شناسه خبر : 103080
چهارشنبه 01 شهريور 1402 , 11:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجروحان عملیات خیبر: نمردیم و سوار لودر هم شدیم!

فاش نیوز - سیداسدالله محلاتیان از رزمندگان دفاع مقدس می‌گوید: در عملیات خیبر وسیله‌ای برای انتقال مجروحان به عقب نداشتیم. راننده لودر بیل را زمین گذاشت و مجروحان را سوار آن کرد. آن‌ها هیجان‌زده شده و می‌گفتند: «نمردیم و بیل‌سواری هم کردیم!»

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، رزمندگان دفاع مقدس با وجود سختی‌های بسیار، روحیه خود را حفظ کرده و به هر بهانه‌ای حواس خود را از اینکه در میدان جنگ حضور دارند پرت می‌کردند.

روایتی که می‌خوانید خاطره‌ای از سیداسداالله محلاتیان است که در کتاب «خاکریز و خاطره» آمده: 

«سال ۱۳۶۲ از طریق جهاد به اهواز رفتم و اولین عملیاتی که در آن شرکت کردم، عملیات خیبر بود. در آن عملیات آقای پایدار فرمانده گردان بود که به شهادت رسید و پس از او آقای سنجری که سمت معاونت را به عهده داشت هم زخمی شد.

با این حال بچه‌ها روحیه‌شان را از دست نداده و به پیشروی ادامه دادند. حین پیشروی پایم ترکش خورد. تنها لودرمان هم در اثر ترکش پنچر شده بود.

با این حال راننده کم نیاورد و سریع بیل را روی زمین گذاشت. سپس مجروحان را داخل بیل قرار داد و بعد از پنچرگیری به عقب برگشت.

رزمندگانی که زخم‌های چندان عمیقی برنداشته بودند، از سوار شدن در قسمت بیل لودر هیجان‌زده شده و می‌گفتند: نمردیم و بیل‌سواری هم کردیم!

آن‌ها اسم گروه را گروهِ «سواران بیل» گذاشته و با اینکه درد داشتند و جراحت و از دست دادن خون ضعیفشان کرده بود، مرتب سر به سر یکدیگر می‌گذاشتند.

با دیدن خنده‌های پرنشاط بچه‌ها، هیچ غمی در دلمان نمی‌ماند و همه با هم در هر شرایطی خوش می‌گذراندیم. »

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi