند و ماه‌هاست اعتراضات خود را به کف خیابان‌ها کشانده‌اند.
حمله سایبری به فرودگاه بن‌گوریون و شرکت برق تل‌آویو
با تداوم ضعف زیرساخت‌های نظامی رژیم صهیونیستی، روز شنبه باردیگر حملات سایبری علیه این رژیم تکرار شد. آن گونه که منابع عبری زبان گفته‌اند، حمله‌ سایبری اخیر توسط گروه هکری موسوم به «انانیموس سودان» انجام گرفت و باعث شد وبسایت فرودگاه بن گوریون اسرائیل مسدود شود. این حمله ساعاتی پس از بسته شدن سایت شرکت برق رژیم اسرائیل در حمله‌ای مشابه انجام گرفت. شرکت برق رژیم صهیونیستی روز شنبه هدف حمله سایبری گسترده قرار گرفته و از دسترس خارج شده بود. طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر از جمله در روز جهانی قدس سایت‌های رسمی وزارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی و همچنین سایت بسیاری از بانک‌ها و مراکز دولتی هدف حملات سایبری گسترده قرار گرفتند. این حملات که به نشانه همبستگی با ملت فلسطین انجام می‌گیرد، تاکنون خسارت‌های زیادی را به صهیونیست‌ها وارد کرده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi