شناسه خبر : 99595
دوشنبه 04 ارديبهشت 1402 , 09:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حزب‌الله، موشک دوربرد به حماس می‌دهد

فاش نیوز - یک مقام آمریکایی گفت: حزب‌الله لبنان با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سوریه، موشک دوربرد به جنبش حماس می‌دهد تا اسرائیل را هدف قرار دهد.

اسکای نیوز بدون اشاره به نام این مسئول آمریکایی، به نقل از وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیروهایی از جنبش حماس را از طریق فرودگاه بیروت به لبنان منتقل کرد تا توسط حزب‌الله آموزش ببینند، این اقدام در چارچوب ایجاد جبهه شمالی، علیه رژیم صهیونیستی است.
این مقام آمریکایی اضافه کرد: سازمان اطلاعات آمریکا داده‌ها و اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد حزب‌الله نیروهای حماس را برای راه‌اندازی و استفاده از موشک‌های پیشرفته دوربرد، برای هدف قرار دادن سرزمین‌های اشغالی، آموزش می‌دهد.
وی همچنین گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان و سوریه همکاری‌هایی در این زمینه برای تسهیل روند انتقال نیروهای حماس به لبنان و آموزش دیدن در منطقه «بقاع» با یکدیگر دارند، بعد از آن نیروهای حماس به جنوب لبنان و مشخصا اردوگاه‌های پناهندگان فلسطینی منتقل می‌شوند. دولت بایدن تماس‌هایی با ارتش لبنان داشته و از آن خواسته که برای شناسایی نقاطی که حماس و تجهیزات نظامی آنها حضور دارند، با آمریکا همکاری کند.
اسکای‌نیوز به نقل از وی نوشت: نگرانی‌هایی نسبت به استفاده از این موشک‌ها علیه اسرائیل وجود دارد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi