شناسه خبر : 101448
شنبه 10 تير 1402 , 10:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تلاش همه‌جانبه و پاسخگویی به ایثارگران از وظایف کارکنان بنیاد است

فاش نیوز - نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: تلاش همه‌جانبه برای رفع مشکلات و پاسخگویی با رویی گشاده به ایثارگران از وظایف کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در این نشست گفت: اگر در یک سازمان مدیران به وظایف خود در برابر کارکنان و به دنبال آن کارکنان به وظایف خود در برابر سازمان عمل کنند این سازمان یک مجموعه پویا و روبه رشد خواهد بود که در طول دوران خدمت، نیروهای آن بالنده خواهند شد و رویش‌هایی به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: باید در رابطه و تعامل بین مدیران و کارکنان و همچنین تعامل کارکنان و سازمان رفتار کریمانه حاکم باشد تا این مجموعه پویایی و بالندگی بیشتری پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به اهمیت شکل پاسخگویی به ایثارگران، گفت: در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با تمام توان برای پاسخ به ایثارگران عزیز وقت گذاشته شود و به ایشان پاسخ اقناعی ارائه شود و مطمئن باشید اگر با تمام توان برای پیگیری مشکلات خانواده‌های ایثارگران وارد عمل شوید، ایثارگران عزیز این تلاش و زحمات شما را خواهد دید و به شما اعتماد پیدا خواهند کرد.
حجت‌الاسلام شکری افزود: برخی از ایثارگران عزیز دغدغه‌هایی دارند که باید با جدیت مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و نباید در اینگونه موارد بی‌حوصلگی به خرج داد بلکه باید با روی گشاده برای مسئله و مشکل این عزیزان راهکارهای مختلف را ارائه دهیم و این قطعاً اعتماد ایثارگران به مجموعه بنیاد را ارتقا خواهد داد.
در ابتدای این جلسه قاسم محمدزاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان شمالی ضمن خیرمقدم به حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از ویژگی‌های برجسته استان خراسان شمالی این است که علی‌رغم بعد مسافت فراوان تا مناطق جنگ و درگیری در دوران دفاع مقدس حدود 3000 شهید و بیش از 7000 جانباز و آزاده و 53 سردار تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.
وی ادامه داد: این حماسه‌آفرینی‌ها تنها منحصر در دوران دفاع مقدس نبوده است بلکه بعد از این دوران هم در هر عرصه‌ای که پیش آمد مردم این استان از پیشتازان عرصه جهاد و حماسه بودند.
قاسم محمدزاده ارتباط و تعامل با مجموعه دستگاه‌های سطح استان را باعث تقویت و برجستگی فعالیت‌های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت دانست و گفت: این ارتباط و تعامل به ما کمک کرده است تا در موارد متعددی بتوانیم چالش‌ها و مشکلات موجود را با همکاری این مجموعه‌ها به سرانجام برسانیم.
مدیرکل بنیاد استان خراسان شمالی افزود: در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با این اعتقاد که خِرَد جمعی به غنا و محتوای برنامه‌های فرهنگی کمک خواهد کرد سعی نمودیم علاوه بر توانمندی‌های بنیاد و بهره‌گیری از توان فرهنگی دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت نیروهای فرهنگی خودجوش هم که علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه هستند استفاده نماییم.
محمدزاده به یادواره‌های شهدا اشاره کرد و گفت: معمولاً یادواره‌های شهدا در سطح روستاها، بخش‌ها و شهرستان‌ها با محوریت همین نیروهای فرهنگی خودجوش شکل می‌گیرد که از مهمترین امتیازات این یادواره‌هاست و به استقبال عمومی و میزان اثربخشی برنامه‌ها کمک کرده است.
وی تلاش در برگزاری برنامه‌های ورزشی، اعزام ایثارگران به اردوهای زیارتی سیاحتی، اعزام به حج تمتع و عتبات عالیات، اجرای طرح شهیدپژوهی در سطح مدارس، برگزاری رزمایش جهاد تبیین و همچنین ارائه خدمات به جامعه نخبگان شاهد و ایثارگر را از دیگر اقدامات فرهنگی در سطح استان خواند و گفت: یکی از کارهای مهمی که در گذشته به صورت پراکنده انجام می‌گرفت بحث ثبت خاطرات شهدا بود که امروز در قالب «خاطره‌نگاری» تجمیع شده است و خاطرات والدین و همسران شهدا و همینطور جانبازان بالای 50 درصد تصویربرداری و ضبط می‌شود و به عنوان یک سند ارزشمند مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
مدیرکل بنیاد خراسان شمالی همچنین با اشاره به فیلم سینمایی «پارتیزان»، ادامه داد: این فیلم با رویکرد شناساندن ابعاد شخصیت سردار شهید ایرج رستمی‌ از کارهای بزرگ فرهنگی است که مراحل ساخت آن در حال انجام است.
در پایان این مراسم حجت‌الاسلام «مصیب پیمان» طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین شکری به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان شمالی معرفی شد.
منبع: خبرگزاری آریا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi