شناسه خبر : 99802
یکشنبه 10 ارديبهشت 1402 , 12:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لزوم معرفی ۱۵۰ شهید تیپ زرهی شهید «قهرمان» در عملیات نصر

فاش نیوز - سرهنگ «صفری» گفت: ۱۵۰ نفر از کارکنان تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان، در عملیات نصر سوختند و جنازه آنان برنگشت و این تیپ بیشترین شهدا در عملیات نصر تقدیم انقلاب کرده است.

 

لزوم معرفی ۱۵۰ شهید نیرو زمینی اتش در عملیات نصربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سرهنگ «مهرداد صفری» فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید «قهرمان دودانگه» همدان امروز (شنبه) در دیدار با اساتید و نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان همدان، اظهار داشت: ارتش هم در زمان دفاع مقدس و هم الان تشنه خدمت به مردم است و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جایی که مدیریت بحران حضور ندارد، اولین صدا، صدای بالگرد هوانیروز است.

وی با اشاره به برگزاری مانور اقتدار در سال ۱۴۰۱، افزود: ظرف ۲۴ ساعت که این اجرای مانور ابلاغ کردند بالغ بر ۱۰۰ ادوات نظامی سنگین و سبک از تیپ خارج  و به مکان مانور انتقال داده شد و در دل دشمنان هراس ایجاد کرد.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید «قهرمان دودانگه» خاطرنشان کرد: این آمادگی دور همین سیم‌های خاردار ایجاد می‌شود و آموزش‌ها در پادگان آجا در این مانورها خودش را به عرصه ظهور می‌گذارد‌‌.

وی عنوان کرد: هیچ استانی از لحاظ تعداد مکان‌های نظامی همچون همدان نیست و پایگاه هوایی شهید «نوژه»، پدافند هوایی غرب کشور شهدای «سوباشی» و تیپ ۳۱۶ زرهی شهید «قهرمان» سه منطقه نظامی استان هستند.

سرهنگ صفری گریزی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص لشکر ۱۶ زرهی قزوین زد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که لشکر ۱۶ زرهی را در کرخه نور شناختم کت در آن عملیات تیپ ۳ لشکر ۱۶، به فرماندهی امیر «جوادی» از فرماندهان استان همدان حضور داشتند.

وی ادامه داد: ۱۵۰ نفر از کارکنان تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان، در عملیات نصر سوختند و جنازه آنان برنگشت و این تیپ بیشترین شهدا در عملیات نصر تقدیم انقلاب کرده است و این شهدا سوژه‌هایی هستند که می‌توان به آنان پرداخت و به نسل جوان و آینده معرفی کرد.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید «قهرمان» بیان داشت: در زمان صلح کار ما مرور آموزش‌ها است که روزی به درد می خورد. کار نیروی زمینی از اسلحه ژ۳، گذشته است و امروز اسرائیل از قدرت نظامی ما هراس دارد و به قول یکی از فرماندهان نظامی، اسرائیل فقط در حد یکی از عملیات‌های دفاع مقدس است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان در سال جاری، گفت: لازم تا دبیر کنگره از لحاظ سخت افزاری نیز نیروهای مستقر در ستاد کنگره را حمایت کند و در خصوص معرفی زندگینامه شهدای سوخته در عملیات نصر و شهید قهرمان حداکثر همراهی را خواهیم داشت.

سرهنگ صفری اضافه کرد: کارکنان این تیپ علاوه بر دوران دفاع مقدس، امروز هم رشادت‌های فراوانی را خلق کردند که می‌توان در قالب کتاب به معرفی زندگی آنان پرداخت. همچنین در راستای معرفی هر چه بیشتر شهدای ارتش از تهیه اینفوگرافیک این شهدا استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اساتیدی را برای تدریس علوم دفاع مقدس معرفی خواهیم کرد، تصریح کرد: دیدار با خانواده ۶۵ شهید نیروی دریلیی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم. همچنین زمینه‌ای را فراهم می‌کنیم تا تمامی کارکنان وظیفه این تیپ از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان بازدید کنند.

وی به بیان مظلومیت ارتش پرداخت و متذکر شد: ارتش تشنه خدمت به مردم است و گاهی اوقات به دلیل ملاحظات حفاظتی نتوانستیم اقدامات ارتش را اعلام کنیم.

اینستاگرام
سلام چرا تیپ ۳۱۶ قهرمان ازحال مجروحین وجانبازان یگان خبری ندارد آیا جهت فرهنگ ایثار وشهادت این یگان خاطرات سربازان دوران جنگ را جمع آوری میکندخدا رحمت کند شهید رسول جعفریان را چه غوغای در ۱۹ .۲. ۶۵درچمسری شده بود خودمان در محاصره بودیم ولی چندتا اسیر گرفته بودیم شیرمردی چون سروان جعفر شرف الزیادرا داشتیم که مثل شیر میجنگید امید است دیداری بین این عزیزان تازه شود وخاطرات گفته شود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi