شناسه خبر : 99873
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1402 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بزرگداشت فاجعه تخریب بقیع

فاش نیوز - هئیات مذهبی در سالروز تخریب بایستی همانند بقیه مناسبت های عزا، مراسم عزاداری گسترده برای بقیع برگزار کنند.

در زیارت جامعه خطاب به ائمه اطهار به انان خطاب کرده و می خوانیم: أَرْکَانَ الْبِلَادِ وَ أَبْوَابَ الْإِیمَانِ یعنی شما رکن شهرها و درب های ایمان هستید. ارکان جمع رکن بوده و به هر چیزی که موجب بقاء و ماندگاری چیز دیگر شود رکن گفته می شود و بلاد جمع بلد بوده و به هر موضعی از زمین گفته می شود، یعنی وجود مقدس ائمه اطهار ارکان بلاد هستند و خداوند به برکت وجود آنان خلق کرده و همه به برکت وجود امام است. در زیارت ائمه بقیع نیز می خوانیم که انکم دعائکم الدین و ارکان الارض یعنی شما ستونهای دین و پایه های زمین  هستید.  امام باقر در این خصوص فرموده اند که خداى عز و جل، امامان را ارکان زمین قرار داد تا زمین، اهل خود را نلرزانَد، و ایشان را ستون هاى اسلام و حافظان راه هدایت خویش، قرار داده است.

 بعد از انقلاب اسلامی، توسل به ائمه اطهار، سلام وتکریم به انان، مراسم موالید و شهادت ائمه و نیز ذکر حدیث بسیار زیاد و معنویت بخش تر شده است و اجر زیادی دارد ولی هنوز به حق مطلب که همانا رکنیت ائمه اطهار در شهرها هست دست پیدا نکرده ایم و بایستی تمام احادیث انان در حوزه های مختلف مبای و سرلوجه امور قرار گیرد و سبک زندگی ما در تطابق با آن قرار گیرد.

 اسلام توسط دو فتنه بزرگ شیاطین در قلب و مرکز جهان اسلام در معرض نابودی قرارداشت. یکی در حوزه سخت، با فتنه ای که با بیانیه ننگین بالفور، در 106 سال پیش توسط وزیر خارجه انگلیس در حمایت از« ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین » شروع شد و سه سال بعد فلسطین تحت اداره انگلیس درآمد و به مرور زمینهای فلسطینی ها تصرف شد و 74 سال پیش با قطعنامه سازمان ملل مبنی بر تقسیم فلسطینِ بریتانیا به دو کشور اسرائیل و فلسطین رسمیت یافت و سال بعد در سال 1327  چند ساعت پیش از پایان حاکمیت انگلیس فتنه گر بر فلسطین، تشکیل کشور جعلی اسرائیل اعلام گردید و شروع غده سرطانی منطقه گردید. که با ظلم و جنایت وهزم کشورهای  اسلامی را بهمراه داشت. که برگ اخر دشمنان طرح خاورمیانه بزرگ و نیز حکومت اسلامی داعش وحشی بود.

 فتنه دوم در حوزه نرم با ایجاد فرقه وهابیت در عربستان که در اواخر سده دوازدهم قمری، تأسیس شده بود، 92 سال پیش حکومت سعودی در  1310( 1350 قمری) را تأسیس  کردند. عبدالعزیز بن آل سعود، پادشاه اول سعودی‌ها، به عنوان پادشاه نخستین سعودی، بنیان‌گذار دولت سعودی و نخستین پادشاه از خاندان سعود در عربستان شد و مبدع اسلام وهابی، به عبارتی نسخه اسلام امریکایی و یا به عبارتی اسلام بی خاصیت و تهی از معارف اسلامی در مرکز اسلام بوقوع می پیوند و مبارزه نرم با اسلام ناب می شوند و تخریب مراکز اسلامی، تهی کردن حج، انحراف در کشورهای اسلامی از اقدامات انان بوده است و از جمله تخریب بقیع و.... در 100 پیش را متاسفانه انجام می دهند. حتی به کربلا نیز حمله کردند و حرم امام حسین (ع) و سایر حرمان مطهر در آنجا را تخریب کردند و مردم را به قتل رساندند. این حمله، از جمله جنایات بزرگ و وحشیانه وهابیون در طول تاریخ است و همچنان در حافظه مسلمانان جهان به عنوان یکی از وحشتناک‌ترین جنایات در تاریخ مذهبی مسلمانان محسوب می‌شود. که دو فتنه سنگین در دو قلب جهان اسلام تاکنون مشکلات زیادی را بوجود آورده اند.

 وقوع انقلاب اسلامی، برنامه ریزی دشمنان اسلام را برهم زد و پرده نفاق کشورهای منطقه در مبارزه با اسراییل فرو ریخت و روابطشان علنی شد، و با اقدامات محور مقاومت، اسراییل غاصب که از نیل تا فرات را دنبال می کرد، اکنون در محدوده فعلی اش محاصره شده است و حتی را درخانه غصبی نیز زمین گیر شده است و سیاست های عربستان در حوزه فرهنگی و سیاسی و نظامی نیز به چالش کشیده شده است.

 بقیع محل دفن پیکر چهار امام معصوم (ع) و صحابه صدر اسلام و نزدیکان پیامبر (ص) بوده و وادی مقدسی است و به همین دلیل، بقیع یکی از مهم‌ترین مقاصد زیارتی برای مسلمانان است و یکی از علائم تاریخی و فرهنگی اسلام شناخته شده است و برای مسلمانان در سراسر دنیا اهمیت فرهنگی و تاریخی بالایی دارد. وتخریب آن از بزرگترین غم های عالم است و روز بروز نیز برای زوار محدودیت و هتک حرمت صورت می گیرد. و ما وظیفه داریم که این روز حزن را زنده نگه داشته و به روشنگری بپردازیم، بقیع را ترکیم کرده و از اتلاق قبرستان به عنوان حرم یاد کنیم و در این روز عزاداری های وسیعی صورت گیرد و بایستی به بنیان های فکری اسلام امریکایی درجهان حمله ور شویم، و بیداری کشورهای طرفدار وهابی را رقم زنیم و از طرق مختلف فشار وارد کرده تا رزیم عربستان مدیریت جهان اسلام بر بقیع را بپذیرد، بایستی بازسازی حرم برای بقیع به یک مطالبه در آید و در نهایت هرکس هرکاری که می تواند برای خروج از مظلومیت بزرگ شیعه در بقیع تلاش کنند که قطعا ماجوریت دارد.

 روز هشت شوال روز عزای بزرگ در هتک حرمت به حرم و قبور ائمه بقیع (ع) و بقیه بزرگان مدفون در آن می باشد و هئیات مذهبی در سالروز تخریب بایستی همانند بقیه مناسبت های عزا، مراسم عزاداری گسترده برای بقیع برگزار گردد و فراگیر شود!

|| دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi