شناسه خبر : 99922
شنبه 16 ارديبهشت 1402 , 15:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پرونده مزدوری دشمن؛

سند قراردادهای مصی علی‌نژاد با دولت آمریکا

فاش نیوز - اسنادِ موجود در وب‌سایتی که به انتشار اطلاعات درباره دولت آمریکا اختصاص دارد حاکی است، «مصی علی‌نژاد»، فعال رسانه‌ای ضدانقلاب، چند قرارداد به ارزش بیش از ۲۳۱ هزار دلار با دولت آمریکا منعقد کرده است.

مطابق اطلاعات منتشر شده در سایت www.insidegov.com مصی علی‌نژاد بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ سه قرارداد با «شورای مدیران خبررسانی» (مشهور به «BBG») وابسته به دولت آمریکا منعقد کرده است.

شورای مدیران خبررسانی (BBG)، سازمانی مشتمل بر تمامی آژانس‌های خبری دولت آمریکا است که «صدای آمریکا»، «رادیو فردا»، «رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی» زیر نظر آن فعالیت می‌کنند. این سه سند قرارداد‌هایی هستند که بین «شورای مدیران خبررسانی» به عنوان کارفرما و «مصی علی‌نژاد» به عنوان کارپذیر منعقد شده است.

در اولین قرارداد، کارفرما (BBG) موظف به پرداخت ۶۱,۲۵۰ دلار به «مصی علی‌نژاد» در ازای ارائه خدمات به عنوان مجری، نویسنده و گزارشگر برای بخش فارسی «صدای آمریکا» در بازه زمانی «۲۷ مه ۲۰۱۵» تا «۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶» (۶ خرداد ۱۳۹۴ تا ۹ مهر ۱۳۹۵) موظف شده است.

قرارداد دوم، پرداخت ۸۵,۶۰۰ دلار به کارپذیر در ازای وظائف فوق‌الذکر را شامل می‌شود. مدت این قرارداد از ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ (۱۰ تیر ۱۳۹۵ تا ۹ تیر ۱۳۹۷) است.

قرارداد سوم نیز با پرداخت ۸۵,۶۰۰ دلار به علی‌نژاد در ازای کار از تاریخ ۱ جولای ۲۰۱۶ تا ۳۱ آگوست ۲۰۱۷ (۱۱ تیر ۱۳۹۵ تا ۹ شهریور ۱۳۹۶) موافقت شده است. (منبع: ویکی تابناک)

مصی علینژاد که خود را همیشه ژورنالیست (خبرنگار) معرفی کرده و علیه جمهوری اسلامی ایران مبارزه و بارها در رسانه ها ظاهر شده و اعلام کرده بابت این کار خود هیچ پولی دریافت نکرده؛ اما اسناد و شواهد زیادی از دریافت اینچنین مبالغی منتشر شده و سایت این مدارک (www.insidegov.com) که در آن این اسناد موجود باشد، نه تنها در داخل ایران، بلکه خارج از کشور نیز از دسترس خارج شده است.

با این حال اگر بپذیریم وی راست می گوید، هزینه اقامت او و خانواده‌اش در بروکلین نیویورک، سالیانه بالغ بر هزاران دلار می باشد، که از میزان درآمد سالیانه یک ژورنالیست نیز بیشتر بوده است. ضمن اینکه در سال گذشته شایعه ساختگی ربودن وی از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، که تنها شاهد این ادعا یک کارگاه خصوصی آمریکائی بود، باعث شد ماموران اف بی آی چندین هفته، از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی را صرف نگهبانی ۲۴ ساعته از منزل وی بکنند؛ که گویا صرفا" به شهرت این خانم قمی‌کلائی (روستای حوالی بابل) افزوده است!

|| مرتضی قنبری وفا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi